2020-04-09, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur är det ens möjligt att någon gång inte sett igenom Fria Tiders politiska propagandaagenda?

Såg du mitt sista stycke i inlägget du citerade?

Det finns ingen oberoende media i Sverige, det är jag medveten om. Men det finns gränser för vad som är ok
Citera
2020-04-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Baserat på den data som finns tillgänglig från Kina, Italien och nu börjar växa fram i Sverige påstår jag 99,99% utanför riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination).

Varför skulle jag ljuga om att jag testats utan att behöva sjukhusvård? Hade 38,5 graders feber en dag därefter muskelvärk och tappat luktsinne, det är ingenting man behöver söka sjukvård för?

Grattis till ditt besked och att du tilläts testa dig. Men jag får fortfarande inte testa mig som jag sa.
26 dagar nu.

Det här måste kosta skjortan för staten.

Edit: glömde ett ”inte”
Senast redigerad av skitkuligen 2020-04-09 kl. 13:20.
Citera
2020-04-09, 13:18
Medlem
Citat:
För enkelhetens skull och för att inte locka in dig i något akademiskt kladd som du skulle uppleva som svårförståeligt så kan du börja med att läsa Jennifer Wegerups artiklar om den italienska datan.

Sedan skulle jag återigen vilja veta varför jag skulle ljuga om att inte behöva söka sjukhusvård?
Hahaha du hänvisar t Jennifer Wegerup med din data? Hahahahaha jag tror jag dör..
Det är världens enklaste grej att. Länka fakta men du hänvisar t henne???

Hahahaha
Senast redigerad av Lallladin 2020-04-09 kl. 13:21.
Citera
2020-04-09, 13:20
Medlem
Citat:
För enkelhetens skull och för att inte locka in dig i något akademiskt kladd som du skulle uppleva som svårförståeligt så kan du börja med att läsa Jennifer Wegerups artiklar om den italienska datan.

Sedan skulle jag återigen vilja veta varför jag skulle ljuga om att inte behöva söka sjukhusvård?
Varför åker du inte t alla länder och pratar om. Din sak? När 0.01 dör enligt dig så har ju hela världen fel och du rätt?
Citera
2020-04-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Grattis till ditt besked och att du tilläts testa dig. Men jag får fortfarande inte testa mig som jag sa.
26 dagar nu.

Det här måste kosta skjortan för staten.

Edit: glömde ett ”inte”
Denna människa är för rolig.hela världen är emot denna människas teorier.
Citera
2020-04-09, 13:22
Medlem
Citat:

Du baserar dina felaktiga 'antagningar' hela tiden genom att läsa Wegerup?
Citera
2020-04-09, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Hahaha du hänvisar t Jennifer Wegerup med din data? Hahahahaha jag tror jag dör..
Det är världens enklaste grej att. Länka fakta men du hänvisar t henne???

Hahahaha

IlDivino har tappat det totalt nu. Tror inte man kan göra bort sig mer än han gjort nu genom det inlägget. Herregud jag garvar fullt ut nu!
Citera
2020-04-09, 13:23
Avslutad
https://youtu.be/LGnq7854jTo

Video om hur situationen verkligen verkar vara i wuhan just nu
Citera
2020-04-09, 13:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Angående punkten om att någon motsätter sig intensivvård, betyder det att unga deprimerade/psykiskt sjuka får ett tillfälle att checka ut genom indirekt dödshjälp? Känns inte riktigt som att någon med djup depression kan göra bedömningen om att leva själv. Görs en psykiatrisk utredning i sådana fall eller ges de palliativ vård trots ung ålder och i övrigt fysiskt kärnfrisk?

Är man fyllda 18 och vaken kan jag inte tänka mig att de kan tvinga på någon intensivvård.
Citera
2020-04-09, 13:24
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Ja, den spridningen i Wuhan var extrem. Och därmed kan man kanske förstå varför länder var så snabba med att införa drakoniska nedstängningar.

Och som man skriver i rapporten: "Given the rapid rate of spread as seen in current outbreaks in Europe, we need to be aware of the difficulty of controlling SARS-CoV-2 once it establishes sustained human-to-human transmission in a new population (20).

Our results suggest that a combination of control measures, including early and active surveillance, quarantine, and especially strong social distancing efforts, are needed to slow down or stop the spread of the virus. "

Så är det underligt att vi inte har fler fall än vad vi faktiskt har i Stockholms-området, medan norra Italien närmast har brunnit vad gäller smittspridningen. Någonting skiljer, men vad?
Dels tror jag vi är mindre närgångna och osociala rent generellt och dels hade vi förvarning och gick in med pekpinnar om social distansiering tidigare än vad de gjorde i Italien
Citera
2020-04-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag liksom många företagare och många inom vården etc jobbar som vanligt på helger så jag ser inte hur det skulle vara så hemskt för dem att jobba i påsk i ett krisläge?

Jag gör också det men någon på nåt jävla kontor som har hand om personnummer kanske har tagit en dag ledigt.

Kriser består inte av att du kan få vänta några timmar extra att få veta om en person avlidit.
Citera
2020-04-09, 13:26
Medlem
När man ser på prioriteringar av patienter så skall man tänka på en sak. Det fungerar inte så att en person per automatik får vård bara för att det finns plats på IVA eller att det finns respirator om nu det behövs. Varje patient som tas in tar upp resurser i form av skyddsmaterial och annat. Och att flytta ut patienter kräver också resurser. Det är därför som vi inte kan trycka in en massa 80-åringar på IVA även om det finns plats. Det är en resursfråga.

Det är inte konstigt att vi nekar äldre vård även om det finns kapacitet. Det är så vi kan hålla intensivvården flytande i dagsläget och det är en medveten strategi.

I Italien och Spanien där man gärna vill ge alla vård har IVA i perioder blivit en ren transportsträcka till gravkistan för att ge människor en smärtfri död. I Sverige väljer vi istället att inte ge alla vård utan låta dom lite äldre dö för egen maskin utanför sjukvården, och på så sätt lätta på trycket på IVA. Detta i och med att vi har så begränsade resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in