Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Antalet Fall av just vadå?
Fjanten Tegnell har redan deklarerat att det inte är intressant att ta reda på hur många som är smittade, så just fan menar han med fall?
Smittade?
Inbillar du dig att han fokuserar på 'fallet' av smittade som han ett flertal gånger deklarerat som ointressant?
Sjuka?
Hur sjuk skall man vara för att nå den verkanshöjd som pajasen Tegnell dikterat för att vara ett fall?
Hosta, snuva, spy blod?
Det enda "Fall" som är väldefinierat (väldigt viktigt inom forskning att allt är väldefinierat försök googla) är dödsfall, dvs den grafen över utvecklingen av den kumulativa CFR som jag hänvisade till i mitt tidigare inlägg.
Om du inte ens begriper grunderna inom vetenskaplig ansats kan det vara lämpligt att hålla käften och försöka lära sig något istället för att som nu, skämma ut sig själv genom att torgföra sin fulla obildning…
But to each their own…
Hade vi inte avslutat diskussionen?
Du skrev att Tegnell sagt att antalet dödsfall i Stockholm planat ut och gjorde ett stort nummer av att det inte stämmer.
Jag har förklarat att du har fel, att det inte var det han sade och försåg dig med källan där du i efterhand kan gå in och lyssna själv eftersom du uppenbarligen inte lyssnade första gången.
Att du sedan är av en annan uppfattning än statsepidemiologen gällande vilken data som är väsentlig eller inte när det gäller spridningen av en pandemi är upp till dig. Om din poäng är att man enbart ska titta på antalet döda för att förstå hur smittan sprids så för då fram den ståndpunkten - men ljug inte och hitta på att Anders Tegnell sagt något han bevisligen inte sade uteslutande för att det passar din världsbild.
Någon grundkurs i ”vetenskaplig ansats” har jag inget behov av, jag har högskolepoäng så det räcker och har sedan länge lämnat den tiden i mitt liv bakom mig, men skulle jag mot förmodan ändra mig på den punkten skulle jag sannolikt inte vända mig till någon som verkar använda merparten av sin vakna tid att sitta och skriva halvt psykotiska inlägg på Flashback...