2020-04-10, 11:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
På rak fråga om SD är hans bästa vän svarar JG ja men menade väl "varit" eller "i princip".
Men säger också att han tagit avstånd.
Han talar ur olika delar och tidpunkter av deras vänskap.
Ibland pratar man i presens när man beskriver dåtid.
Minns nu inte exakt hur han pratade. Betänk att han är född amerikan. Annat värderingssystem
därför kanske, folkligt sett. Religionen kanske inte tillåter att man hugger av vänskap tvärt.

Reporten återgav väl inte allt han sa om detta, så att det går att få sammanhang?
Eller har du länk?
Varför ursäktas JG:s beteende så ofta med att han är amerikan?
Den "amerikanska" religionen?
Förklara gärna vad du menar.

Han säger inte direkt att han har tagit avstånd.
Det han säger är att en vän beter sig inte som SD.
Det kan tolkas på olika sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Hans ”avståndstagande” var nog det klenaste jag sett. Utifrån det skulle man kunna tro att SD typ sagt lite taskiga saker till LW, inte brutalt slagit ihjäl henne.

Du borde läsa inlägget av Philomena jag citerar här under.
Citera
2020-04-10, 11:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW skrev av sig, men jag har ett vagt minne av att jag läste att hon inte skickade det. Tror det framgick i hennes samtal med Jenn* Fole*.
Det har jag också något minne av.
Brevet hittades i LW:s dator och inte i HD:s så det antogs att hon aldrig hade skickat det.
Citera
2020-04-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag också något minne av.
Brevet hittades i LW:s dator och inte i HD:s så det antogs att hon aldrig hade skickat det.

Just ja, så var det.
Citera
2020-04-10, 11:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Att han och SD var så goda vänner trots att de är så olika ... något har förenat dem.
Vad var det han spred för desinformation i geokretsen?
Missat det.
Se Amandas inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Tror du han upplevde sig delaktig när han kartlade användare här på Flashback och försökte hota dem till tystnad?

Tror du han upplevde sig delaktig när han gick runt till vänner till Lena och försvarade SD samt beskyllde dem för hennes mående?
Citera
2020-04-10, 11:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför säger HD att LW känner mycket märkliga människor?
Är det en ny lögn hon försöker plantera?
Det har inte kommit fram någonting om det i FUP.
De märkligaste är SD, HD och JG:

Om du lugnar ner dig lite så ska du se att Hanna inte är den du smutskastar. Hon är guddottern Hanna W vilken vilken du väl inte i ditt hopplösa värv att framställa Lena som någon hon inte var ljuger?

HD, JG och MH är bra mycket bättre människor ni förgrämda tanter som smutskastar syndabockar någonsin kommer vara.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 11:21.
Citera
2020-04-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nåt är på gång...

Ljudinpelningar från rättegången ligger än så länge som privata. Måste man ha nåt slags abonnemang för att lyssna eller brukar de bli för alla när de är klara?
Jag tänkte om det filas på dem fortfarande.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO
Märkligt. Förhoppningsvis dyker de upp offentligt snart.
Citera
2020-04-10, 11:19
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Nåt är på gång...

Ljudinpelningar från rättegången ligger än så länge som privata. Måste man ha nåt slags abonnemang för att lyssna eller brukar de bli för alla när de är klara?
Jag tänkte om det filas på dem fortfarande.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Dom bearbetas.
Citera
2020-04-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Godmorgon Elsa.!!
Jag Älskade mycket i ditt inlägg. Fantastiskt.!!
Tog mig friheten att korta ner det lite innan jag svarar.
Feta 1. I FUP kommer det fram att Hanna hade nåt problem och kunde därför inte ha sex. Det kom aldrig fram vad det var, men något problem hade hon. Om jag får gissa så kan jag tänka mig "vestibulit". Det gör ont i och runt öppningen till slidan när du har slidsamlag eller för in något i slidan om du har vestibulit.
Eller nåt liknande. Det var bara en gissning, men nåt bekymmer hade hon i alla fall. Så en sex-terapeut hade kanske inte hjälpt. Dom var nog känslomässigt väldigt nära varandra, kan jag tro.
Feta 2. Ha ha ha ha.. Din farfar är underbar. Vi fattar vad han menar och vi förstår att det var med glimten i ögat. Underbart. Självklart skall man hålla sig till frugan.
Feta 3. Otrohet ÄR farligt. Det finns många mordfall som grundar sig i otrohet, svartsjuka och triangeldrama. En del människor förändras så kraftigt att dom helt plötsligt kan mörda efter att dom blivit bedragna. Kan vara Livsfarligt.
Feta 4. Min fru... JA du.. Eftersom du aldrig har träffat henne eller mig så kan ju du inte veta. Men jag kan lova dig en sak, att Fru Larsson har mig runt sitt lillfinger. När frugan ryter till så sätter jag mig ner. I 17 år har vi hängt ihop, 4 ungar har vi skapa och jag älskar henne mest av allt. Däremot är vi öppna och kan skoja om allt som kan drabba ett förhållande. Jag vågar med andra ord berätta sånt som alla vet men inte pratar om. På 17 år har vi inte haft ett enda stort bråk. Aldrig.!! Jag avgudar min fru.
Men hur skulle du kunna veta det.?
Däremot skojar jag ofta om/med henne.

Hoppas du får en fantastisk dag.
Här i Gbg vaknar vi upp till solsken.
Nu blir det gymmet och 3 GRIT-pass.
Rock n Roll.!!

OT: tack för att du lugnar om din fru. Det lät litet oroande innan- inte lätt när man inte hör tonfallet.
ONT: om otrohet: det verkar vara bedragaren som är den man ska akta sig för att döma av de två fall jag tagit upp. Visst, hen har genom att vara otrogen visat att hen inte går att lita på, men därifrån till att mörda...

För övrigt tror jag att Amanda.schulmann är tydligare motiv på spåren. Att bli så genomskådad som SD blev i LWs text, kan säkert åstadkommit en " emotionell implosion" eller hur det nu var JokerMannen skrev, hos SD.
Citera
2020-04-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Dom bearbetas.

Misstänkte (läs hoppades att det är så det ligger till).

Tack!
Citera
2020-04-10, 11:26
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Misstänkte (läs hoppades att det är så det ligger till).

Tack!

Vi kan vara lugna
Citera
2020-04-10, 11:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför behövde LW skriva detta i hennes långa förklaring till HD:

”[SD]Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
Kanske ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån.

Var det av *omtanke* eller bara att såra HD?
Vidrigt gjort!
Lena höll på sådär i flera år.
Dom i tråden dom skyddar hennes oförsvarliga elakheter identifierar sig så hårt med henne för att dom har liknande problem som Lena. Som hennes vän psykologen snällt beskrev som anknytningsproblem.

Dom bör vara ytterst tacksamma över att inte slaskens innehåll lagts upp i trådens.
Citera
2020-04-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför behövde LW skriva detta i hennes långa förklaring till HD:

”[SD]Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
Kanske ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån.

Var det av *omtanke* eller bara att såra HD?
I vilken ab och vilka sidor kan man läsa detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in