2020-04-09, 18:11
Medlem
welcometorealitys avatar
Dagens Italien rapport 610 döda, de ökade från igår igen..
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag vet inte om det är tillåtet längre att länka,jag har varit fram till idag avstängd i en vecka från FB så har ingen lust att chansa. Sök på skyddsmask på Biltema så hittar du den snabbt.

Tack. Coolt.

Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ja de har isolerat folk i hemmen med strikt disciplin som vi inte vill se i Sverige eftersom det är direkt omänskligt.

Vilka vi?
Prata för dig själv. Jag vill se det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det stämmer ju inte det du säger. Hela hubeiprovinsen var i lockdown och smittade i Shanghai och Bejin slängdes in i karantän. Med vapenmakt.

Detta är ren lögn. Om du ska påstå att detta är sant får du ta med en källa.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Vad är bättre enligt dig och vad är det du menar med tortyr?
Att inte få åka till Åre är ju totyr...jag skall kontakta amnesty...
Citera
2020-04-09, 18:12
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det stämmer ju inte det du säger. Hela hubeiprovinsen var i lockdown och smittade i Shanghai och Bejin slängdes in i karantän. Med vapenmakt.

Edit: sedan kan man ju välja tro på 3000 döda, officiella siffror. Om man är dum.

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Dagens Italien rapport 610 döda, de ökade från igår igen..
Ja de är otäckt virus detta. Ingenting verkar stoppa viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
7 april:

9 april:

Vad FAAAAAAN trodde man? Att Kina, pandemins ursprungsland, och notoriska för att tillverka undermåliga piratkopior av alla de slag, skulle vaska fram en halv miljon ÄKTA N95//FFP2 munskydd, mitt under pågående pandemi, och skicka dessa till Sverige?

JÄVLA PUCKON. Har Iréne Svenonius själv klickat hem de piratkopierade munskydden på Ali Express?

Hon verkar faktiskt vara hjärnskadad.
Mitt i allt detta lutar hon sig mot Kina.
Tänk om det kom ett virus som bara raderade ut idioter....
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Nja, du får nog lägga skulden även på Moderaterna och naiva svensken i gemen som nästintill aldrig ifrågasätter något.

Tyvärr är det nog så att vi får vad vi förtjänar, och det visar sig nu.

Hoppas svensken vaknar efter detta, men jag betvivlar starkt, tyvärr

Möjligtvis vaknar svenne om media börjar granska makten som är deras jobb, det har man inte hittills, vi får se.
Citera
2020-04-09, 18:13
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det har kommit direktiv, men framförallt så undrar man ju varför du inte påtalar problemet?
Har som sagt själv ej deltagit och har ingen lust att berätta för andra vuxna män hur de ska göra. De har ju fått samma information som mig och ändå valt att fortsätta sin verksamhet.
Och detta gäller ju givetvis inte bara mitt lag. Vad jag förstått det så är alla andra lag också igång precis som vanligt och träningsmatcher spelas dagligen.
Citera
Avslutad
Jag tycker inte att många får ett värdigt slut på livet ,jag tänker då på de som har palliativ vård på något äldreboende . de får ju inte syrgas och sånt de skulle fått på sjukhus ,fanns inlägg på expressen om Ewa som dog på äldreboendet hon och många fler dör utan nått annat än alvedon jag tycker det är vidrigt .
Citera
Medlem
4207 nya fall italy. En ökning med 700 ifrån igår.. Sa inte Tegnell att peaken var nådd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ne så det är kört?

Flockimmunitet är enda utvägen som sagt. Goda nyheterna är att vi är mycket närmare än man tror, eftersom smittan pågått ända sen i höstas, och de allra flesta får inte ens symtom. Antagligen ligger vi på närmare 30% redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in