2020-04-09, 14:58
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Vi har svåra influensasäsonger kort tid bakom oss där det har dött upp till 2000 personer. Drygt 1000 dog så sent som 2017–2018. Hur hanterar du, som inte tvivlar, detta?

Folk dör fortfarande i vanlig influensa precis som vanligt.. Corona döda är ett plus till dessa och sjukvården hanterade en vanlig influensa inte vanlig influensa PLUS corona pucko..

Du kan inte rakt av ersätta vanlig influensa döda med corona "iställetför" utan alla de coronadöda är ett PLUS på de vanliga siffrorna döda som vi har varje år.

Med fullskalig vård så hade förmodligen mer än hälften av de nu döda överlevt. På grund av politiska beslut av 7-klöverpartierna så har sjukvården och landets försvar mot ex. pandemier hackats ner i småbitar för att försörja alla de icke arbetande som tagits hit de senaste 10 åren..utan dessa hade Sverige haft en oerhört bättre ekonomi. Och möjligheter att satsta på infrastrruktur och sin egen befolkning istället
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det här skrev jag redan om i början på mars. Folk skrattade åt mig. Hur fan hittar man sina gamla inlägg, mer än 20 sidor bakåt?

Har sett de som skrivit sådana inlägg. Kanske även dina?

Sök i tråden efter egna inlägg.
Citera
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Vi har svåra influensasäsonger kort tid bakom oss där det har dött upp till 2000 personer. Drygt 1000 dog så sent som 2017–2018. Hur hanterar du, som inte tvivlar, detta?

Jag tvättar händerna, tillämpar social distansering och följer FHMs råd.
Citera
2020-04-09, 14:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vad är det som får dig att tro på det fortfarande?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Sök dig till konspirationsforumet med ditt trams.
Citera
Medlem
803 döda. Stämmer utmärkt med min graf, som spådde att vi skulle ha 817 idag.

Söndag/måndag har vi 1382 döda enligt grafen. Med FHM:s eftersläpning 1000-1100

Mot slutet av nästa vecka har vi mellan 2000-4800 döda.
Citera
Medlem
Citat:

Varje dag tjat om influensa. Vad är det ni förnekare inte fattar? För det första är det flera influensavirus under en säsong som tar livet av folk alltså inte bara en om man nu ska jämföra med coronaviruset. Om du ska länka något får du ta och läsa igenom det du länkar först.

Folkhälsomyndighetens sammanställning av de tre senaste säsongernas dödlighet influensa:

En säsong är ungefär 20 veckor. Då ser det ut så här:

2016-2017 734 döda, vilket ger 37 döda per vecka.
2017-2018 1012 döda, vilket ger 51 döda per vecka.
2018-2019 451 döda, vilket ger 23 döda per vecka

Varför är det så svårt att ta in? Återkom om 20 coronavirusveckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Någon som hörde SVT:s rapportering från Malmö?
Reportern hade pratat med 95-årig dam på ett äldreboende där 3 av 10 hade dött i COVID.
Så fick damen testas. Det visade positivt. Hon hostade och var rädd.
Damen hade berättat för reportern att de inte haft besök på länge men att några i personalen hade jobbat, snoriga och hostande.

Så jävla sorgligt. Stackars tant. 😰

Har du någon länk till det?
Citera
2020-04-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Någon som hörde SVT:s rapportering från Malmö?
Reportern hade pratat med 95-årig dam på ett äldreboende där 3 av 10 hade dött i COVID.
Så fick damen testas. Det visade positivt. Hon hostade och var rädd.
Damen hade berättat för reportern att de inte haft besök på länge men att några i personalen hade jobbat, snoriga och hostande.

Så jävla sorgligt. Stackars tant. 😰
Bara i detta empatilösa land där flertalet bara kan rycka på axlarna åt detta.
"Dom är ju gamla", "dom hade dött ändå", "hade inte klarat en vanlig influensa",...
Citera
Avslutad
Gillar att spekulera lite vilt ibland. så ta det med en nypa salt. Nästan lust att starta ny tråd men får se

Men kan detta virus på startskottet för det tredje världskriget ? Jag tror många länder främst usa kommer vilja kritiskt granska kina.

