2020-04-09, 21:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Ej enligt FHM's senaste poll.

2.5 procent. Är du inte med i matchen libejalfarfar.

2.5 procent * 2.4 miljoner = 60000 smittade vid det givna tillfället. Vid CFR = 1 så är det 600 av dem som kommer dö senare.

Hittills har det dött 500 i Stockholms län men dessa var ju smittade innan mätningen.

Kan det då vara ca 5 procent i Stockholms län som har varit eller är smittade nu? Räknar med att de 500 döda betyder att det varit ungefär lika många som blivit friska.

Möjligtvis tillkommer nån procent till om man ska räkna in hur många som är på IVA o hur många smittade historiskt det krävs för det
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Just gave it a look through, seems to support the idea that immunity isn’t a given. I worry about a second wave like the Spanish Flu.

Ja, det är något som också oroar mig.

https://m.youtube.com/watch?v=3x1aLAw_xkY
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Minnesotas senator Scott Jenssen förklarar att läkare tvingas sätta Covid-19 som dödsorsak trots att patienten dött av andra orsaker.

https://tennesseestar.com/2020/04/09/doctors-can-place-covid-19-on-death-certificates-without-confirmed-test-results-minnesota-senator-sa ys/

Vem tvingar? WHO? Läkemedelsindustrin?
Citera
2020-04-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läs lite mellan fingrarna. Planen är att vi ska bli immuna, snabbt.
Är bla. det som gör att sjukvården inte klarar av det idag.
Citera
2020-04-09, 21:38
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Minnesotas senator Scott Jenssen förklarar att läkare tvingas sätta Covid-19 som dödsorsak trots att patienten dött av andra orsaker.

https://tennesseestar.com/2020/04/09/doctors-can-place-covid-19-on-death-certificates-without-confirmed-test-results-minnesota-senator-sa ys/

Allt för att få upp statistiken.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Den mest skrattretande figuren i tråden är du. Sitter här och gnäller hela dagarna på alla som bidrar med forskning, länkar och statistik. Vad har du bidragit med annat än gnäll? Tusentals inlägg de senaste veckorna. Du är verkligen en sorglig figur. Svara inte ens, det här är den enda gången jag kommer bemöda mig med sånt slödder som dig.

Tala för dig själv om dig själv.

Vad tråden är överlupen med är AfS hela väljarskara om cirka 139 personer som letar febril efter varje information som tar talar om katastrof eller katastrofala följder. Jag bidrar med att balansera upp sådan som du, vilken tillhör den förra skaran. Ditt alias visar ju tydligt vilken position du intar.

Det forskare kommit fram till är att lungorna kan skadas, inte att de med 100 % säkerhet skadas för alla som får allvarliga komplikationer och tvingas till IVA.

Att dö vid 60 år är inget som stör mig eftersom jag redan fyllt 60 för ett bra tag sedan.

För övrigt har du lika många inlägg som jag i denna tråd.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-09 kl. 21:41.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"– Eftersom jag var den som smittats först så fanns det ju de som tyckte att jag inte hade skött mig. Men varningen hade ju först kommit på måndagen, efter 50-årsfesten, och jag hade inte känt någonting innan festen."

Därför utpekade jag honom. För han säger det själv.
Men hur sjutton vet de det? Han testades först, de andra senare. Bevisar det att han smittade de andra?" Firandet fortsatte" får det att låta som att det inte vara var han som hade varit i Ischgl.

Spela roll, artikel innehåller för oprecis info. Men eftersom inkubationstiden kan vara allt mella 2 och 14 dagar så tycker inte jag att man kan vara så säker på vem som smittades först. Det går inte att mäta, och det verkar troligare att någon eller några som faktiskt blev ordentligt sjuk/a var de/n som smittade. Det behöver inte ens ha varit en enda person som smittade alla 18. Men som sagt, who cares.

Smittspårning verkar vara mycket gissning och antaganden. De testade inte ens alla på festen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tegnell till Kulturnyheterna, de är ganska osannolikt att vi släpper restriktionerna på minst 50 personer i grupp innan Jul.

Innan juni! 1 minut och 50 sekunder in på Kulturnyheterna.
Citera
2020-04-09, 21:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du såg det ju nu. Det var mitt inlägg om dubblerad dödlighet som du svarade på. Där fanns siffrorna.
Hittade inte dödssiffran för Italien i nån av länkarna men du kanske kan förmedla den? Vilken tidsperiod gällde det?
Citera
2020-04-09, 21:39
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Jag hörde han bara prata om att det var osannolikt innan/till juni.
Jag fåe ta och kolla klippet igen sen på play, de var väl i samband med snacket Summer Burst
Citera
2020-04-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Det kan vara i luften hur länge som helst, men några minuter efter utandning är det utspätt och smittar inte längre enligt en finsk studie.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tala för dig själv om dig själv.

Vad tråden är överlupen med är AfS hela väljarskara om cirka 139 personer som letar febril efter varje information som tar talar om katastrof eller katastrofala följder. Jag bidrar med att balansera upp sådan som du, vilken tillhör den förra skaran. Ditt alias visar ju tydligt vilken position du intar.

Det forskare kommit fram till är att lungorna kan skadas, inte att de med 100 % säkerhet skadas för alla som får allvarliga komplikationer och tvingas till IVA.

Att dö vid 60 år är inget som stör mig eftersom jag redan fyllt 60 för ett bra tag sedan.

The number of patients that go on to develop ARDS is unsettling and will lead to death within the year.
Citera
2020-04-09, 21:41
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebacke
Lite kvällsläsning

https://abcnews.go.com/Politics/intelligence-report-warned-coronavirus-crisis-early-november-sources/story?id=70031273&fbclid=IwAR2Kw8LRA_uHVRZpAwnVlIH 0y_w2tIoajTlJxYgUI9Jit_Lqg6X5zesDsGg
Ok..
Concerns about what is now known to be the novel coronavirus pandemic were detailed in a November intelligence report by the military's National Center for Medical Intelligence (NCMI), according to two officials familiar with the document’s contents.
Finns den här mystiska rapporten på riktigt?
Wednesday night, the Pentagon issued a statement denying the "product/assessment" existed.
Well then..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in