2020-04-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Eh. Har du helt missat att man har kravallpoliser utanför sjukhusen i Stockholm för att mota sjuka vid grinden?
Man mörkar siffrorna så klart. Inbilla dig inget annat!. Förmodligen ligger vi på 10 000-20 000 döda om dagen och detta ökar exponentiellt för varje dag som går. Kommer säker dö runt 10 miljoner om dagen bara i Sverige inom några dagar.

Obs, vill bara förbereda dig mentalt på vilka typer av svar ditt inlägg kommer få här inne.
Älvsjömässan har inte ens tagits i bruk. Vi har koll på läget.
Hen har 3 inlägg och reg datum garanterat en 25 åring som blivit av med jobbet och köpte den där dyra lägenheten i sthlm som generar 1000 likes på Instagram. Förmodligen var denne hen ej med i a-kassa och tkr vi skattebetalare ska stå för hens kostnader.
Citera
2020-04-08, 23:08
Medlem
Hörde tidigare idag att 40% av dödsfallen (corona) var på äldreboende, ..mycket hög siffra!
Citera
2020-04-08, 23:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Är du för "fin" för att bära ett andningsskydd?
Behövs inga skydd.

Bete dig som en normal människa istället så är det lugnt.

Är du livrädd för att bli smittad får du bosätta dig i en grotta i skogen, vi andra riskminimerar genom att vidta rimliga åtgärder.

Detta betyder naturligtvis att vi kan bli smittade vilken dag som helt, precis som du med din mask, och vi får vid behov lida konsekvenserna av detta.

En helt vanlig avvägning mellan risker, åtgärder och konsekvenser.

Går inte runt och oroar mig heller.
Citera
2020-04-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej men jag vet vilka strategier som historiskt varit framgångsrika och dessa tillämpar andra länder och givet det faktum Sverige är beroende av andra länders verksamheter för att vara ett funktionellt samhälle så är det Svenska sättet att hantera det än mer konstigt.

Utöver det så är jag helt säker på att Sverige plockar inga pluspoäng in något internationellt hänseende med sitt agerande och det är en annan diskussion som rör framtida ekonomi.

De tillämpas utifrån ett lands förutsättningar, och trots detta dör fler i sådana länder som stänger ner helt. Undantag finns och det är Norge och Finland som lyckats hålla äldreboenden relativt förskonade från smitta i nuläget. Detta verkar vara så för huvuddelen av Sverige förutom Stockholm. Vilka "pluspoäng" ett land skaffar sig är som sagt ingen som vet förrän första, andra eller tredjevågen är över. Det enda diskussionen handlar om just nu är att försöka "tävla" på en dagsbasis, vilket är totalt irrelevant i en pågående pandemi som kommer att vara under en lång tid framåt.
Citera
2020-04-08, 23:09
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Hur många vidtar åtgärder?
1, Andningsskydd
2, Hålla avstånd till folk
3, Tvätta händerna snarast när du kommer hem.

1. finns inga att köpa
2. ja, minst 2 meter, får hela tiden uppmärksamma folk om detta som insisterar på att flåsa en i nacken vid matinköp.
3. Har aldrig haft så torra händer. Spritar händer varje gång jag varit utanför dörren. Spriten är slut nu så får bli tvål och vatten.
Citera
2020-04-08, 23:10
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muslicornflakes
Det dör inga horder av människor, som Flashback förutspådde. Kurvan flackas ut, Stockholm börjar återgå till det normala.

Ni har suttit och hoppas på någon slags massdöd men verkligheten har nu visat att det inte kommer hända, i varje fall inte i Stockholm. Det sker inte och ni är bittra. Vi fattar.
Exakt, här har man preppat och bunkrat toalettpapper och väntat på zombieapokalypsen.

Man har suttit nätterna igenom och fixat och trixat med siffror och tabeller. Dödssiffror jämförs land för land, timme för timme. Man letar maniskt efter just den studie som stödjer just sin egna uppfattning. Man gapar om slapphänta politiker och om tribunaler och om folkmord. Man kräver massavgångar bums. Någon ska ställas till svars och huvuden ska rulla. Man hatar Tegnell och man hatar Stockholmare om vartannat.

Och så dör bara några hundra, som ändå snart skulle dött
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Du behöver inte be mig om ursäkt, jag mår bra nu vilket de absolut, absolut flesta kommersat göra efter att de smittad. Däremot vore det bra om du hjälper övriga alarmister och domedagsprofeter i tråden att förstå det också, för deras skull menar jag?

Menar du att vi ska låta oss bli smittade? Nu är ju inte dödligheten så hög ännu, men ska vi verkligen alla eller de flesta bli smittade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muslicornflakes
Allt är en myndighetskonspiration, förintelsen ägde inte rum och jorden är platt...vi fattar

Hur många kravall poliser då? Vad gjorde dom, drack kaffe? För det finns ju inga upplopp att kontrollera. Om du seriöst tror att det mörkas siffror är du fan förlorad. Det sker ingen ökning, det avtar till och med i Stockholm. Den enda - MÖJLIGA - ökningen är i Skåne. Och den är inte ens bekräftad. Varför sprider du desinformation?

10 miljoner om dagen, ok du var mig ett dåligt troll...

Dagens rapport visar att 298 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 577 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 419 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 38 ytterligare dödsfall. Cirka 13 500 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.
8april
198 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 758 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Alla personer som har konstaterats smittade av covid-19 har vårdats eller vårdas isolerat för att minska risken för vidare smittspridning.
7april
Dagens rapport visar att 136 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 279 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 381 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 78 ytterligare dödsfall. Cirka 13 000 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

191 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 755 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Alla personer som har konstaterats smittade av covid-19 har vårdats eller vårdas isolerat för att minska risken för vidare
SE så ta de lungt nu när du blev överbevisad av ett troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siiickan

Andas du fortfarande? Läs nyheterna. Man sätter inte upp en task force för att skydda sjukhusen när IVA paltserna tar slut om det inte vore så att de ska ta slut inom snar framtid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPG4zG/poliser-redo-kan-bli-coronastokigt-vid-sjukhus

Ja, jag lever, om det var så du menade..? Det tjatas ju om att media bara ljuger, varför ska jag då läsa skiten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Men att mask skyddar smittan föras vidare har alla pratat om även AT det man sagt den skyddar inte mot smitta

Nej men om alla hade ansiktsmasker skulle även de som inte vet de om att de är smittade minimera risken att infektera någon annan.

Hade det funnits ansiktsmasker i överflöd hade det mest sannolikt varit krav på det nu men det gör det som bekant inte och då skriver man om riktlinjerna, precis som gjort med sjukvårdensskyddskrav som inte varit aktuellt att ändra tidigare på en massa år trots man känt till dessa influensor väldigt länge.
Citera
2020-04-08, 23:11
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
...Naturligtvis känner vi alla till de plötsliga hoppen som gjorts i vissa länder (som Frankrike) då man över en dag även började räkna på de som dött på flera ställen, med högsta sannolikhet av COVID-19. Men det är inte det jag talar om. Jag talar om den enorma osäkerheten kring när i övrigt kända dödsfall faktiskt dog. varför ska just Sverige ha så svårt med detta?

Sverige kanske är ganska ensamma om att bry sig om att varje dödsfall registreras på rätt dag? Andra länder kanske inte ens har tid och resurser till att justera detta, utan har fullt upp med att ta hand om sjuka?
Citera
2020-04-08, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hörde tidigare idag att 40% av dödsfallen (corona) var på äldreboende, ..mycket hög siffra!

Del av mörkertalen svenska regimen vill hålla i det dolda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in