2020-04-07, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag har två åttor subutex liggande och var ute efter lite light opioidmys i stil med 200mg Tramadol .

Förra gången jag prövade subben ville jag inte göra om det , då läste jag att rekommenderad nybörjardos var 1mg, men tog 0,7 mg.

Den gången Mådde jag först bra ett antal timmar och låg o pendlade fram o åter ur drömtillstånd ,rätt mysigt, men sen följde nästa dygn: 24 timmars mardrömslikt illamående där jag bara kunde försöka sova mig igenom .

Ok.ett år senare : ger mig på subben igen : den här gången ska jag fega tänker jag : 1 mig delas i två. Halvorna delas i 2.
Så det är 0,25-0,3 nånting jag tar

Även denna gång följer en mysig kväll , lite som en stark tramadolpåtändning . In och ut ur diset, ligga och mysa och inte bry sig om nåt..

MEN även denna gång följs ett helt dygn efteråt av en tunn jobbig huvudvärk som liksom är förbunden med ett konstant illamående. känns som om jag tänker eller rör på skallen ska jag spy..detta alltså ett helt dygn efteråt som jag bara kunde försöka sova mig igenom .

Är jag överkänslig mot opioider?
Skulle dagen efter -illamåendet hjälpts av nån sorts åksjuketablett? Brukar man verkligen behöva det vis så små doser?

Subutex är skit, riktig pund drog, kallas för heroin light av en anledning.

Man blir bara trött och korkad samt ser ut som tjackis deluxe på utsidan. Varför skulle du vilja ta det? Har du ont i kroppen? Finns bättre saker då utan pund effekterna från suben, exempelvis kodein.
Citera
2020-04-07, 07:57
Medlem
Tycker de låter märkligt att du får sån pass baksmälla på så lite. Men en del får dessa biverkningar starkare än andra. Om du inte håller emot illamåendet, och går och spyr så kommer du må bättre dock. Många, inkl. Mig själv tycker de är nice att spy på opis. Men illamåendet försvinner när man blir inbiten på det, så Den tiden är tyvärr long gone nu.
Citera
2020-04-07, 08:15
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Jag har två åttor subutex liggande och var ute efter lite light opioidmys i stil med 200mg Tramadol .

Förra gången jag prövade subben ville jag inte göra om det , då läste jag att rekommenderad nybörjardos var 1mg, men tog 0,7 mg.

Den gången Mådde jag först bra ett antal timmar och låg o pendlade fram o åter ur drömtillstånd ,rätt mysigt, men sen följde nästa dygn: 24 timmars mardrömslikt illamående där jag bara kunde försöka sova mig igenom .

Ok.ett år senare : ger mig på subben igen : den här gången ska jag fega tänker jag : 1 mig delas i två. Halvorna delas i 2.
Så det är 0,25-0,3 nånting jag tar

Även denna gång följer en mysig kväll , lite som en stark tramadolpåtändning . In och ut ur diset, ligga och mysa och inte bry sig om nåt..

MEN även denna gång följs ett helt dygn efteråt av en tunn jobbig huvudvärk som liksom är förbunden med ett konstant illamående. känns som om jag tänker eller rör på skallen ska jag spy..detta alltså ett helt dygn efteråt som jag bara kunde försöka sova mig igenom .

Är jag överkänslig mot opioider?
Skulle dagen efter -illamåendet hjälpts av nån sorts åksjuketablett? Brukar man verkligen behöva det vis så små doser?

alla åker ju pa samma resa med sub, ligger man inte blickstilla så kräks man .. kul drog, verkligen
Citera
2020-04-07, 08:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
P O S T A F E N, ok?
Citera
2020-04-07, 09:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
P O S T A F E N, ok?

hur många gånger per rus intas postafen? Tar man innan ruset? hjälper postafan dagen efter också? (mot illamåendet och huvudvärken)
Citera
2020-04-07, 10:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
hur många gånger per rus intas postafen? Tar man innan ruset? hjälper postafan dagen efter också? (mot illamåendet och huvudvärken)

Ta en 30-60 minuter innan du drar i dig något. Hjälper garanterat mot illamåendet dagen efter också, om du tar en då med vill säga. Huvudvärken vet jag inte vad den beror på, drick vatten.
Citera
2020-04-07, 20:40
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Är det vanligt att inte bli illamående på sub? Jag har testat några gånger, tagit en hel 8:a bägge gångerna utspritt över en dag, nasalt, inget illamående, ingen klåda och känner knappt något. Nickade till då och då och somnade som vanligt på kvällen, något bättre humör än vanligt kanske.
Citera
2020-04-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Ta en 30-60 minuter innan du drar i dig något. Hjälper garanterat mot illamåendet dagen efter också, om du tar en då med vill säga. Huvudvärken vet jag inte vad den beror på, drick vatten.

Borde inte vilken antihistamin som helst fungera lika bra som postafen? Te.x propavan, attarax, lergian.
Citera
2020-04-07, 22:57
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Är det vanligt att inte bli illamående på sub? Jag har testat några gånger, tagit en hel 8:a bägge gångerna utspritt över en dag, nasalt, inget illamående, ingen klåda och känner knappt något. Nickade till då och då och somnade som vanligt på kvällen, något bättre humör än vanligt kanske.
om man tar så mycket på en dag utan tolerans kan man inte typ dö av det?
Citera
2020-04-07, 23:01
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
Subutex är skit, riktig pund drog, kallas för heroin light av en anledning.

Man blir bara trött och korkad samt ser ut som tjackis deluxe på utsidan. Varför skulle du vilja ta det? Har du ont i kroppen? Finns bättre saker då utan pund effekterna från suben, exempelvis kodein.

Anledningen var att jag hade 2 sub liggande sen ett år, och att jag tidigare tyckt bra om tramadol och att min primära missbruksdrog (tjack) hade tagit slut För första gången på månader .

Då har jag dom där subben i botten på kakburken som jag tog för att slippa känna mig trött på ett omysigt vis.
Citera
2020-04-07, 23:54
Medlem
Citat:
om man tar så mycket på en dag utan tolerans kan man inte typ dö av det?

Uppenbarligen inte, är väl individuellt som med allt annat, har aldrig fått något rus av tramadol heller.
Citera
2020-04-09, 14:12
Medlem
Jag verkar vara immun mot sub. Jag är helt opiatnaiv, snortat 4mg samt ätit tre xanor under förmiddagen, känner nada, är äkta frasnka båtar i blister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in