Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2:
Här är lite från na.se om JGs besök på Örebros Tingsrätt:
https://www.na.se/artikel/stefan-haz...ara-ar-klumpig
En bufflig man tränger sig förbi den långa kön in till tingsrätten. Huvan på jackan är uppdragen och ansiktet syns knappt. Mannen försöker gå in genom dörren, som bara behörig personal får gå igenom, när han blir stoppad av vakten.
”Du, jag vet vem du är och vad du försöker göra. Det går inte. Vänd om", säger vakten bryskt och puttar ut mannen genom dörren.
/…/
"Jag försökte få tag på dig flera gånger igår för att kalla hit dig. Du slängde på luren i örat på mig", säger vakten irriterat och föser mannen åt sidan.
/.../
Efter en stund kommer mannen gåendes, tätt åtföljd av två vakter som visar dörren till ett rum intill rättegångssalen.
När domaren kallar in mannen till förhöret gör han en märkvärdig entré. Han kommer in genom en sidodörr till salen.
/.../
När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd a
Moschata:
Läs vad IWannaBeSedated skriver nedan här.
Helt två olika versioner!
Verkar som IWannaBeSedated har lokal kännedom eller varit på plats.
Är det verkligen ordningsvakten som ringer och kallar vittnen?
Aldrig hört talas om förut.
Jag skulle själv tror det var ett elakt skämt och lagt på luren, alternativt slängt på den.
Förstår inte faktiskt.
… [ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
JG måste ha varit superstressad, att det var därför han uppträdde så märkligt. Tror jag.
Absolut. Flera års umgänge med SD och växande vänskap faller. Han är plötsligt både misstänkt
och ifrågasatt, varje ord han yttrar vägs på våg. Han kanske är rädd för att förlora arbetet.
hela universitetet och Örebro vet vem han är.
Men jag undrar (i första inlägget här) när han tillsades pga uppstudsighet att hålla sig till ordningen- mer än då han kommit in och ville berätta själv, blev tillsagd att svara på frågorna? Fler tillsägelser alltså ..
Han kände sig väl utpekad som "delaktig till mord" och var superarg.
Att jag försvarar honom i sak här, beror på att vete katten om man inte själv
varit störtförbannad och stressad.
Man kanske hade flyttat.