2020-04-09, 19:41
Avslutad
10 000 friskförklarade i Tyskland bara idag. Underbart att se sådana höga siffror.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Om ett nytt virus dyker upp om några år...blir det samma kaos igen då??

Förhoppningsvis har man lärt hur man ska agera proaktivt, så nej tror inte det.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Sverige är som ett skepp utan kapten och dessutom i storm på öppet hav utan motor.
Förlisningen är nära.

Å de stackars passagerarna försöker i panik att paddla med bara händerna
Citera
2020-04-09, 19:42
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Lugn. Det är inga svårigheter att slå ned sådant.
Behövs bara resoluta ingripanden av hårdför polis och militär som har tillstånd att använda de metoder som krävs.
Förresten...

Nej det är väl inga problem för den svenska polisen? Lite korv med bröd och saft och bullar så är det löst sen
Citera
2020-04-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag tycker tvärtom. Att våga gå sin egen väg trots att man får skit från alla håll tyder på testiklar.

Helt rätt. Den enkla vägen är så klart att följa strömmen.
Citera
2020-04-09, 19:43
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ditt inlägg insinuerar att det skulle var/bli mycket vanligt att insjukna med dubbelsidig lunginflammation. Få se nu det är 10 miljoner i Sverige. Hur många tror du har insjuknat i dubbelsidig lunginflammation under den senaste månaden? Jag har inte hört om en enda bland människor jag träffat och deras bekantskapskrets.
Goddag yxskaft. Läs på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Personlig "ögonblicksbild av Stockholm

I mataffären nu på kvällen fullt med folk, mycket svårt att hålla distans till andra, trots att jag försökte mitt allra yttersta.

En känsla av vanmakt i vad jag ser när jag går runt där, efter att ha läst att smittspridningen här i Sthlm än så länge kanske har legat så lågt som bara några få procent av folket här.

Alla går nu runt och fortsätter smitta varann i ett gemensamt smittmoln på mataffären. Det har funnits veckor av tid att sätta stopp för detta. Subventionera hemkörning av mat, bestäm att olika små grupper får handla på olika tider, bara gör nåt, för att stoppa detta...

(Innan nån skriker "varför var du där då", jag håller mig inne så mycket jag kan men blev till slut tvungen att gå ut och handla några kompletterande varor).

I England är det olagligt att handla "några kompletterande varor". Polisen hotar med att börja bötfälla folk som gör det.

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/breaking-police-chief-issues-lockdown-21838760
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Påsken kommer bli nådastöten för Sverige, resultaten ser vi om 2 veckor!

Hur då, "nådastöten"? Kommer alla dö då eller..?
Citera
2020-04-09, 19:44
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Finland har lockdown i huvudstaden.
Idag dog 2 i Finland. I Sverige dog 107.

Med risk för att verka pedantisk: Vi har inte "lockdown". Inga utegångsförbud eller dylikt.

Samlingsplatser (teatrar, restauranger, bibliotek etc) är stängda, förenings- och skol-livet sker enbart på distans. Max 10 personer på en plats (inkluderar inte butiker, varuhus etc).

Allt möjligt är faktiskt öppet, men här verkar uppmaningarna tas på allvar på ett annat sätt än i Sverige, så i bussar och metro m.m. så är det ganska tomt.
En vackrare dag är det också mer människor i parken utanför mitt fönster än på ett varuhus.

Men våra siffror stiger sakta men säkert här också - tyvärr också nu på åtminstone tre äldreboenden (åtminstone 15 av våra totalt 42 döda torde vara från dessa, och fler blir det nog). Min tippning är 100-150 döda när påsken är över.
Citera
2020-04-09, 19:44
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Vi är på väg mot isberget men istället för att fly så fortsätter folk att njuta av sina cocktails i baren och njuta av scenen. Kommer bli "vackert"!!
Var ute i stan och körde en sväng, hur mycket folk som helst och uteserveringar fullt. Nej den här förnekelsen kommer leda till döden hoppas på att endast de naiva drabbas och inte vanligt folk som försöker skydda sig från pandemin. Vill inte att någon ska råka illa ut men dumheten hos människor som lever som vanligt är helt ofattbar.

Suttit isolerad nu i 3 veckor (jobbar hemifrån), handlar med ffp3 halvmask, jag gör verkligen allt för att inte smittas just nu och skjuta upp det så långt som möjligt. Vännerna tycker jag är tokig medans de sitter och dricker öl på uteserveringen i stan och garvar. Vi får väl se vem som skrattar sist... Förhoppningvis tillsammans, men Stockholms vårdplatser är slut nu så bli inte sjuk eller skada dig, då är det kört.
Citera
2020-04-09, 19:45
Medlem
Haloumis avatar
Jag tror det är många här inne som kommer bli förbluffade när dom testas och svaret kommer, att dom har antikroppar mot viruset och varit smittade tidigare.

Den reaktionen skulle jag vara villig att betala för.
Citera
2020-04-09, 19:45
Medlem
När Italien hade runt 9000 fall hade dom ungefär 450 döda, Sverige har nästan 800 döda !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in