Citat:
Alltså nu har jag ställt samma fråga två gånger och jag har kunnat konstatera att du helt sonika väljer att ignorera den. Det får mig att misstänka att även du inte förstår Anders Tegnells strategi.OK, här kommer den för tredje gången då. Du har ju angett att du anammat den flacka kurvmetoden så var då så vänlig å förklara det jag nu ber dig om - tack!
Vad jag inte kunnat ta till mig är varför inte kurvan skulle kunnat vara lika flack, ja t.o.m. flackare om vi hade varit så mycket restriktivare från scratch?
Vilka faktorer skulle ha orsakat en fatal topp om vi vidtagit ungefär samma åtgärder som våra grannländer gjorde? Har de fått denna topp genom sitt agerande kanske - svar nej, vill jag påstå!
Att ingen på allvar bland er experter ifrågasätter ATs teori är mig helt oförståeligt, ekvationen går ju inte ihop - eller hur? En otrolig pondus han har den karln - det kan han inte fråntas.
Undrar lite smått om det var en liknande fråga som jag ställer vår expert här. En fråga som tarvar sitt svar så Anders Tegnell kan slippa bli betraktad som så outgrundlig som han nu klart omvittnat faktiskt gör!