2020-04-09, 20:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om uppgifterna stämmer att Drottningen av minnesluckor och Pip-Steffe negligerade Softis stora insats som vikarie för psykiskt sjuka Hanna i Geotouren, kan man ha en viss förståelse för om LW upplevde att hon inte alltid klarade att vara snäll när Hanna tog äran för arbete hon inte utfört. Bara en tanke.
Brukar HD låta andra jobba och sedan ta åt sig äran?
Vi vet att hon loggade cacher hon inte besökt men hur fungerade hon annars?
Citera
2020-04-09, 20:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller hur? Empatin med HD är ju uppenbar?

Är det där en månad före mordet, give-and-take? Den där, eeh, långa grejen?
Citera
2020-04-09, 20:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Javisst, tillstånd krävs för avlyssning etc. Har inte påstått ngt annat. Men för den som är misstänkt för ett allvarligt brott så ligger det nog nära till hands att utgå från att man är buggad eller kan komma att bli det.
Iaf att man känner en oro över saken i fråga.

Tackar för detta, för mig var det ny info.
Ja hursomhelst så verkar det som att SD har kunnat hålla tungan i styr; för det har väl inte framkommit några uppgifter om att han under avlyssning har sagt något av graverande art avs mordet?

Nä verkar inte så, han är misstänksam mot många, om han anser sig *oskyldig* så behöver han inte uttrycka sig så som han gör. Uppenbarligen har han ngt att dölja som inte får komma fram i mobilen/i alla hans konton, och allt annat han skriver i. Han är väl medveten att han kan/kunde vara avlyssnad.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-09 kl. 20:52.
Citera
2020-04-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nä verkar inte så, han är misstänksam mot många, om han anser sig *oskyldig* så behöver han inte uttrycka sig så som han gör. Uppenbarligen har han ngt att dölja som inte får komma fram i mobilen/i hans alla konton, och allt annat han skriver i. Han är väl medveten att han kan/kunde vara avlyssnad.

Jo men oavsett om man nu är skyldig eller ej så är det nog en ganska jobbig tanke att alltid bära på att man kan vara avlyssnad.
Man kan nog bli nojig för mindre.
Och vad är det som du anser är ”misstänkt” i hans sätt att uttrycka sig ang avlyssningen? Han säger ju egentligen inte så mkt, det är ”Mm, Ja, Näe och tystnad”, i stort sett.

Alltså: ser SD som högst trolig GM men kan inte läsa in så mkt i förhöret. Men det finns säkerligen andra källor/förhör avs detta.
Citera
2020-04-09, 21:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, där fanns ju en massa emailadresser, om man skulle bli sugen på att maila hatbloggen till någon en en dag.

Skämt å sido, så är vi alla tacksamma för att UW kom ifrån den hatande människan i alla fall.

Han såg nog hur illa det var ställt redan tidigt och det var därför de aldrig flyttade ihop, trots att de gift sig.

Och jag förstår att han valde att begära skilsmässa per mail.

Jag hade också varit rätt. Att han verkligen tog rätt beslut, det tror jag nog han försvann när han såg bloggen, läste allt hat mot honom, LW och barnen - och kanske inte minst det som skrevs efter LW´s våldsamma död.

UW och alla övriga LW´s nära och kära önskas en vilsam och Glad Påsk! Ta hand om varandra

Ni fick ju i alla fall ett fint påskägg av #TeamÅsaHiding och jag hoppas ni alla känner stödet från de flesta av oss här!
Malins elakhet framgick extra tydligt när man såg hur hon kritiserade UW i sin blogg.
Han verkar annars vara en av få vettiga människor i det här gänget.

Efter vad jag minns så har LW alltid beskrivit honom på ett mycket positivt sätt, speciellt hur bra han löste problem med barnen, även om de inte hade exakt samma åsikter om uppfostran.

Men den elaka Malin hittar naturligtvis bara fel på honom också.
När ska hon inse att det är hon som skapar och upprätthåller alla problem hon ser omkring sig.
Hennes egna barn kan inte må bra.
Det är rätt skrämmande att hon nu verkar arbeta med barn.
Citera
2020-04-09, 21:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men oavsett om man nu är skyldig eller ej så är det nog en ganska jobbig tanke att alltid bära på att man kan vara avlyssnad.
Man kan nog bli nojig för mindre.
Och vad är det som du anser är ”misstänkt” i hans sätt att uttrycka sig ang avlyssningen? Han säger ju egentligen inte så mkt, det är ”Mm, Ja, Näe och tystnad”, i stort sett.

Alltså: ser SD som högst trolig GM men kan inte läsa in så mkt i förhöret. Men det finns säkerligen andra källor/förhör avs detta.

