2020-04-09, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Jag läste väl ffs vad folk skrev igår, sluta leka brorschan duktig

Hahahaha jag skrev för 3 veckor sedan om int mer att jag hört rykten om att Anty/Patzy med all möjlighet kan komma in igen.

"Nä det är corona nu är du dum i huvudet varför skulle dom ta in henne"

Och när jag nämnde att det är lättare att ta in en som varit i karantän redan och en deltagare dom vet om, snarare än en helt ny, då va det komiska förklaringar här inne.
2020-04-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudboi
också tänkt på det!
Visst i början kände man att det kanske beror på antal deltagare, men som du själv säger: det är halvfabrikat, så vad i hela fridens namn är det som pågår?

Sen sättet dom ibland lagar maten på, jag hade nog fått kväljningar.
Sett ett par ggr när dom plockar bort långa hårstrån från maten.
Bara det hade fått mig att tappa aptiten för resten av min vistelse där.
Ja, hygienen i köket är inte på topp. Folk tar på kyckling och tvättar inte händerna efteråt, hostar och nyser rakt ut. Det skickas på skedar som sedan röra runt i grytorna igen med.

Nu åker jätteburken med majs fram igen. Undrar hur lång tid det tar för dem att äta upp den.
2020-04-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Dom tvättar inte ens händerna när dom håller på med kyckling wtf. Speciellt typ Julia när hon höll på med kyckligen så tvätta hon inte händerna och gick runt och tog på allt i huset, spisen, kryddorna osv. Tvättade inte ens kniven eller skärbrädan. Att dom inte har blivit sjuka är fan mirakel. Dom vet kanske inte hur man lagar mat? Mergim är väl förståeligt och amilia.

Fy vad äckligt!
Det är A och O att man i hemkunskapen eller hemifrån lär sig att behandla rå kyckling med stor respekt.
Antar dom även hackar färsk sallad direkt efter på den råa kycklingsaften på skärbrädan?
Hoppas Jassa inte kockar kyckling åt barnen i förskolan eller vad fan det nu var som hon arbetade med.
2020-04-09, 15:29
Medlem
__Alez__s avatar
Deltagarna pratar ju om anty varje dag. Senast idag nämnde ju Mergim att den lilla haren som kom in kanske var Anty.
2020-04-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Ja, hygienen i köket är inte på topp. Folk tar på kyckling och tvättar inte händerna efteråt, hostar och nyser rakt ut. Det skickas på skedar som sedan röra runt i grytorna igen med.

Nu åker jätteburken med majs fram igen. Undrar hur lång tid det tar för dem att äta upp den.
Ja fan så jävligt äckligt. Att dom inte har blivit sjuka är fan sjukt. Jag skulle fan laga min egen mat där inne. Vem är mest ohygiensk i huset?
2020-04-09, 15:32
Avstängd
Eftermiddag
Ca 16.00 Resultat av nomineringen

de måste ju handla om jasse,alex,julia,amilia
2020-04-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudboi
Fy vad äckligt!
Det är A och O att man i hemkunskapen eller hemifrån lär sig att behandla rå kyckling med stor respekt.
Antar dom även hackar färsk sallad direkt efter på den råa kycklingsaften på skärbrädan?
Hoppas Jassa inte kockar kyckling åt barnen i förskolan eller vad fan det nu var som hon arbetade med.
Dom är väl ohygienska som människor annars. Många i huset som inte tvättar händerna efter toabesök. Flera som inte duschar eller ens borstar tänderna. Riktigt äckligt.
2020-04-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Bild på Mergim vid utfrågning av Julia i uppdrags rummet

http://www.bilddump.se/bilder/20200409005823-143.202.161.75.png
Alltså jag dör av skratt! Fy fan vad han ser ut! 😂😂😂😂
2020-04-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Eftermiddag
Ca 16.00 Resultat av nomineringen

de måste ju handla om jasse,alex,julia,amilia
Vart hittar du det infot? Hittar bara detta på hemsidan. Eftermiddag/Kväll
Påskaktivitet.
Freeze and release.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Efter 1 timme och 45 minuters matlagning säger Sami att Julia inte är nöjd med smaken och måste göra om allt. VAD är det som tar så lång tid för dem? Det är helt sjuk att varenda måltid tar minst två timmar att laga. Även när det är halvfabrikat som bara ska värmas och pasta som ska kokas. Det här gör mig helt vansinnig och jag har skrivit ett ex antal inlägg om det!!!

Fast i det här fallet gjorde de pannbiffar från scratch och det tar en stund att steka till så många. Sen vad Julia gjorde med vegofärsen vet jag faktiskt inte. Var väl tänkt att det skulle bli biffar också men det funkade inte.

Lennie är lyrisk över Amilias pannbiffar...
Medlem
kendallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Dom tvättar inte ens händerna när dom håller på med kyckling wtf. Speciellt typ Julia när hon höll på med kyckligen så tvätta hon inte händerna och gick runt och tog på allt i huset, spisen, kryddorna osv. Tvättade inte ens kniven eller skärbrädan. Att dom inte har blivit sjuka är fan mirakel. Dom vet kanske inte hur man lagar mat? Mergim är väl förståeligt och amilia.

Hygienen är under all kritik i detta hus! Snuskhus!
När de väl tvättar händerna är det en snabb vift under kranen, frågan är om handen ens blir blöt. De dricker och delar samma glas och muggar, vid matlagning ska det avsmakas från samma sked, det är allmänt ostädat - titta bara på duschen där det ser assnubbigt ut.
Om det här är en uppvisning av generella hygienvanor de tagit med sig in i huset så tro fan att världen drabbas av pandemier.
2020-04-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Fast i det här fallet gjorde de pannbiffar från scratch och det tar en stund att steka till så många. Sen vad Julia gjorde med vegofärsen vet jag faktiskt inte. Var väl tänkt att det skulle bli biffar också men det funkade inte.

Lennie är lyrisk över Amilias pannbiffar...
Ja, i det här fallet ja. Men att göra pannbiffar och rostade grönsaker i ugn samt en sås bör faktiskt inte ta 1 h 55 min för två vuxna människor att tillaga. På riktigt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in