2020-04-09, 17:19
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte läst hennes förhör. Jag såg
bara att någon skrev att hon slutade
svara med motiveringen att hon blev
avbruten och att de upprepade samma
frågor.

Hur kommer det sig att du som varit så engagerad i fallet och haft så bestämda åsikter om inblandade i fallet inte läst HD:s förhör?
Citera
2020-04-09, 17:19
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Som sagt, människan (h. sapiens) är mångfacetterad. Lw talade varmt om att hämnas oförrätterna under alla år, att SD inte skulle sitta i orubbat bo medan hon led. Osäker på tidslinjen.

Hon kan ha försökt pröva hans lojalitet o fokus och försöka locka dit honom trots att han rimligen hade förberedelser att göra, o alltså att försöka störa resan o försvåra för SD/HD som skulle resa ihop. Ju.

Hjärtekaka kontra ”måsten”. Det är lite honeytrap över det, väl?

Så har jag faktiskt inte tänkt men det kan ligga nåt i det. Hon kanske ville sätta käppar i hjulet över hela resan, vad vet jag? Eller kanske bara få legat en gång innan dåren åkte på semester?
Citera
2020-04-09, 17:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Men vafan kom igen nu.. Det här är ju din stora grej i livet, att hålla koll på hur många män en mördad trebarnsmamma låg med när hon var singel.

Berätta nu, hur många hade hon sex med och under hur många år? Du måste ju kunna ge ett snabbt och enkelt svar.

Det skulle jag kunna göra men jag måste
ju bevisa allt jag skriver så då tar det lite
tid att sammanställa. Jag känner mig inte
särskilt motiverad att lägga ner det jobbet
eftersom jag ändå bara kommer att bli
anklagad för att svartmåla BO.
Och eftersom det inte spelar någon roll
hur många det var för sådana som dig.
Allt är ju helt OK eftersom hon var
singel, enligt er.
Men att dessa män var kära i henne och
ville ha en relation med henne har
tydligen ingen betydelse.
Att hon bara lekte med dem och utnyttjade
dem. Tänk om hon hade varit man och
betett sig på det sättet. Då hade det låtit
annorlunda här.
Citera
2020-04-09, 17:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Javisst, det är ju alldeles självklart så.

Men nu gällde saken ev överklagan av TR:s beslut att SD skall kvarbli tills vidare i häkte. Och en sådan överklagan skulle näppeligen innebära en längre tid i häkte för SD.

Jag tror inte du kan överklaga själva häktningen men om du överklagar domen till HR och dom anser att det blir en friande dom så hävs häktningen omedelbart men ett brott som ger mer än 2 år är det automatisk häktning.
Citera
2020-04-09, 17:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det har skrivits i tråden att Lena aktivt försökte lämna denna relation men det kanske bara är en trådsanning? Jag kommenterade då jag tycker det är ett mycket märkligt sätt att ta avstånd ifrån någon genom att be denne smyga över och äta nybakt kaka.

Hon påstod det till vissa vänner som
försökte få henne att lämna SD.
Men tack vare FUP så har vi sett att hon
samtidigt hotade och stalkade SD för
att tvinga honom att inte lämna henne.
Citera
2020-04-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men för f*n - läs förhören. Läs chattarna. Läs mailen hon och väninnan utbytte. Du gissar och vill inte läsa in själv som vi andra gjort. Jag har inte heller varit inne tråden 24/7 i två år men försöker åtminstone hänga med.

Jag ser det där med kakan som en sista vädjan: "Se mig".
Hon ville ha upprättelse för de 6 åren han hade lurat henne.
I stället mördades hon.
Citera
2020-04-09, 17:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Inne på mobilen så skriver man ju in det man vill berätta så det är en logg i sig .
Så först loggar man på riktigt genom att stå ute i skogen med burken i handen och tar fram pappersremsan där man skriver ner sitt nick ...sen kan man skriva dit inne på mobilen Tftc , som betyder , Thanks for the cach.
(Det blir början på loggtexter så att man fått dit en tidpunkt när loggen skrevs in , sker automatisk då ! ) sen kan man om man står mitt i en ormgrop eller liknande vänta med att skriva mer ,för att sen fylla i resten på datorn .

