2020-04-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv
Produkten verkar ju gjort sitt jobb, men det du fäste produkten på har inte klarat av produkten.

Jämför med att du hade satt den på en dörr av stål eller en dörr av kartong. I det här fallet har du legat närmare kartong än stål.

Hade däremot dörrstoppen lossnat utan färg på, så hade produkten varit bristfällig, typ dåligt klister.

Egentligen har apotea tagit mer ansvar än de borde.

Sen att det inte står ditten eller datten i manualen. Ska vi gå till USA-nivå att man inte ska äta produkten eller föra in den i kroppsöppningar också eller? Det hör till sunt förnuft att förstå att det man fäster något på måste hålla en viss kvalité... sen att du inte visste om kvalitén är en annan sak, men den bördan ligger på dig.

Sebnie må vara kantig, men han har rätt.

Dittan dattan ska stå om man säljer, då ska man varna kunder med lackad dörrar att de kan ta med lacken.
Denna produkt kan skada dörrar.
Citera
2020-04-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T89
Då man limmar/tejpar fast saker så är det ytan som limmet/tejpet fäster på som bestämmer hur bra något sitter, är det en målad yta så då är det färgen som håller fast saken, är det en smutsig yta så då är det smutsen som håller fast saken osv

Släpper färgen, så då är det inte tejpen det är fel på....

Hela hyllan är ny, innan jag limmade fast den så torkade jag ytan.
Att den ramlar av efter 2 mån så håller inte varan.

Jag har pratat med konsumentverket, förklarade om att dörrstoppen föll efter 2 månader.
Dem tycket att de en vara på dålig kvalité.
Han sa du har gjort som behövs Apotea får ta sitt ansvar, gör dem inte gå till ARN.
Citera
2020-04-07, 17:37
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marc-80
Hela hyllan är ny, innan jag limmade fast den så torkade jag ytan.
Att den ramlar av efter 2 mån så håller inte varan.

Jag har pratat med konsumentverket, förklarade om att dörrstoppen föll efter 2 månader.
Dem tycket att de en vara på dålig kvalité.
Han sa du har gjort som behövs Apotea får ta sitt ansvar, gör dem inte gå till ARN.
Fast det var ju inte stoppet som ramlade av utan färgen på din dörr som lossnade. Är du efterbliven?
Citera
2020-04-07, 21:19
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Fast det var ju inte stoppet som ramlade av utan färgen på din dörr som lossnade. Är du efterbliven?

Jag tror det heter utmaningsbegåvad eller något sånt, men jag förstår vad du menar och det känns absolut relevant för diskussionen.
Citera
2020-04-07, 23:49
Medlem
Citat:

Du verkar vara riktig efterbliven, dörrstoppen ramlade och tog med sig en liten bit av färgen.

om det var fel på dörren så borde hela tjep rutan följa med.

Dörren kontrollerades noggrant av företaget efter installation. Jag har protokoll om det.

När jag går vidare till arn så får Apotea smaka hårt.

Jag ska sätta ditt Apotea för skada för egendom, dem får plocka bort denna produkt.

Jag sparar de fina till sist.
Citera
2020-04-08, 00:13
Medlem
Citat:

Om 1/6 del av färgen följer med vad gör 2/6 av super tejpen? Varför ramlar den av då?

Varför återbetalar Apotea varan tillbaka?

Förklara nu? Vill du försvara Apotea?
Citera
2020-04-08, 00:17
Medlem
Citat:
Du verkar vara riktig efterbliven, dörrstoppen ramlade och tog med sig en liten bit av färgen.

om det var fel på dörren så borde hela tjep rutan följa med.

Dörren kontrollerades noggrant av företaget efter installation. Jag har protokoll om det.

När jag går vidare till arn så får Apotea smaka hårt.

Jag ska sätta ditt Apotea för skada för egendom, dem får plocka bort denna produkt.

Jag sparar de fina till sist.

Vissa tejptyper har definitivt större tendens än andra att dra med sig färg när man drar bort tejpen, så visst finns det möjlighet att det skulle kunna vara fel på produkten.

Hemma hos mig så är det dock solkart ett dåligt val av färg på dörrarna som är problemet, men vissa typer av tejp gör absolut större skada än andra.
Citera
2020-04-08, 01:25
Medlem
Citat:
Om 1/6 del av färgen följer med vad gör 2/6 av super tejpen? Varför ramlar den av då?

Hur vet du att färgen inte släppte först och att gjorde så att den trillade av?

Har du några bilder? Skulle vara intressant att se.
Citera
2020-04-08, 16:51
Medlem
feemaxxxs avatar
De verkar som om tejpen inte har haft full fästkraft mot dörrens färg. Gradvis har tejpen släppt tills endast en tredjedel av tejpen hade fäste. Spänningen blev då för hög för färgen-dörren och släppte.

Det är lagren [dörr]/[dörrfärg]/[tejp]/[dörrstopp] som är inblandade.

Fästet mellan dörr och dörrfärg var den svagaste i länken och gick sönder.

Jag ser följande orsaker:

1. TS inte har avfettat dörren ordentligt och på så sätt har tejpen inte fått riktigt fäste.
2. Färgen på dörren har inte riktigt hållt måttet (färgtyp - renhet - process)
3. Kemikalie i tejpen som gjort att färgen påverkas negativt.

Tror inte på att tillverkaren av stoppet blir ansvarig. Men du kan ju alltid försöka...

ps- när jag drog av stenskottfolien på min bildörr, så drog jag med lacken. Inte roligt:-(
Citera
2020-04-09, 09:08
Medlem
Citat:

Varför återbetalar Apotea varan tillbaka?

Förklara nu? Vill du försvara Apotea?

antar att det är ett sånt här det är frågan om

https://www.apotea.se/baby-dan-las-for-skjutdorr-2-st

för 59 kr så är det ju inte värt att diskutera något, enklast att bara ge tillbaka pengarna ifall kunden inte är nöjd
Citera
2020-04-09, 13:31
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Det var dörrstoppen som tog med sig färgen, skjutdörren var fel fri innan.

Apoteas produkt höll inte vad dem lovade.
Det står inte på produktens instruktion att man får inte använda på dörrar med färg.
Att den ramlade av utan att hålla sin kvalité.
Skärp dig. Du har en kass dörr. Det är inte fel på dörrstoppet eller anvisningen.

Jag kan lova dig att den inte hade slitit av färgen på de dörrar jag har eftersom färgen faktiskt sitter fast på dessa.
Citera
2020-04-11, 09:46
Medlem
tigerrakets avatar
Du satte den väl i en vinkel? För enligt instruktionen så funkar det inte när båda bitarna ligger på samma sida. De måste gå runt ett hörn för att få maximal styrka.

För det är ju bara deras multilock som passar på en skjutdörr, och den är ju enligt instruktionerna gjord för att monteras på: Metall, glas och plast. Men du monterade den på trä/färg....

Du kan inte beskylla BabyDan bara för att du inte klarar av att läsa enkla instruktioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in