2020-04-09, 21:41
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Innan juni! 1 minut och 50 sekunder in på Kulturnyheterna.
Tack, lite skillnad då hehe
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Hittade inte dödssiffran för Italien i nån av länkarna men du kanske kan förmedla den? Vilken tidsperiod gällde det?

Det gällde mars.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Döden är inte till en fördel för offren. Livet är en överlevnadskamp som man inte gärna förlorar, även fast man vet att det blir en så till slut

Om man förstår födelse, liv och död så har man svaret.
Den som inte lever på jorden lider troligen inte.
Citera
2020-04-09, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tycker att det största problemet med Anders Tegnell är att han låter så självsäker om saker han inte har den minsta aning om. Det har varit så konstant, ända sedan start. T.ex (redan) i januari lät det så här:

Ack så fel han hade...

Lite andra exempel:
Minnesvärda citat från Anders Tegnell

Vore han lite mer ödmjuk med saker han inte vet, då skulle debatten se annorlunda ut.

Att erkänna att man inte vet ser bättre ut än att självsäkert påstå att det är på ett visst sätt. Och så är det inte så.

Tjena Info, du lever och verkar än, slackern här.

Man måste inge förtroende inför den stora massan, info, handen på hjärtat, hur tycker du Tengell ska agera annars, som att han inte har kontroll?

Kul att se dig, men tänk ett steg till!
Citera
2020-04-09, 21:45
Medlem
Danneliuss avatar
The mean number of deaths in Mars 2015 to 2019 is 8 297 in Sweden.. The number of deaths in March this year is 8 013. The global pandemic caused a decrease in death rate for March of 284 people.
See "Preliminär statistik över döda" here: https://bit.ly/39JF4VX
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The number of patients that go on to develop ARDS is unsettling and will lead to death within the year.

If the member is allowed to support his own viewpoint.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Inte så länge sjukvården klarar av det. Allt enligt plan.
- Kan du redogöra för planen i detalj?
Förväntad beläggning och faktisk beläggning?
Beläggning fördelad på åkommor?
Beläggning i förhållande till platser?
Utförlig analys av avvikelser?
Prognos?
Beskriv det för varje landsting och ner på sjukhusnivå.
Ta även med hur planen ser ut för de extra ordinarie platser som ordnas fram på andra ställen än sjukhusen.

- Beskriv också den roll och påverkan smittan fått på äldreboendena.
Enligt plan och utfall.

- Beskriv också hur planen såg ut för smittad personal och utfallet, fördelat på antal och yrkesgrupper.
Redovisa på landstingsnivå och på skulhusnivå.

- Vilket behov av vikarier och extrapersonal har man budgeterat för, och hur ser utfallet ut.
På såväl landstingsnivå som på sjukhusnivå.

Börja med detta så får vi se bad du kommer fram till. Vi övriga i tråden kommer att om behov föreligger komma med följd- och fördjupningsfrågor
Citera
2020-04-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Om man förstår födelse, liv och död så har man svaret.
Den som inte lever på jorden lider troligen inte.
Men livet är allt för intressant för att man skulle vilja missa något och gå och dö i stället.
Citera
2020-04-09, 21:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"– Eftersom jag var den som smittats först så fanns det ju de som tyckte att jag inte hade skött mig. Men varningen hade ju först kommit på måndagen, efter 50-årsfesten, och jag hade inte känt någonting innan festen."

Därför utpekade jag honom. För han säger det själv.
A andra sidan kanske jag inte ska vara så negativ. Om en enda asymptomatisk kan smitta 18 personer, då förstår man varför lockdown inte ger nåt. För då räcker det med en och annan asymptomatisk med viktigt jobb på en och annan buss, arbetsplats eller matbutik, så kommer ett tjog personer att smittas vid varje tillfälle, av vilka de asymptomatiska bland dem i sin tur lätt var och en kan smitta ett tjog per tillfälle, och så vidare. Problemet är att det skulle ge ett r0 runt 20, värre än mässling, vilket inte stämmer med vad man uppskattat r0 till. Så det ter sig lite motsägelsefullt ändå.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-09 kl. 21:50. Anledning: m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Dessutom verkar han varit asymptomatisk...

bra observation!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det finns nu ingen planering och säkerhet längre. Idioter tenderar att dö likt flugor framöver.
Spanska sjukan tenderar att se ut som ett skämt i förhållande till detta.

Vad gulligt att du vet det.

Ännu finare att du säger ”idioter tenderar att dö” Hur går resonemanget där? Att regeringen tar död på idiotier? Eller vad menar du? Är du packad? Eller bara dum?

Kom med något sakligt i frågan. Men det är inte lätt när man inte förstår antar jag.
U-länderna i halva Europa som stängt ner precis allt har misslyckats fatalt. Italien, Spanien, Frankrike, UK, osv. Jätteländer med gigantiska ekonomier, utan vare sig minsta beredskap, sjukvård, etc. Trots nedstängningar dör tiotusentals människor i alla åldrar.
Som sagt, snacka om misslyckande. Gånger tusen. Inte ens nedstängning kunde man förutspå vid rätt tidpunkt.
Senast redigerad av M.J.A 2020-04-09 kl. 21:53.
Citera
2020-04-09, 21:48
Medlem
Tyskland visar tendenser till snabb ökning av fall. Detta trots hårda restriktioner.

Kanada visar nu också tendenser till ökning. De har mindre restriktioner.

Kanada har inte det pratats om så mycket, men de klarat sig extremt bra.hittills. De verkar dock vara i relativt tidigt skede av spridningen.

Hårda restriktioner verkar allt mer ha en tveksam effekt, även om det i vissa länder fungerat bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in