2020-04-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nej bara att titta på FHM hemsida. Årets säsong. 65 dödsfall.

Av vanlig influensa? Var är dessa siffror om tusentals ifrån då?
Citera
2020-04-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Hm. I Sverige stryker det med tusentals varje år i vanlig influensa säger dom. Covid19 har tagit runt 600 nu? Var detta en överdrift utan dess like av Europa?

Det vet vi inte ännu...

Varierar mellan år, men vårvintern 2018 dog många äldre då vaccinet slog fel. Runt 3000 då. Men kan som sagt variera beroende på säsong. Sedan dör det många äldre av andra infektioner och lunginflammation varje år.
Citera
Medlem
Citat:
Och hur fan kan du förutspå en nedgång om vi ej kan förutspå en uppgång?

JAG förutspår inte ett smack idiot Jag lyssnar på experterna på FHM som tar fram fakta med bevis, modeller, vetenskap och forskning. Något som ni Flashbackare också borde pröva på någon gång Nog förstår jag hur kul det är att klippa och klistra siffror, felaktig statistik, Fria-Tider källor och leka hobbyexpert men även högertroll kan må bra av att lyssna på riktiga experter ibland
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Dagens rapport visar att 298 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 577 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 419 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 38 ytterligare dödsfall. Cirka 13 500 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

198 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 758 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Alla personer som har konstaterats smittade av covid-19 har vårdats eller vårdas isolerat för att minska risken för vidare smittspridning.

Det är idag och nedersta är igår.

Dagens rapport visar att 136 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 279 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 381 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 78 ytterligare dödsfall. Cirka 13 000 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

191 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 755 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Alla personer som har konstaterats smittade av covid-19 har vårdats eller vårdas isolerat för att minska risken för vidare smittspridning.

Du kan sluta trolla nu. Jag har gett dig. Länkar 2 gånger nu som motbevisar dig. Du har ej gett mig ngt.
Syns inga länkar, bara vanlig Lalladin-text. Är lite otydligt för mig, ska allt du skriver antas gälla Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Oroväckande. Vi får trösta oss med att strecket kommer ligga platt vid 0 när viruset väl är borta.

ha, ha, ja. Vid peaken får man rita ett nytt, nedåtgående streck.....
Citera
2020-04-08, 23:38
Medlem
I Spanien hade antal döda varit på 1,093 den 20 March... tre veckor in är antal döda 14,045.. Man nämnde också att vaccin kommer om ett år eller mer.. dödssiffran kan egentligen vara 20,000 just nu, många som dör i huset osv

Snälla ta hand om er.
Citera
2020-04-08, 23:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag kommer inte bli sjuk av corona, men jag är inte så korkad så jag till skillnad från dig tror att det drar förbi som en mulen eftermiddag. Viruset kommer vi få leva med i många år - och det är där som "undvika" kommer in i bilden.
Varför skulle inte du kunna bli sjuk i covid-19?
Citera
2020-04-08, 23:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Som sagt 200 var inlagda på iva kl 11.30 idag. Vi har 250 platser totalt i sthlm. De är nog slut och drf ska polisen reglera koaset som detta medför.
Du har alltså stora problem med matematik (också), ska försöka hjälpa lite:
250-200= 50. Slut = 0. Frågor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vi är nog inte ute ur skitstormen än. Men det är bara att hoppas på en hyfsad påskvecka.
Nej vi är nog bara i början av skitstormen. För dem som tolkar nedgående dödstal på helgdagar som tecken på att vi har nått kulmen, rekommenderar jag att lägga ett 5-dagars glidande medelvärde på dödstalen i ett excelark. Om en vecka ligger ackumulerat dödstal 2-3 ggr högre än idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Hur tror du det går i resten av världen där bara apotek och mataffärer är öppna? Bra eller? Förstår inte varför man ska stänga ner hela nationer för lokala epidemier? Idiotiskt så det förslår. Varför ska vi sitta hemma i Skåne när problemen finns i tokholm?

Ironi är ett bekymmer i skrift, håller du med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att ha polis redo känns ju ganska klokt om det skulle spåra ur när känslor ligger på gränsen och ofta över.

Det heter "Att ha polis redo känns ju ganska klokt när det spåra ur för att IVA platserna närsomhelst tar slut".
Citera
2020-04-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajskolvenTegnell
Jo det är förståeligt för de med lite egen tankeverksamhet men var en del vänstertroll som menade att de skulle "dela ut saft och pizza slices".

Tror du att Sverige är Kina? Svensk polis har humanitära metoder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in