2020-04-09, 14:15
Avslutad
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 793.
Motsvarande dag i italien, 2978'

Ger ett ratio på 3,75.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
9 April 793 - 2978 -3,75
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst, men hela FHM gör ett fint arbete.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Arbeta frivilligt, och hjälp våra äldre.

Rysstroll och direktreklam undanbedes
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Jag har personligen slutat titta på alla presskonferenser, från FHM & co, man blir bara arg du borde testa det med.
Har samma funderingar.
Problemet då är att ja inte kan bilda mig en egen uppfattning av vad dom säger utan måste lita mer på vad media rapporterar. Men visst blir man irriterad varje gång man ser dessa ugglor som står och säger samma sak hela tiden och förminskar allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu skriver Bloomberg om de sydkoreanska fallen som återinsjuknat. Låter som jävla herpes fast värre. Ingen lust att bli smittad av sån skit.

The coronavirus may be “reactivating” in people who have been cured of the illness, according to Korea’s Centers for Disease Control and Prevention.

About 51 patients classed as having been cured in South Korea have tested positive again, the CDC said in a briefing on Monday. Rather than being infected again, the virus may have been reactivated in these people, given they tested positive again shortly after being released from quarantine, said Jeong Eun-kyeong, director-general of the Korean CDC.

“While we are putting more weight on reactivation as the possible cause, we are conducting a comprehensive study on this,” Jeong said. “There have been many cases when a patient during treatment will test negative one day and positive another.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-09/coronavirus-may-reactivate-in-cured-patients-korean-cdc-says

Finns det någon information om hur dessa patienter behandlades?

Kan det vara så att alla dessa mirakel-mediciner det pratas om bara sänker virusantalet till så lågt att vi inte kan mäta det men att det fortfarande finns kvar så när man slutar med medicinen så börjar viruset växa igen och hux flux är man sjuk igen?
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Grym ökning nu från onsdag till torsdag till fredag.. kan det ha varit day0 i onsdags?

Eller skall dödstalen fortsätta öka 35-40 procent varje dag till 25:e som Giesecke tror blir Day0?

För Stockholm kanske det var det, inte för övriga Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sveriges siffor är uppseendeväckande höga, jämfört med våra grannländer. Ledarna har fuckat upp det och kommer få betala priset vad det lider.
Det stämmer. Nu har Sverige 20 gånger döda Finland!
Får se hur många som dör i Finland idag sen.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så, ca 2,5 % som bar på smittan förra veckan i Stockholm. Alltså runt 60 000 i Stockholm. Förra veckans sentinel visade 24 % av de förkylda i region Stockholm vilket innebär 57 600 smittade med antagande att 10 % av Stockholmarna är förkylda.

Read and weep.

Jag noterade oxå detta. Jag noterade oxå att det var ungefär vad du uppskattade innan enligt förra veckans sentinel, som kom ut först nu.

Du hade alltså tillgång till den, och försökte svamla bort detta med vecka 13:s sentinel.

Som jag misstänkte
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Japp det bör stabilisera sig för nu är Sverige uppe i Italiens siffror när det var som värst. Betänk att vi har färre invånare. Så det peakar nog inom ett par dagar förhoppningsvis.

Du tror ej på Giesecke´s spaningar om att det peakar kring 25:e då?
Citera
2020-04-09, 14:16
Medlem
Rapport idag om man som åter insjuknat. (Källa: Flutrackers.com)

First case of ‘relapse of COVID-19’ detected in 40-year-old male in Cambodia
Today, 07:28 AM
Source: https://www.khmertimeskh.com/5071126...e-in-cambodia/

April 9, 2020
First case of ‘relapse of COVID-19’ detected in 40-year-old male in Cambodia

Cambodia’s first case of relapse of COVID-19 was reported today by the Ministry of Health.

The male, aged 40 lives in Phnom Penh’s Russey Keo district. He was treated and discharged approximately 15 days ago.

However, he developed symptoms synonymous with the virus over the weekend and was tested twice since than and both tests returned as COVID-19 positive.

Authorities are believed to be embarking on contact tracing of the said man since his release and return home to check as many of them as possible to ensure that there is no new cluster outbreak.

He has been admitted to the Khmer Soviet Friendship Hospital for treatment.

His case has been classified as “relapse of COVID-19 illness” by the Ministry of Health, Cambodia...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
750 provtagningar och 2.5% smittade
Visserligen just då vid tillfället, men jag hoppas fan att det är fler.

Vill hoppas att hälften av stockholmarna har immunitet men det känns som önsketänkande.
Lär va runt 5% nu om statistiken är tillförlitlig, lär ta ett tag innan vi når 60-80% i sthlm..
Man kan ju fundera på hur många som kommer att dö i då, skulle gissa på runt 6000 personer endast i sthlm då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Samtidigt så tar de inte in åldringar på IVA och testar de inte för corona så officiell dödsorsak är inte corona.
Med lågt antal testade så blir officiella dödsiffran lägre. Dödstalen på äldreboenden kommer att mörkas.

Bara de som dör via veckor i respirator räknas som de dör av corona. Respiratorer har vi ju inte så många så dödssiffran i corona kan per definition inte bli så hög med det förfarandet. typ.

Sossestatistik i sin prydno. Nordkorea style.

Lägre tal i Danmark, 19 döda. Vad gör vi för fel?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-09-19-doede-med-coronavirus-i-danmark-det-seneste-doegn
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Har samma funderingar.
Problemet då är att ja inte kan bilda mig en egen uppfattning av vad dom säger utan måste lita mer på vad media rapporterar. Men visst blir man irriterad varje gång man ser dessa ugglor som står och säger samma sak hela tiden och förminskar allt.
De säger i princip samma sak varje gång.. så jag tror inte du missar så mycket helt ärligt, du borde sluta, jag gjorde det för någon vecka sedan.. det är lönlöst.
Citera
2020-04-09, 14:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
IVA-fallen planar ut i Stockholm. Det är ju jättebra, eller kan det bero på att det är fullt?

Möjligt även att IVA-fall skeppas till grannregioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in