Ibland hinner man faktiskt skriva in hela logghändelsrn därute så man slipper skriva på datorn , beror på vad man gillar bäst ...
Så själva geocachingen är uppbyggd på att man kan logga där man är ; både praktiskt med penna och papper och även inne på geologen som finns där geocachappen är inne på mobilen , smidigt som tusan !

Gäller samma sak när man gjort ordning på cachen , då skriver man antingen på mobilens geosida där loggmeddelandena finns att coachen är fixad och ordninggjord . (Finns små förkortningar på om gömman är i drift eller inte , typ om den är i behov utav omsorg tex ...det är upp till CO ; cachownern att lösa sådana problem utifrån att denne har skapat cachgömman )
Eller inne på datorn ...
Det blir i vilket fall samma text på båda dessa platser ...
Så när man är ute i skog och mark brukar de flesta inte gå in på själva datorsidan utan håller sig inne på geocachikonens sida , allt står under varandra i rätt ordning där , utifrån vem som loggat och skrivit i vilken ordning.

En jättedum fråga säkert - vad händer med LW cache:ar nu? Är det någon som tar över dem eller kommer de att falla i glömska?
Citera
2020-04-09, 17:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Som sagt, människan (h. sapiens) är mångfacetterad. Lw talade varmt om att hämnas oförrätterna under alla år, att SD inte skulle sitta i orubbat bo medan hon led. Osäker på tidslinjen.

Hon kan ha försökt pröva hans lojalitet o fokus och försöka locka dit honom trots att han rimligen hade förberedelser att göra, o alltså att försöka störa resan o försvåra för SD/HD som skulle resa ihop. Ju.

Hjärtekaka kontra ”måsten”. Det är lite honeytrap över det, väl?

Hur var det med den där hjärtekaka-FORMEN ??
Skulle den kunnat använts där ute bakom planket som mordvapen ?

Tänkte på de där trekantiga huggen i trädstammen ??

Skulle faktiskt förstått om HD hade lyckats se sms:et ifrån LW om att hon gärna ville att SD skulle smyga över och smaska i sig kladdkaka .
Hade jag varit HD hade jag nog smugit dit själv och när/om LW öppnat dörren för HD , då hade jag ( om jag varit HD ),
smetat hela kladdkakan i ansiktet på LW i förtvivlan över att LW inte kunde ge sig .....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-09 kl. 17:32.
Citera
2020-04-09, 17:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det har skrivits i tråden att Lena aktivt försökte lämna denna relation men det kanske bara är en trådsanning? Jag kommenterade då jag tycker det är ett mycket märkligt sätt att ta avstånd ifrån någon genom att be denne smyga över och äta nybakt kaka.

LW fick hjälp av en psykolog/ terapeut inom sjukvården även ngn inom frikyrkan som avrådde henne att lämna SD, men då avslutade hon behandlingen. Frågan är vad var det hon ville få bekräftat/höra?!
Citera
2020-04-09, 17:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
En jättedum fråga säkert - vad händer med LW cache:ar nu? Är det någon som tar över dem eller kommer de att falla i glömska?

Vet att Behol*der X har tagit över en del utav hennes gömmor just på grund utav hans ombryddhet och saknad efter LW .
Fint av honom !
Citera
2020-04-09, 17:33
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
LW fick hjälp av en psykolog/ terapeut inom sjukvården även ngn inom frikyrkan som avrådde henne att lämna SD, men då avslutade hon behandlingen. Frågan är vad var det hon ville få bekräftat/höra?!

Ja det kan man ju fråga sig? Undrar varför hon blir avrådd att lämna SD, kanske var hon inte ärlig om deras förhållande?
Citera
2020-04-09, 17:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur var det med den där hjärtekaka-FORMEN ??
Skulle den kunnat använts där ute bakom planket som mordvapen ?

Tänkte på de där trekantiga huggen i trädstammen ??

Skulle faktiskt förstått om HD hade lyckats se sms:et ifrån LW om att hon gärna ville att SD skulle smyga över och smaska i sig kladdkaka .
Hade jag varit HD hade jag nog smugit dit själv och när/om LW öppnat dörren för HD , då hade jag ( om jag varit HD ),
smetat hela kladdkakan i ansiktet på LW i förtvivlan över att LW inte kunde ge sig .....

Ihjälslagen med kakformen? Hmmm... jag tänker att den kanske hade gått sönder då? Och undrar om den var stark nog att göra den typen av avtryck i ett träd? Hittades kakformen hemma? So many questions
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in