Här kan du läsa i aktb s 720 innan SD får reda på att han har övervakning på sig. En fickringning från K*arin W*ilsson:

FL2: Så ringer Karo ... K*arin W*ilsson dig .. via messenger.
MT: Okej?
FL2: Och det är av misstag och då kontaktar du henne tillbaka och hon svarar dig och säger
att det är en fickringning och sen så blir det en .. en konversation er emellan.
MT: Okej.
FL2: Är det nånting du kommer ihåg?
MT: Näe.
FL2: Nej .. eh .. och du skriver såhär till henne då" hade varit trevligt att prata hoppas det är
bra med dig i alla fall" .. eller i a f. Och hon svarar" det är bara bra. hur är det med dig?"
och du svarar " tja .. ska man säga .. huvudet upp fötterna ner och jäkligt rak i ryggen men det
är nog också allt, ser ( ohörbart) mycket ljus överallt och tar fasta på det men den blöta filten
är tung. Skriver inte så mycket här då samtalet inte är enbart mellan dig och mig men pratar
eller ses gärna om du har lust någon dag, inte så att jag är desperat efter mänsklig kontakt
för jag är långt ifrån ensam men jag tycker du är en skön tant"och så en smiley

Det är självklart att han inte säger så mkt han blev ju avslöjad att han var övervakad.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-09 kl. 21:25.
Citera
2020-04-09, 21:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller hur? Empatin med HD är ju uppenbar?

Den långa grejen kunde räckt för åtalet tror jag. De andra ~13.997 ss. känns lite överflödiga. Först tror man mänskan är lite illa däran. Och sen förstår man att det är väldigt mycket värre än så. Slaveriet är avskaffet. Och tvegifte. Man förstår nästan omedelbart varför. ”Otrohet” är en eufemism som nog döljer för dem själva att de är helknasiga, skulle jag säga. Det är ledsamt och ödsligt. Sche*ike var knappast mycket värre ute. Ute i en skog.

Livstid är bara förnamnet här. Fy Fabian.
Citera
2020-04-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur var det med den där hjärtekaka-FORMEN ??
Skulle den kunnat använts där ute bakom planket som mordvapen ?

Tänkte på de där trekantiga huggen i trädstammen ??

Skulle faktiskt förstått om HD hade lyckats se sms:et ifrån LW om att hon gärna ville att SD skulle smyga över och smaska i sig kladdkaka .
Hade jag varit HD hade jag nog smugit dit själv och när/om LW öppnat dörren för HD , då hade jag ( om jag varit HD ),
smetat hela kladdkakan i ansiktet på LW i förtvivlan över att LW inte kunde ge sig .....

(Spekulation)

Kakan bakades till Arons födelsedag till firandet på morgonen därefter, därav hjärtformen.
Citera
2020-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kakan bakades till Arons födelsedag till firandet på morgonen därefter, därav hjärtformen.

Men skickade inte LW en bild på kakan till SD med texten ”gjorde till dig och mig”?
Citera
2020-04-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Personligen blir jag hellre påkommen med lite porr i mobilen än selfies på när jag uträttar mina behov.
Han är en medelålders man för fasiken, ingen skulle bli chockad av lite porr. Förutom hans sambo kanske. Men juvenila selfies... jisses, ollade han SD:s dörrhandtag också?

Äh det kvittar vilket, de hade ju uppenbarligen lajban ihop.
Annars hör jag till det fåtal som inte riktigt gillar porr, varken hos mig eller min ev partner.
(OT: Är det bara hushållskassan man har gemensamt eller vad)
Citera
2020-04-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Eller att ha en bild av en flinande Stefan från en misstänkt plats och en misstänkt tidpunkt, kanske?

Kan ju inte besvara din fråga ... Vet ju faktiskt inte.
Men att han hade den bilden kvar i så fall, ända till förhör?
Senast redigerad av Moschata 2020-04-09 kl. 22:17.
Citera
2020-04-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy:
Man måste underhålla en cache på plats, tex laga eller sätta i en ny loggbok.
Sedan markerar man det digitalt så andra vet att den är sjyst igen.

Du tycker inte det är konstigt att HD loggar in på mördarens geokonto och underhåller HANS cacher?
Det tycker nämligen resten av geo sverige.

Men visst, om det inte är konstigt att hon skurar rent en mördares golvbrunnar är väl inte detta konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
:

Det är väldigt märkligt men också väldigt talande för att hon fortfarande skyddar honom och kanske väntar på honom. "det ska bli så bra nu". Han har ju gjort den ultimata uppoffringen för henne.

Håller med er båda.
Men hur ska man argumentera mot att polisen redan gjort husundersökning när det städades?
Det hade gått 10 dagar ...
Men jag undrar varför pelletsbrännaren brann? Någon som vet? Mystiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in