2020-04-10, 12:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ett jämställt virus? jag hoppas på att det drabbar de svagaste och mest korkade, det vore fint enligt evolutionen.
Beror ju på vart du själv placerar dig.
Är du så korkad att du anser dig inte vara korkad då ligger du risigt till.
Ja jag vet att " elaka" människor som kallas " snälla" går omkring och hoppas att vissa skall dö.

Själv lider jag av att se människor dör varenda dag. Blir glad när siffror i Italien tex minskar en dag men blir frustrerad när siffror ökar dagen efter.
Kollar worldometer om Afrika fortfarande är skonade.
Såg att Nya Zeeland fått ännu ett dödsfall. De har legat på en i fler veckor. Blev inte glad att se att en till hade dött.
USA har katastrofala siffror. Lider med dem.
Sveriges siffror ser heller inte nå vidare bra ut.
Citera
2020-04-10, 12:59
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Fascinerande att viruset gör ett jobb som är effektivare än slumpen, detta virus gör precis vad som behöver att göras för att "rensa upp" planeten när det går för långt. Denna planet är överbefolkad och nu kommer rensningen/ reningen.

- Nej. Helt fel. Covid-19 misslyckas fullständigt att rensa upp planetens överbefolkning.

Jordens befolkning ökar med skrämmande hastighet. Men födelsetalen är extremt ojämnt fördelade mellan olika delar av Världen. I synnerhet Afrika har skenande befolkningsökning. Utanför Afrika så utmärker sig muslimska länder med höga födelsetal.

Vissa länder har motsatta problemet, nämligen att det föds för få barn. Europa och vissa asiatiska länder har anmärkningsvärt låga födelsetal.

Covid-19 har slagit hårdast i just dom länder som har problem med låga födelsetal. Länder med galopperande befolkningsökning har klarat sig synnerligen lindrigt.

Skribenten "235711" har försett oss med kartor som visar hur ojämnt Covid-19 har drabbat olika delar av Världen:

Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Här är dagens nya morgonkartor. De är avsedda att representera tidig någon stans runt morgonen europeisk tid.
...
Bekräftade fall per miljon invånare i en världskarta med ca 1000 distrikt visande.

9 April (den officiella)
...
Här är ”dödskartor” . Antal döda per miljon invånare. Går även att jämföra med tidigare dagar
9 April (den officiella)

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Afrikanska länder kommer att gå om de flesta västerländska länder. Dålig allmänhälsa och inga respiratorer.

- Jag tvivlar. Afrika har galopperande befolkningsökning. Dom höga födelsetalen medför att befolkningen har låg medelålder. Lägre medelålder medför mindre utsatthet för Covid-19.

Covid-19 kan bli jackpott för afrikanerna. När Europas ursprungsbefolkning dör ut, så blir bostäder lediga i Europa. Vi kan räkna med att ännu fler afrikaner kommer till Europa för att göra anspråk på dessa bostäder.

Afrikanerna vill inte tygla sin fenomenala fruktsamhet. Afrikanerna föredrar att dumpa sin överbefolkning i Europa.
Citera
2020-04-10, 13:00
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Min kommentar:
Det här är intressant. Nästan hälften av de döda i Stockholm är invandrare. Dessutom har väldigt många dött på äldreboenden i Stockholm.
Plötsligt kom verkligheten och knackade på.
Pensionärerna rasar mot Sverigedemokraternas reklamfilm.
De vill inte användas som slagträ i partiets valpropaganda - där pensionärer ställs mot invandrare.
- Vi köper inte det budskapet. Hur dumma tror de att pensionärer är? säger Karin Karlsson, 69.
https://www.expressen.se/nyheter/de-rasar-mot-sds-valfilm/

Citat:
Sen undrar jag över en sak till som begravingsentreprenören säger i artikeln, att de vacuumförpackar kropparna?
Han ljuger som invandrare ofta gör. Liken behöver inte ens packas in i liksäck.
Citera
2020-04-10, 13:01
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Men vänta här. Förnekarna illdivino och ittepa hävdade att de dog mindre i år om man läste SCB statistik över döda?