Detta kan ju skapa en konflikt som riskerar att dra in flera länder . Nu är ju hela världen drabbad av detta virus. Fanns ju möjligheter för kina att begränsa detta mycket tidigare än vad de gjorde .

Sen också att kina köper upp företag i andra länder kan nog skapa en stor irritation. Sen har ju oljepriserna varit upp och ner . Alla ingredienser finns ju där för en möjlighet till en världskonflikt.

Vad tror ni kan bli startskottet ?

Edit vissa kräver ju också att kina ska betala miljarder eller triljoner till länder i skadestånd efter detta som också kan leda till konflikt.
Senast redigerad av americandadfan 2020-04-09 kl. 15:03.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hur många dödsfall rapporterades det idag i kungariket Sverige?

+107 nya döda idag. Lär sluta på 120-130.

https://c19.se/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vi har ju aktiv dödshjälp i Sverige som vi kallar palliativ vård, eftersom det är olagligt att mörda. I vanliga fall när någon ska dö inom en kort tid ges överdos av morfin och patienten dör. Eftersom det redan görs, kan det fortsättas med. Man gör det ju på äldreboenden med, fast då kommer doktorn dit och dödar dem.

Förstår inte varför man får begå lagbrott så här, och förstår inte hur man får sätta ut livräddande eller behandlande medicin på en svårt sjuk patient utan patientens vetskap, Då patienten är talbar, ska patienten själv be om detta förfarande och en ansökan ska fyllas i. I annat fall kan anhörig vara proxy. Men läkaren får inte bestämma, och inte utan att informera, vilket sker nu. Detta dödandet av patienter har funnits i många år.

Och då handlar det inte om patienter som uppenbart är i livets slutskede, man går mycket på kronologisk ålder. Det handlar mer om att läkaren inte vill lägga mer krut på den patienten. Flera gånger har sköterskor som haft hand om dessa patienter tidigare gått in och bråkat med läkaren och krävt att behandlingen ska fortsätta och i många av de fallen har patienten repat sig helt.

Vad gäller covidpatienter så kan de ju bli avrättade om de är i rätt ålder. Min far som har lätt att repa sig från sjukdomar trots att han är 81, skulle dömas ut och dödas. Han är mycket aktiv. Han gör alla hushållssysslorna förutom den tyngsta städningen. Han går minst 5 km om dagen med rätt bra kondis. Går relativt snabbt och vilar inte. Han fick ett höftledsbrott att läka som var utdömt. Han har mild till mellansvår kol men får aldrig problem med att andas. Han har ingen påverkan som förträngning av luftstrupe. Han har någon påverkan på levern efter infektion, men inget som stör. Han är väldigt smart och dessutom helt klar i huvudet och har bra kognitiv hälsa. Han gör allt för min styvmor och lite till, som är krassligare. Min far har långa rökstopp men veckor här och där då han röker några cigg. Har haft svårt att sluta helt. Kör fortfarande bil bättre än de flesta. Har ett roligt liv fullt av engagemang i massa saker. Plus hobbyer han brinner för. En mycket aktiv pensionär.

Sjukdomarna skulle ju sätta honom över 80 år biologiskt, även om han är mycket yngre biologiskt, för det som är fel på honom är tydligen då ändå två organsystem och då är det kört.

Min far har överlevt omöjliga hälsokriser förr. Han är lika envis nu.

Aldrig att ett coronavirus skulle döda honom. Det viktigaste skulle vara för mig som barn att se till att han inte fick vård så att han hade en chans att överleva. För hamnade han på sjukhus med corona skulle de ju bara döda min lilla pappa!

Några på detta forum verkar inte ha någon empati utan förstår inte att de flesta gamla faktiskt har en anhörig som vill ha dem kvar. Idag är ju 80 ingen ålder, många blir över 90 eller till och med 100.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
<klipp>Även Trumps dagliga presskonferenser börjar ha samma tecken. Om du följt dom.

Jag har följt ganska många dagar. Det är en milsvid skillnad om man jämför. Jag tror PK med Trump och alla hans medarbetare igår var närmare 2 timmar där journalisterna fick fråga hur många frågor som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in