2020-04-08, 18:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet att du varit en kritiker hela tiden och jag respekterar det, dessutom verkar du vara kunnig. Men om det visar sig att Sverige kommer ur detta utan särskilt många fler dödsfall per capita än andra europeiska länder utan att ha behövt stänga ned samhället. Kommer du då kunna erkänna att du hade fel och att Tengnell är ett geni?

Personligen har jag hela tiden tyckt att Sveriges taktik låter vettig förutsatt att dom lyckas hålla smittspridningen på den nivån dom vill. Men om det går åt helvete så kommer jag kunna erkänna att Tengnell är dum i huvudet och så även jag.

Om vi objektivt kan säga att Sverige kom betydligt lindrigare undan Corona (betydligt färre dödsfall per capita) än jämförbara länder och våra grannländer, ja då lovar jag att erkänna att Anders Tegnell, FHM, är ett geni.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
STÄNG AV MOBILEN NÄR NI GÅR HEMIFRÅN!

AT tänker spåra vara alla är rör sig! Inte på individnivå säger dom hur ska man då veta hur långt från hemmet någon går.

Det är väl inte så många som har Telia som operatör. Tror jag som Tegnell.

"Folkhälsomyndigheten därmed kunna ta in anonymiserad och aggregerad data från Telias mobiltelefonnät för svenska kunder."

https://digital.di.se/artikel/folkhalsomyndigheten-byter-fot-tar-hjalp-av-telias-mobildata-for-att-spara-coronavirusets-spridning
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur illa var det innan egentligen då? Dom har ju hela tiden påtalat att han endast haft syrmask? Det måste han väl kunnat sitta upp med och även tala med innan?

Boris klarar detta. Han behövde vila, inte bra att jobba around the clock när man är sjuk. Ansvaret tyngde.
Citera
2020-04-08, 18:29
Medlem
ganglere2s avatar
En intressant film om Kinas skuld i detta.

https://m.youtube.com/watch?v=wQS10Cby6fA

Sky news Australia är en bra kanal. Har sett mycket där om corona.
Citera
2020-04-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Well.., "kanske" denna professor och immunolog begriper.., tack vare att detta är hennes fält.., att Covid-19 är ingen "day at the beach" !

Men, se så. Ät lite apelsiner och vitlök och hoppas du har rätt blodgrupp. Skiter det sig, så får du bli intuberad och hoppas att mediciner och kur finns !
Jag kommer inte bli sjuk av corona, men jag är inte så korkad så jag till skillnad från dig tror att det drar förbi som en mulen eftermiddag. Viruset kommer vi få leva med i många år - och det är där som "undvika" kommer in i bilden.
Citera
2020-04-08, 18:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Den rådgivande expertgruppen som skulle skapas inom Folkhälsomyndigheten hur har det gått med den?

"Det är av största vikt att vi som expertmyndighet har snabb tillgång till råd från personer som är väl förankrade i det kliniska och vetenskapliga fältet och som tillsammans med våra egna experter kan diskutera läget och insatserna framåt, säger generaldirektör Johan Carlson i ett pressmeddelande.
Vilka som ska ingå ska presenteras inom kort."
31 mars.

https://omni.se/fhm-skapar-ny-expertgrupp-i-kampen-mot-viruset/a/K3mpQM

Jag har inte hört ett ljud om den. Däremot, den dag detta presenterades och nästa dag så var det ovanligt tyst från Tegnell. Han syntes inte till. Det kan vara så att det pågick någon sorts strid internt som Tegnell gick segrande ur. Det är också anmärkningsvärt att Johan Carlson varit helt tyst de senaste dagarna. Någonting kanske knakar i fogarna.
Citera
2020-04-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nej, men de är knappast öppna som Sverige heller. Eller hur?

De är mycket närmare Sverige än Spanien. Sverige är själv mindre öppet än Turkmenistan och Sydkorea.
Citera
2020-04-08, 18:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är väl inte så många som har Telia som operatör. Tror jag som Tegnell.

"Folkhälsomyndigheten därmed kunna ta in anonymiserad och aggregerad data från Telias mobiltelefonnät för svenska kunder."

https://digital.di.se/artikel/folkhalsomyndigheten-byter-fot-tar-hjalp-av-telias-mobildata-for-att-spara-coronavirusets-spridning

Telias mobilnät innehåller fler operatörer än bara Telia.

Men det spelar ingen roll för mig. Dom får gärna titta på mina rörelser. Har inget som helst emot det om det hjälper i kampen mot Coronan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men Sverige har inte anslutit sig till folkimmunitetsprincipen. Även om Trumpen tror det. Vi ligger mitt imellan. Men det planar visst ut i Stockholm, det återstår att se.

Att bli immuna med smitta eller vaccin är varje lands uppgift. Låt ingen lura i dig nåt annat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Hade en sadist som Anders överlevt i ett annat land såhär?

Svenskar är ju dom fegaste varelserna på jorden. Han kan ordagrant säga att hans plan är att sprida detta så många svenskar som möjligt dör. Och inte en enda svensk hade vågat göra något. Det som hade hänt är att en grupp på Facebook hade öppnats upp och folk skrivit vilket svin han är.

Hade detta funkat i Turkiet? Polen? Tyskland? Eller hade han blivit avrättad en mörk dag hem från jobbet?

Den naiva svensken förlitar sig på svenska myndigheter och eftersom Tegnell anses vara "expert" tror man på hans ord och att han vill ens bästa. De saknar kritiskt tänk och kan inte ens ifrågasätta dessa sk. "experter". Att de är psykopater och maktgalna med en agenda kommer inte ens på tal. Tyvärr talar jag om större delen av det svenska folket...
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag som äter kosttillskott för zink. Kan det vara fördelaktig?

Bra för hjärtat i all fall.
Jag går en annan väg har motionerat mer regelbundet varannan dag och hårt sedan slutet av januari. Har höjt nivån väldigt mycket och då kommer mitt hjärta att orka med den belastning som kommer av att få syrebrist.

Folk strosat omkring i promenadtakt ute det räcker inte inte heller sätta i sig medikamenter. Man måste stärka kroppen.
Citera
2020-04-08, 18:33
Medlem
Kan någon svara på om homosexuella är överrepresenterade i dödsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in