Jag tror att de refererade till den officiella statistiken från SCB. Den visar siffror för Sverige. Då stämmer det. Färre hittills i år.
Citera
Medlem
Vi måste få veta hur många som beräknas vara smittade i Stockholm och inte i hela landet.
Smittspridningen i övriga landet har ju knappt börjat. Skulle tro att i det ligger på ca 30-40% i Stockholm.
De måste ju spalta upp datan, annars missvisande och folk tror inte att det är så farligt att röra sig runt!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
läs det här så förstår du att vi har mer än 1000 döda redan idag,

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wPG4eA/langt-fler-svenskar-kan-ha-dott-av-corona

Det är mycket värre än så, innan året är slut har det dött över 100 tusen i Sverige och 55 miljoner i världen. De flesta är äldre eller tillhör en riskgrupp.

Precis som förra året. Vem ska stoppa detta vansinne?
Citera
2020-04-10, 13:02
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Vi har ett överflöd på män i Sverige, dessutom är de inte ens Svenskar. Så Corona, skörda, skörda du sköna. Inte bara svårt att se en biologisk smitta, du kan inte heller döma den för mord eller dylikt.

Statistik från Italien, Spanien och Kina visar också på att det är främst män som drabbats.
Citera
2020-04-10, 13:02
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja jag vet att " elaka" människor som kallas " snälla" går omkring och hoppas att vissa skall dö.

Själv lider jag av att se människor dör varenda dag. Blir glad när siffror i Italien tex minskar en dag men blir frustrerad när siffror ökar dagen efter.
Såg att Nya Zeeland fått ännu ett dödsfall. De har legat på en i fler veckor. Blev inte glad att se att en till hade dött.

Om man väljer att skydda sig så minskar risken för att bli smittad samtidigt som du har ännu större chans att inte smitta andra.
Afrika kommer att få ett helvete, det är bara en tidsfråga.
Citera
2020-04-10, 13:04
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Om man väljer att skydda sig så minskar risken för att bli smittad samtidigt som du har ännu större chans att inte smitta andra.
Afrika kommer att få ett helvete, det är bara en tidsfråga.
Jag hoppas att Afrika klarar sig undan det här.
Avskyr att Europas invånare drabbas obarmhärtigt.
Lider med hela Europa.
Citera
2020-04-10, 13:05
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

Finns väl knappt äldredomshem i Afrika, rent generellt alltså. Liten reflektion bara att deras medellivslängd är smått galet låg. Zimbabwe under 40år exempelvis så om det börjar dö afrikaner i drivor då bör vi bli nervösa, men inte innan dess
Citera
2020-04-10, 13:06
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Vi har ett överflöd på män i Sverige, dessutom är de inte ens Svenskar. Så Corona, skörda, skörda du sköna. Inte bara svårt att se en biologisk smitta, du kan inte heller döma den för mord eller dylikt.

Vi har ett överskott på unga män i Sverige men så vitt jag vet är det inte de som dör i Covid 19.
Citera
2020-04-10, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Nej. Helt fel. Covid-19 misslyckas fullständigt att rensa upp planetens överbefolkning.

Jordens befolkning ökar med skrämmande hastighet. Men födelsetalen är extremt ojämnt fördelade mellan olika delar av Världen. I synnerhet Afrika har skenande befolkningsökning. Utanför Afrika så utmärker sig muslimska länder med höga födelsetal.

Vissa länder har motsatta problemet, nämligen att det föds för få barn. Europa och vissa asiatiska länder har anmärkningsvärt låga födelsetal.

Covid-19 har slagit hårdast i just dom länder som har problem med låga födelsetal. Länder med galopperande befolkningsökning har klarat sig synnerligen lindrigt.

Skribenten "235711" har försett oss med kartor som visar hur ojämnt Covid-19 har drabbat olika delar av Världen:

- Jag tvivlar. Afrika har galopperande befolkningsökning. Dom höga födelsetalen medför att befolkningen har låg medelålder. Lägre medelålder medför mindre utsatthet för Covid-19.

Covid-19 kan bli jackpott för afrikanerna. När Europas ursprungsbefolkning dör ut, så blir bostäder lediga i Europa. Vi kan räkna med att ännu fler afrikaner kommer till Europa för att göra anspråk på dessa bostäder.

Afrikanerna vill inte tygla sin fenomenala fruktsamhet. Afrikanerna föredrar att dumpa sin överbefolkning i Europa.

Så är det, men corona kommer att föryngra Sveriges befolkning eftersom det är de äldre som dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in