2020-04-09, 20:22
Medlem
tomyhockeys avatar
fler smittade

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/västsverige/patienter-och-personal-smittade-av-covid-19-1.26626132?fbclid=IwAR03yawE0hm86-yUAoQYucQn7v1YMW5L1_2f m0pcNtR8sHeDrGQotRYMVD4
Citera
2020-04-09, 20:22
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dags att gräva upp dom döda och blåsa liv i dom, övningen är över.

Det är skämmande att folk provar allt för att föringa pandemin. Det är tur att den inte var dödligare med dessa egenskaper viruset har. Fortsätter det att pekas finger har vi väl krig efter detta också och vad säger dom som vill rädda ekonomin till varje pris då.
Eller för Sveriges del då, en svältkatastrof som har potential att ta betydligt fler liv än det här viruset.
Citera
2020-04-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Fantastiska nyeheter! Eftersom CNN är ökända att sprida felaktiga nyheter Så är det underbart att höra detta.
Fast när det gäller just det har ju CNN rätt.
Citera
2020-04-09, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
har du en källa som vetenskapligt visar och bevisar hur immunitet mot covid19 kann uppnas? om den kann uppnas?

Corona är mycket smittsam, u do the math, ärthjärna!
Citera
2020-04-09, 20:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du kanske vill förklara tillförlitligheten, eller bristen därav, i de tester som görs för det här coronaviruset?

Jo visst. 1 av 450 visade fel i Danmark. Av antikroppstesterna som dom köpt in. Jag ser det som tillförlitligt.

Källa finns i tråden från igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Sjuka dödssiffror i Frankrike nu 1341 döda idag..
Borde de stängt allt snabbare? Stängt mer än allt? Kanske svetsat igen dörrar? Skickat ut främlingslegionen med bambukäppar på gatan för att spöa folk att hålla sig inne? Vad har Frankrike gjort för fel? Jag vill ha svar!!
Citera
Bannlyst
En väldigt jobbig grej är att det tar så jävla lång tid för att få en signifikant minskning av antal döda när det väl tagit fart.
Italien är landet som först blev drabbat (man räknar inte Kina pga det är svårt att lita på deras siffror) och som gick i lockdown den 8 mars.
10 dagar efter lockdown fick Italien minst 400 döda per dag.
Sedan dess, i alltså 22 dagar, har siffran på antal döda aldrig gått under 400 stycken.

Den värsta dagen var 3 veckor efter lockdown, 27 mars. Då hade man 919 döda på ett dygn.
Sen med lite hoppande här och där har det gått ner. Men ännu inte lyckats komma under 400.
525 på ett dygn, för 3 dagar sen, var bästa resultatet.

Efter en månad lockdown har alltså Italien fortfarande över 500 döda per dag.
Att det skulle bero på själva lockdown att det går som det går tänker jag inte ens diskutera för det är för lågbegåvade, så troll kommer jag inte besvara eftersom man redan argumenterat det hundratals gånger.

Det jag ville komma fram till är att tyvärr ser det illa ut. Men det visste man redan. Fast det ser illa ut på en jävligt lång period. Och som ännu inte är säker hur länge den kan vara.

Slutsumman är att när Sverige hamnar i motsvarigheten av de 400 i Italien (som kanske är 80 per dag eller 400 om dan, inte fan vet jag) så kan man räkna med att det finns goda chanser att antal döda per dag kommer fortsätta i en väldigt lång tid framöver.
Skulle 400 vara den minsta, då skulle det alltså dö minst 400 per dag i typ en månad. Om inte mer.

12 tusen personer per månad. Bara av covid-19. Antar att dödsstatistiken per år kommer öka en del, om inte nu folk bestämmer sig för att sluta dö.
Citera
2020-04-09, 20:25
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Borde de stängt allt snabbare? Stängt mer än allt? Kanske svetsat igen dörrar? Skickat ut främlingslegionen med bambukäppar på gatan för att spöa folk att hålla sig inne? Vad har Frankrike gjort för fel? Jag vill ha svar!!

Dom litade på WHO för länge. Likt många länder gjorde.
Citera
Bannlyst
Tror man ska vara väldigt försiktig med att döma ut Anders Tegnell faktiskt, antingen är han en dåre, eller ett geni. Alldeles för tidigt att säga i detta. Vi får se vad som händer, när man börjar släppa på karantänen, varför skulle det inte ta ny fart då? Tegnell påminner om ett geni, snart ser vi honom med håret på ända i morgonrock också...

Genialitet är släkt med galenskap. Det har man vetat i alla tider. Nu är det vetenskapligt bevisat också.

https://www.nyteknik.se/karriar/genialitet-slakt-med-galenskap-6425574
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Om du inte vidtar åtgärd så är du svag inför hotet.
Staten tycks inte alls hjälpa för att minska smittspridningen.
Andingsskydd gör stor skillnad i att minska spridningen.
Jag skiter i hur många som dör, de döda lider inte och de slutar att smitta.
Tro inte att det är lugnt på långa väger, detta är tydligen bara början.
Citera
2020-04-09, 20:26
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
En väldigt jobbig grej är att det tar så jävla lång tid för att få en signifikant minskning av antal döda när det väl tagit fart.
Italien är landet som först blev drabbat (man räknar inte Kina pga det är svårt att lita på deras siffror) och som gick i lockdown den 8 mars.
10 dagar efter lockdown fick Italien minst 400 döda per dag.
Sedan dess, i alltså 22 dagar, har siffran på antal döda aldrig gått under 400 stycken.

Den värsta dagen var 3 veckor efter lockdown, 27 mars. Då hade man 919 döda på ett dygn.
Sen med lite hoppande här och där har det gått ner. Men ännu inte lyckats komma under 400.
525 på ett dygn, för 3 dagar sen, var bästa resultatet.

Efter en månad lockdown har alltså Italien fortfarande över 500 döda per dag.
Att det skulle bero på själva lockdown att det går som det går tänker jag inte ens diskutera för det är för lågbegåvade, så troll kommer jag inte besvara eftersom man redan argumenterat det hundratals gånger.

Det jag ville komma fram till är att tyvärr ser det illa ut. Men det visste man redan. Fast det ser illa ut på en jävligt lång period. Och som ännu inte är säker hur länge den kan vara.

Slutsumman är att när Sverige hamnar i motsvarigheten av de 400 i Italien (som kanske är 80 per dag eller 400 om dan, inte fan vet jag) så kan man räkna med att det finns goda chanser att antal döda per dag kommer fortsätta i en väldigt lång tid framöver.
Skulle 400 vara den minsta, då skulle det alltså dö minst 400 per dag i typ en månad. Om inte mer.

12 tusen personer per månad. Bara av covid-19. Antar att dödsstatistiken per år kommer öka en del, om inte nu folk bestämmer sig för att sluta dö.

Hittills är det ett nollsummespel. Det har inte dött fler senaste veckorna än samma veckor förra året.

Det kan ju ändras så klart. Om sjukvården inte mäktar med.
Citera
2020-04-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom litade på WHO för länge. Likt många länder gjorde.
Eller så lyssnar inte fransmän på myndigheternas råd? Om de ens kom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in