2020-04-09, 15:29
Medlem
Vilka enorma skillnader mellan våra dödstal och våra grannländers. Man kan inte tolka skillnaden mellan två döda i Finland och 100 döda i Sverige som något annat än enorm. Oavsett om det skiljer i tid, rapportering och bla bla bla. Nu sticker vi ut så enormt mycket att det liksom inte funkar med små bortförklaringar längre. Varför agerar inte politikerna? Är dom nöjda med den här utvecklingen?

Jag börjar bli orolig. Jag trodde vi skulle komma till en punkt där vi satt in åtgärder för att få ner smittspridningen lite. Det är ju full rulle på stan idag. Folk på alla uteserveringar som dricker. Människor överallt. Och samtidigt ser man siffrorna som fortsätter dra iväg och tittar på andra länders siffror. Det är fan sjukt ju. Kör på verkar vara mantrat helt enkelt. Folk dör men man skall inte bry sig.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Innan vad? Marknaderna har ju funnits länge.
Innan det kom till våtmarknaden där det påstås ha överförts från djur till människa.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Du skippade plugget efter mellanstadiet? På högstadiet lärde vi andra oss att vi inte har ministerstyre i Sverige.

Från SVT text:

Finland har det inte heller. Det går både att stänga där och mycket annat.

Stänga krogar som inte sköter sig? En resolut statsledning stänger alla. Allt i en situation som denna.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Var skriver jag att vi ska skita i antalet avlidna, och vad vet du om vilka uppoffringar jag personligen gör för att skydda riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination) på flera olika plan?
I samma sekund du sitter och säger att folk är idioter så förvandlas du själv till en idiot när du sitter och hånar övriga idioter ,enlig dig nu då, 40% och miljontals döda vart är dom nu då he, he, he.
Det har redan dött fler hundra. Tydligen ser du på dem bara som siffror i din sifferjakt.
Vem är idiot, vem är " snäll" ? Ditt påstådda skydd utav riskgrupper rimmar illa med din sifferjakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Du höftar med andra ord. Räknat in lag-time från infektionstillfälle till död i förhållande till andelen smittade "just nu", enligt dina beräknar?

Ja. Men lagg time borde om något innebära att vi även borde inkludera de som dör de närmaste dagarna i.o.m att det tar 10-14 dagar innan man dör (eller var det 3 veckor?). Medans studien genomfördes förra veckan. Med det sagt har jag inte koll på detaljerna kring studien så det är ju bara spekulationer.

Den stora frågan är egentligen hur många som smittats tidigare men jag tror även där att det borde vara fler som är smittade vid tillfället än som varit smittade i.o.m att vi fortfarande är i ett tidigt skede?
Senast redigerad av har 2020-04-09 kl. 15:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Eeehh kommuner och rgioner har fått 100 miljarder extra av staten . . . ekonomin är knappast körd i botten i landet . .
ehhh... man kan ordna kredit fort men i slutändan ska den betalas.
Citera
2020-04-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Finland har det inte heller. Det går både att stänga där och mycket annat.

Stänga krogar som inte sköter sig? En resolut statsledning stänger alla. Allt i en situation som denna.
Javisst men det är ju inte regeringens ansvar utan det ligger på myndigheter . . .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Att man sätter ut kravallpolis utanför sjukhus.
Och du ser dem från där du befinner dig?
(Fakta= De kommer stå i beredskap att rycka ut- om de behövs.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Ja, givetvis, det finns väl ingen som förnekar det, hoppas jag. Inte jag i alla fall. Många ledsna anhöriga. Men det finns heller ingen anledning att svartmåla.
Många förnekar det. Tex du som försökte få det till influensan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Vad får du procentandelen totalt smittade ifrån? Vet du något som vi inte vet?

FHMs siffror på en undersökning de gjorde. Förmodligen inte representativ av hela befolkningen då man anmälde sig frivilligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nu kom Finlands siffror.

2 döda sen igår!

42 har dött i Finland nu.

Sverige har 19 gånger döda Finland!

Nordiska länderna, flest döda per million, plats i världsrankning (ju högre placering desto sämre)

Sverige plats 8

Danmark plats 16
Norge plats 26
Finland plats 44

Finland har 8 döda per miljon invånare. Sverige har 80 döda per miljon.

Mördar-Anders strategi är och förblir världens sämsta.
Citera
2020-04-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
ehhh... man kan ordna kredit fort men i slutändan ska den betalas.
Nej pengarna kom från statskassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in