2020-04-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Har jag skrivit om den svenska linjen? Jag refererade till Danmark?
Ja du hyllar tegnell och den svenska linjen. Har följt dig länge.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Att använda ordet "rekommenderar" är ett misslyckande, som att säga " jag rekommenderar denna film"

Precis!
Man rekommenderar till andra saker eller platser man tycker om.

Jag förstår inte varför man inte kan förbjuda saker i Sverige när man kan göra det överallt i övriga världen.

Sverige är ett unikt land med unika lagar och unika makthavare. Känns som att man tittar på en parodi på en katastroffilm.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Att använda ordet "rekommenderar" är ett misslyckande, som att säga " jag rekommenderar denna film"
Jag det är nog många som "rekommenderar" sig själv att deras resa i påsk är fullständigt nödvändig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ja, alla länder i hela världen är fascistiska diktaturstater bara för att de inte köper Tegnells och hans danska kollegas linje. Vi har förstått att du tycker det. Vi övriga vettiga i tråden har kommit lite längre än så vid det här laget...
Du svarar ju inte ens på frågan, hur ska man då veta hur en av de ”vettiga” resonerar?
Citera
2020-04-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja du hyllar tegnell och den svenska linjen. Har följt dig länge.
Om du följt så intensivt som du påstår får du gärna plocka fram exempel på när jag hyllar:

1. Tegnell
2. Den svenska linjen

Tack!
Citera
2020-04-10, 11:48
Medlem
aina08s avatar
Bra uppmaning från en läkare på Facebook.

Eftersom vårens första MC-olyckor nu börjar rulla in på akuten & IVA tänkte jag ge några små tips inför påsk-helgen. Vi har nämligen inte tid med mer just nu!

- 🚀 Kör inget fordon som går snabbare än 30 km/h (och måste du så kör försiktigt!). Absolut ingen MC (jag vet att det är frestande, men jag menar allvar!)

- 🧗‍♀️ Klättra inte upp på någonting högre än en matt-kant, tack.

- 🪓 Du behöver inte hugga ved just denna helgen. Inga redskap vassare än en grytvante!

- 🍷Drick inte så förbannat mycket alkohol! Ditt omdöme är tillräckligt suddigt efter 2 veckor i karantän.

- 🤼‍♀️Undvik att slåss! Med människor eller djur spelar mindre roll🦖.

- 🏃‍♀️ Rör gärna på dig, men det är kanske fel helg att testa på MMA för första gången 🤼‍♂️.

Och som vanligt:
- Tvätta händerna.
- Håll avståndet.
- Bara nödvändiga resor (jo, du vet vad nödvändigt betyder).

Ta hand om er. Och varandra!
Glad påsk!
Citera
2020-04-10, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du som är så salt har redan inhalerat coronan som en man, är nu immun och ute i samhället i full färd med att rädda ekonomin? Inte? Det trodde inte heller, men vi är överens om att svensken muterat till en vandrande fitta som lyder allt sosseriet påbjuder. Svensken joggar hellre självmant in i ugnen än vågar sticka ut ur flocken. Det allra värsta är att svensken dessutom skryter om detta utan att skämmas ett dugg. Tegnells lilla sekt levererar på Flashback som vanligt.

Jag? Jag arbetar heltid, köper mat till ett äldre grannpar och har anmält mig till region och kommun att kunna gå in och arbeta inom sjukvård eller äldreomsorg om det skulle bli katastrofläge, eftersom jag har ett förflutet inom akutvård.

Idioter som du hade inte varit något att ha på slagfältet eftersom du tycker att du kan allt bäst själv. Bittra, autistiska incels är kända för att mest göra skada.
Senast redigerad av Krmkr 2020-04-10 kl. 12:37.
Citera
2020-04-10, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jasså? Här på orust har Stockholmare invaderat oss med Smittan. Är det den vackra sida du pratar om?

Detta är bara att beklaga, men det finns alltid de som faller ifrån, därför är det viktigast att alla lyssnar på råd och regler. man SKA stanna hemma.
Citera
2020-04-10, 11:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
https://www.dn.se/nyheter/sverige/darfor-redovisar-sverige-spridningen-pa-annat-satt-an-grannlanderna/

Vad har Tegnell för underlag till att man bara bär på viruset i "kanske fem dagar"?

De få studierna jag sett har visat att man fortfarande är positiv för viruset flera veckor efter symtomfrihet, ex.studien på smittade läkarna i Shenzhen. Bara som exempel var ju vår första corona-patient i Jönköping fortfarande positiv 1 månad efter att hon lagts in på sjukhus.

Tegnell bara ljuger. En klassisk halvidiot. Tyvärr har särskillt lågbegåvade en böjelse att lyssna på såna, för då slipper dom tänka själva.
Citera
Medlem
We still know very little about what human immunity to the disease looks like, how long it lasts, whether an immune response prevents reinfection, and whether you might still be contagious even after symptoms have dissipated and you’ve developed IgG antibodies. Immune responses vary greatly between patients, and we still don’t know why. Genetics could play a role.
Källa: Technologyreviw.com
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodaestereo
Det behöver inte du eller jag veta. De som behöver veta detta och implementera detta är Folkhäslomyndigheten. De får ser vad Norge har gjort och implementera detta för att försöka nå lite mer liknande siffror som de har.
Men snälla rara hur kan du sitta och ha åsikter om olika länders strategier och dess konsekvenser på kort och lång sikt ifall du inte ens vet vad de innebär eller eventuella skillnader?
Citera
2020-04-10, 11:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Bra uppmaning från en läkare på Facebook.

Eftersom vårens första MC-olyckor nu börjar rulla in på akuten & IVA tänkte jag ge några små tips inför påsk-helgen. Vi har nämligen inte tid med mer just nu!

- 🚀 Kör inget fordon som går snabbare än 30 km/h (och måste du så kör försiktigt!). Absolut ingen MC (jag vet att det är frestande, men jag menar allvar!)

- 🧗‍♀️ Klättra inte upp på någonting högre än en matt-kant, tack.

- 🪓 Du behöver inte hugga ved just denna helgen. Inga redskap vassare än en grytvante!

- 🍷Drick inte så förbannat mycket alkohol! Ditt omdöme är tillräckligt suddigt efter 2 veckor i karantän.

- 🤼‍♀️Undvik att slåss! Med människor eller djur spelar mindre roll🦖.

- 🏃‍♀️ Rör gärna på dig, men det är kanske fel helg att testa på MMA för första gången 🤼‍♂️.

Och som vanligt:
- Tvätta händerna.
- Håll avståndet.
- Bara nödvändiga resor (jo, du vet vad nödvändigt betyder).

Ta hand om er. Och varandra!
Glad påsk!

Folk bryr sig inte om dessa uppmaningar i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in