2020-04-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det var alltid viktigt för LW att hon sågs , så just hennes födelsedag ville hon bli sedd och uppvaktad , särskilt utav älskaren , för att hon skulle känna att det fanns någon mening med den relationen .

Antar att SD tyckte det var fjantigt , eftersom han redan hade en kvinna och två mindre kvinnoämnen = sina döttrar att måna om när det gällde just sådana uppskattningar .

Det var ju just här som LW hade behövt inse att SD hade redan fullt upp i livet för att kunna göra LW lycklig på det sätt som hon önskade ...

Så otroligt sorgligt att hon inte kunde läsa av det och gå vidare i livet .. och leta på en bättre relation som gjort henne mera tillfreds ....

Ja, det var oerhört tråkigt. Men SD höll henne fast med sina fagra men falska löften samt sin svartsjuka. Han ville ha en familj och en älskarinna, att det skulle fortsätta så. Men det ville givetvis inte Lena. Hon ville inte vara hans andrahandsval. Vem vill vara det?
Citera
2020-04-09, 17:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det var alltid viktigt för LW att hon sågs , så just hennes födelsedag ville hon bli sedd och uppvaktad , särskilt utav älskaren , för att hon skulle känna att det fanns någon mening med den relationen .

Antar att SD tyckte det var fjantigt , eftersom han redan hade en kvinna och två mindre kvinnoämnen = sina döttrar att måna om när det gällde just sådana uppskattningar .

Det var ju just här som LW hade behövt inse att SD hade redan fullt upp i livet för att kunna göra LW lycklig på det sätt som hon önskade ...

Så otroligt sorgligt att hon inte kunde läsa av det och gå vidare i livet .. och leta på en bättre relation som gjort henne mera tillfreds ....

LW ville ju ha en man som var troende vilket inte SD är, varför sökte inte LW en man inom frikyrkan då hade de säkert harmonierat med varandra på lika villkor. ( Bara en gissning )
Citera
2020-04-09, 17:50
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rådde, menar du väl?

Ja ok fel ord av mig, fortsätt vara ordpolis.
Citera
2020-04-09, 17:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Undrar varför hon inte ville lämna honom?

Det är mycket underligt att man söker hjälp då man blir både hotad samt misshandlad men ändå aktivt fortsätter att ha kontakt med en sådan skurk.

Ja - men om du läser på hur det fungerar med destruktiva relationer så tror jag det är extremt vanligt att det är så. Hon kom från en trasslig bakgrund med issues efter sin tid på barnhemmet innan hon blev adopterad. Sår som inte kunde läka. Och som påverkade henne i sina relationer. Hon är inte vidare ovanlig i den aspekten vill jag nog ändå säga. Bara tiden hade kunnat utvisa om hon hade fixat det. Han lät det inte bli så. Jag tror felet hon gjorde var att djävlas med HD.
Citera
2020-04-09, 17:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ja det kan man ju fråga sig? Undrar varför hon blir avrådd att lämna SD, kanske var hon inte ärlig om deras förhållande?

Troligtvis var inte LW helt ärlig i samtalen.
Citera
2020-04-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller lärt sig att älska sig själv och inte
varit beroende av uppmärksamhet från
andra.

2020 så anses det fortfarande att en
kvinna måste ha en man för att vara
tillfreds?

Men snälla nån, läs de senaste 20, 30, 40 senaste inläggen. INGET av dessa har med själva mordet att göra, uran bara LWs liv och leverne. Skärp er! Era inlägg leder ingenstans när det gäller mordet och mördaren.
Citera
2020-04-09, 17:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller lärt sig att älska sig själv och inte
varit beroende av uppmärksamhet från
andra.

2020 så anses det fortfarande att en
kvinna måste ha en man för att vara
tillfreds?

Det är ju något med det där. En mkt god vän sa till mig en gång: om du inte älskar dig själv hur kan du då förvänta dig att andra ska göra det. Och det ligger enormt mycket i det. Men det är svårt för någon som har ett sårat litet inre barn att komma dithän. Många kämpar en livstid med det.
Citera
2020-04-09, 17:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Undrar varför hon inte ville lämna honom?

Det är mycket underligt att man söker hjälp då man blir både hotad samt misshandlad men ändå aktivt fortsätter att ha kontakt med en sådan skurk.

