2020-04-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Dom borde ge han livstid, sen kommer han nog vilja prata.
Vad skulle han prata om? Erkänna mordet? Lär inte hända - blir ju inte lägre straff för det. Eller hur tänker du?
Citera
2020-04-08, 22:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför skulle han det?
Möjligen börjar HD prata om han får livstid.
Hon kanske faktiskt är rädd för honom.
Citera
2020-04-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle han det?
Möjligen börjar HD prata om han får livstid.
Hon kanske faktiskt är rädd för honom.
Jag tror inte HD pratar. Då finns risken att SD börjar berätta om vilken involvering HD har i målet. Vad hon vet. Om hon visste att han planerade detta osv osv. Det riskerar hon inte. SD kommer ju troligen faktiskt ut om ca 25 år (om han får livstid). I sämsta fall om 17-18 år.
Citera
2020-04-08, 22:33
Medlem
Flaskbackares avatar
Lena har ju bakat en hjärtformad chokladkaka till Stefan kvällen hon mördas, och skickar via Telegram om han kan smyga dit på kvällen och äta den. Jag fick uppfattningen i tråden att Lena tagit avstånd från SD vid det här laget men det verkar ju inte stämma om hon bjuder in honom på nattfika??
Citera
2020-04-08, 22:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var hon här inne bara i två dagar (enligt hennes nick) innan hon blev avstängd? Är inte det lite av ett rekord?

Är helt säker på att hon hade flera konton. Det var en märklig period
Citera
2020-04-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Lena har ju bakat en hjärtformad chokladkaka till Stefan kvällen hon mördas, och skickar via Telegram om han kan smyga dit på kvällen och äta den. Jag fick uppfattningen i tråden att Lena tagit avstånd från SD vid det här laget men det verkar ju inte stämma om hon bjuder in honom på nattfika??
Nja, hon tog inte avstånd på det viset. Men hon tänkte börja gå vidare med sitt liv. Hon skrev att "du har ingen makt över mig längre" och hon skrev att hon åker snart till Norge (med en annan man). Och där skrev hon troligen under sin dödsdom. Nu började hon komma utanför SDs kontroll. Men det är ju lite spekulationer - motivet har vi inte riktigt.
Citera
2020-04-08, 22:36
Medlem
Citat:

Jag tror inte att han kommer erkänna mordet. Möjligen efter lång tid. Han njuter av uppmärksamheten och ikläder sig nog direkt den perfekta Offerrollen som "oskyldigt dömd", mot sitt nekande.
Citera
2020-04-08, 22:38
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Vad skulle han prata om? Erkänna mordet? Lär inte hända - blir ju inte lägre straff för det. Eller hur tänker du?

Hovrätten är ju en myndighet i sig som kan se att ett trovärdigt erkännande skulle kunna ge ett förmildrande straff från livstid.
Citera
2020-04-08, 22:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nja, hon tog inte avstånd på det viset. Men hon tänkte börja gå vidare med sitt liv. Hon skrev att "du har ingen makt över mig längre" och hon skrev att hon åker snart till Norge (med en annan man). Och där skrev hon troligen under sin dödsdom. Nu började hon komma utanför SDs kontroll. Men det är ju lite spekulationer - motivet har vi inte riktigt.

Frågan är ju om det hänt nåt denna kvällen hos LW? Kan han ha knockat henne redan där och sen burit henne bakom planket och slått ihjäl henne? Får inte ihop det hur och varför man gått bakom planket och hur fan man övertalat henne att gå dit mitt i natten?
Citera
2020-04-08, 22:42
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att han kommer erkänna mordet. Möjligen efter lång tid. Han njuter av uppmärksamheten och ikläder sig nog direkt den perfekta Offerrollen som "oskyldigt dömd", mot sitt nekande.

Ja det är väl så. Om 10 år (om han får livstid) kan han ansöka om tidsbestämt straff och det är väl där han skulle kunna dra nytta av ett erkännande för att öka chanserna.
Citera
2020-04-08, 22:47
Medlem
Citat:
Hovrätten är ju en myndighet i sig som kan se att ett trovärdigt erkännande skulle kunna ge ett förmildrande straff från livstid.
Det är fortfarande ett planerat mord. Martin Jonsson fick livstid - han ringde själv polisen. Har svårt att tro att det skulle bli något förmildrande om han erkände.
Citera
2020-04-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ja det är väl så. Om 10 år (om han får livstid) kan han ansöka om tidsbestämt straff och det är väl där han skulle kunna dra nytta av ett erkännande för att öka chanserna.

Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in