2020-04-09, 22:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Förklara gärna varför det går att genomföra i länder runt om i världen men inte i Sverige.
Varför tror du folk komner hit som politiska flyktingar om inte för att vi är ett friare land. Du och alla lockdownkramare däremot borde emigrera till nån diktatur. Så slipper vi er.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Därför att det skulle innebära en makt åt polisen och militären som är främmande för svensk politisk kultur.

Att man ska behöva föreläsa sin landsmän om svenska seder och bruk...

Norge, Finland och Danmark är alltså så fundamental olika Sverige att det går att genomföra där men inte här? Tyskland, Frankrike, Österrike?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
2,7% av bloddgivare i Köenhamn hade antikroppar 1 - 3 april.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/blodbanker-tester-om-donorer-har-haft-coronavirus

Mmm,
det är en ganska låg siffra och inte alls i närheten av det optimisterna vill ha det till. Jag undrar också om urvalet blodgivare var slumpmässigt. Visste de till exempel att de skulle få svar på om de var smittade? Om ja skulle det kunna få folk med misstänkta symptom att lämna blod för att få bli testade också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men fatta din lilla Kretin att alla - ish kommer att få skiten inom ett ett år oberoende åtgärder!! Sveriges Tegnell gör det klockrent genom att lita på folk och således lugna takten till intensiven.
Alla länder som har total lock down kommer enbart att skjuta fram problemen
Tagga ner, finns två parametrar till. Vaccin, och immunitet. Om vi får vaccin inom kort har de som stramat åt lyckats med sin taktik. Får vi inte immunitet av att haft smitta ställer det också en del på ända. Sen har vi en tredje och det är läkemedel för att "bota" smittade, eller i alla fall mildra symptom
Citera
2020-04-09, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men fatta din lilla Kretin att alla - ish kommer att få skiten inom ett ett år oberoende åtgärder!! Sveriges Tegnell gör det klockrent genom att lita på folk och således lugna takten till intensiven.
Alla länder som har total lock down kommer enbart att skjuta fram problemen

Finns i stort sett inga länder förutom Kina som haft full lockdown.

Alla andra länder har partiella nedstängningar. Danmark och Norge har tillåtit i stort sett allt som Sverige gjort, minus ölhallar och tights uteserveringar.

Hur kan du förklara att Finland och Lettland ligger på 0.5R0
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-09 kl. 22:09.
Citera
Medlem
aina08s avatar
LÄS!

En vän delade detta på Facebook.
Jag håller med i de han skriver, även om ja inte är insatt i vem han är eller vad gruppen har för syfte (upplys mig gärna den som vet).

Dag 22 var det totala antalet avlidna 0,36 per 10.000 invånare. Sedan dag 23 har antalet ackumulerade dödsfall ökat som följer: 0,39, 0,46, 0,57, 0,67, till dagens siffra: 0,77. För Stockholm är motsvarande serie: 0,87, 0,96, 1,07, 1,29, 1,62, 1,78 och dagens 2,07.

I de flesta övriga regioner har nära en fördubbling skett eller mer, i Södermanland är dödstalet högre än i Stockholm och i Dalarna, Gävleborg, Jönköping och Östergötland är man snabbt på väg dit. Vad som hittills 'räddat' totalsiffrorna är att både Skåne och Västra Götaland fortfarande ligger efter, men åtminstone i den senare regionen är utvecklingen nu tydligt pekande på att man är på väg, med nära en tredubbling av fallen på dessa senaste sex dagar.

I förrgår noterade jag att gruppen 90+ inte vårdades på intensivvården alls. Igår såg jag att de 23 män och kvinnor i åldrarna 80-89, som funnits med i förrgår inte heller längre fanns med. Där har man alltså dragit ur pluggen, och låtit någon annan, som man ansåg ha ett längre och kanske lyckligare liv framför sig, ta över. Det är dock vare sig de första eller sista 23 liven som kommer offras på grund av en havererad strategi. Samtidigt har polisen fattat posto på sjukhusen. För när efterfrågan och utbud handlar om liv och död så kan människor bli desperata.

Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva. Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva. Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva. Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva. Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva. Under hela denna tid har Tegnell stått och yrat om sin utplanande kurva.

*

Magnus Stenlund
Sunt Förnuft
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ok, och vad var dödssifran för hela Italien?

Allt du behöver veta stod i artikeln.

Du verkar ha svårt för engelska så du kan testa med Google Translate. Det funkar ganska bra.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför tror du folk komner hit som politiska flyktingar om inte för att vi är ett friare land. Du och alla lockdownkramare däremot borde emigrera till nån diktatur. Så slipper vi er.

Friare än Norge? Diktaturen Finland?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ser i Finska media att Finland gör undersökningar i olika städer hur många som känt sig sjuka sista tiden, hur många som haft feber, hosta, osv. Och därigenom försöker man skaffa sig en bild.

Undra hur en liknande undersökning skulle se ut i Stockholm? Vad är er erfarenhet? Många som varit sjuka av era Stockholmsvänner?
Det finns ju många andra virus också som inte tagit semester bara för att coronan kommit på besök. Folk brukade känna sig krassliga även innan detta nya fenomen dök upp.
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Jag undrar om Flashback har lyckats luska fram identiteten på den kvinnan i 20-årsåldern i Jönköping som hade varit i Kina och kom hemdragandes med smittan och blev det första konstaterade fallet i Sverige.

Jag vill veta vem det är.
Citera
2020-04-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Så du fruktar döden, har du tänkt på vilken befrielse det kan vara att inte frukta döden?
Nej. Jag har så mycket att göra att jag inte har tid och vara död.
Citera
2020-04-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Fan du sade det bättre än mig genom att läsa mellan raderna, snyggt!
Sverige har uppenbarligen inte resurser för att skydda befolkningen mot skadliga virus.

Det stora problemet för Sverige och våra resurser är bristen på beredskap inom sjukvården.
Allt annat som sker vet precis ingen, allra minst du, något om. Det kommer att visa sig långt, långt senare, hur och vems agerande varit bäst eller okej.
Att stänga ned sina länder, vid fel tidpunkt, och misslyckas fullständigt fatalt, tyder inte på något annat än U-land dock. Trots att man är rika länder i Europa.
Misslyckandet är uppenbart hos många av Europas absolut största ekonomier. Pinsamt. Sannolikt kommer befolkningen i dessa länder vakna upp och också inse det. Sen.

Hur var det nu? Tar Sverige död på idioter?
Senast redigerad av M.J.A 2020-04-09 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in