Ja, mkt märkligt men inte förvånande, och kladdkakan som skrivits kilometer om i denna tråd verkade inte fungera fast LW bjöd till.
Citera
2020-04-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har uppenbarligen olika uppfattningar om hur pastorer, präster, diakoner etc utbildar sig. Men det finns fakta hur man får dessa titlar. Inte hur man själv ger sig titeln. LW var pastor. Hon hade en högskoleutbildning. De jag känner i dessa kretsar med de titlar jag nämnt, har alla teologisk högskola bakom sig.
Lämnar detta nu.

Jag diskuterar pastorer inom frikyrkan, men du verkar fortfarande blanda ihop med svenska kyrkans olika titlar? Jag påpekar bara att man kan vara pastor inom frikyrkan utan teologisk högskoleutbildning.
Citera
2020-04-09, 18:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja under förhöret med honom på polisstationen går han ut på toaletten och raderar vilket de märker (vet inte om dom buggat hans mobil eller hur - men dom märker det i allafall). Han tillfrågas om varför och säger då att det är porr och betonar heteroporr. Polisen menar att de skiter i vad han har i sin telefon förutom det som är relevant för fallet.

Jag får inget riktigt grepp om den mannen. Jag tror att han och SD verkligen var väldigt goda vänner. Jag tror att han var manipulerad och kontrollerad till viss del av SD. Om du läser chattarna dem två emellan (om du tittar via nonada's cloud så är det lättare att navigera i FUP och hitta de olika sakerna - just denna hittar du i den akten som heter typ IT protokoll SD eller dylikt) så känns det som att SD använder sig lite av samma härskarteknik / kommunikationssätt med honom som han gör t ex med JW. Det finns också beskrivet någonstans (minns inte var) av en polis och god vän till den gode Gerard som du kallar honom att han har en stark känsla för rättvisa och att han ibland blandar sig i saker så att det blir problematiskt. Men det är nog ingen lätt sits att befinna sig i. Att få sitt liv uthängt på FB och alla konspirationsteorier om att han och SD skulle vara älskare egentligen etc. För läsa här - det gör han säkerligen.

Jaja det var morgonens utläggning om Gerard. Du får gärna läsa och kommentera här inne. Jag har inte heller varit här så länge - eller ja - jag har läst ett tag men inte skaffat konto och kommenterat förrän nyligen. Jag har försökt ta reda på mkt själv - detta att läsa var 50:e sida är ett mkt bra tips. Detta fallet väcker mycket känslor och det är högt i taket här.
Kan JGs telefon innehållit SDs koordinater vid tidpunkten för mordet? Ja vet att Stefan lämnade sin telefon hemma men kan han på något sätt låtit JG veta var han var/varit och att det var klart nu? Kan en signal från Lenas telefon vid 01.40 betytt att det är över?
Citera
2020-04-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag diskuterar pastorer inom frikyrkan, men du verkar fortfarande blanda ihop med svenska kyrkans olika titlar? Jag påpekar bara att man kan vara pastor inom frikyrkan utan teologisk högskoleutbildning.
Det är möjligt. Men om man vill titulera sig pastor, präst, diakon etc så har man en högskoleutbildning. Sen om folk fuskar runt är en annan sak. Jag kan kalla mig lärare utan att ha lärarubildning. Begriper du? Jag pratar om verklighet, utbildning och titlar. Shit - hur fan ska man nå fram till okunniga här?

Ha en go kväll.
Citera
2020-04-09, 18:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är möjligt. Men om man vill titulera sig pastor, präst, diakon etc så har man en högskoleutbildning. Sen om folk fuskar runt är en annan sak. Jag kan kalla mig lärare utan att ha lärarubildning. Begriper du? Jag pratar om verklighet, utbildning och titlar. Shit - hur fan ska man nå fram till okunniga här?

Ha en go kväll.
Det har länkats en artikel i tråden om detta. Det är upp till respektive frikyrka om de kräver högskoleutbildning av sina pastorer eller inte.
I Svenska Kyrkan tror jag begreppet pastor är utrangerat sen rätt länge.

Edit: http://www.goteborgsfria.se/artikel/117895
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-09 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in