Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Alltså det är ett virus, och att folk dör är knappast någons fel. Möjligtvis Kinas fel.
Ni har fastnat i någon tanke om att ALLA andra länder med lockdown inte kommer få lika många döda.. Där tar ni fel tror jag. De kommer få samma siffror som Sverige när allt är över. De kommer behöva öppna upp igen och de kommer få döda, fast under längre tid.
Exakt så resonerar säkert våra makthavare. Nu låter vi folk dö, men sen skall vi minsann visa dem vem som hade rätt. Vänta bara.
Det finns kanske en liten chans att Sverige skulle klara sig bättre om det skulle komma en ny våg av coronavirus, men det är inte alls säkert. Att ta en sådan enorm risk för att man absolut inte kan erkänna att man har fel är en stor cynism. Man leker med människoliv för att man tror att man har en överlägsen ideologi eller vad det nu är som dessa personer inbillar sig.
Men att Sverige idag har 10 gånger mer döda än liknande länder är absolut inte acceptabelt ur någon synvinkel. Däremot tror jag det finns folk inom maktens sfärer som gärna blir av med gamla och sjuka av ekonomiska skäl. Jag kan bara hoppas att dessa personer själva drabbas hårt av viruset.