2020-04-08, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast den statistiken kommer ju vara extremt missvisande.
Du kan ju inte jämföra detta år med ett vanligt år. Självklart minskar vissa andra dödsfall när man isolerar folk och inte reser etc. Å andra sidan kan ju andra saker leda till döden nu för att man får sämre sjukvård. Väldigt svårt att jämföra...

Ja, och vi kan då förhöjd dödlighet pga minskad motion, ökad fetma, depressioner, pga alla åtgärder mot Corona. Ska det också räknas upp som Coeona-dödlighet? Blir ju bakvänt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag hade tidigare ett ordutbyte i tråden med en idiot som påstod att vi har nått toppen "för utnyttjandet av IVA-platser ökar inte" . Läs detta så förstår ni hur många som just nu dör på äldreboenden av Corona utan att hamna på IVA eller en sjukhus, utan att ens gå diagnos. Så här är det när man är gammal och får Corona. Det finns ingen som kämpar för ens liv, ingen avancerad IVA-vård, ingen ECMO. Har man tur får man så mycket morfin så man inte har ångest.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARez3/eva-96-nekades-coronatest--dottern-catharina-sag-henne-do-pa-aldreb

Mörkertalet på äldreboenden är stort.

Ja de som nu dör på äldreboenden sa en läkare från Karolinska att de skulle klarat för cirka 1-2 månader sen. Så att intensivvårdsplatserna ökar, får mig att dra slutsatsen att de säger till de äldre eller deras anhöriga att de vill att ska välja om de vill dö hemma i sin säng (äldreboende) eller på sjukhus utan att chans att få ta farväl av anhöriga på sjukhuset.

https://www.svtplay.se/video/24741226/aktuellt/aktuellt-8-apr-21-00-3
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Den Vitryske presidenten Alexander Lukasenko har sagt att man ska dricka Vodka och bada bastu det håller Viruset borta.Han fick kritik efter detta hehe.Men det stämmer ju?

Det låter ju alldeles förträffligt! Har du några belägg för det? Nån länk eller så? Drar en vodka med en gång. Måste man basta också? Har ingen bastu inom räckhåll. Tar lite extra vodka för att kompensera istället.
Citera
2020-04-08, 22:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du får väl se när sanningen kommer fram.

Det är snarare ni regimvänner som är rädda för sanningen, för när mer testning kommer så kommer oxå fler döda som kan bekräftas häröra ifrån COVID-19, frågan är bara om regimen kommer integrera dessa siffor i den officiella statistiken? Eller ska det skyllas på att dessa tester inte kan "säkerställas" som pålitliga, och därför ignoreras?
Citera
2020-04-08, 22:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Här skulle jag vilja visa vad det var som Anders Tegnell idag sa planade ut i Stockholm, och som sedan Johan Giesecke förklarade tydligt i kvällens Aktuellt:

https://imgur.com/a/ZV4w2eG

Graferna gäller Stockholm. Det var den övre som de pratade om idag, dvs antalet nysmittade i Stockholm.

Den undre visar då utfallet i antal döda per dag, som släpar efter på grund av den tid det tar från dess man smittas till dess att de svårast sjuka dör.
Citera
2020-04-08, 22:09
Medlem
Jag förstår inte hur FHM och Tegnell resonerar, när de blev frågade om provtagningen i Linköping och det visade sig att hälften av personalen var smittade men inte alla visade symptom eller så hade lindriga symptom (vad gjorde de på jobbet förövrigt då?) så resonerade han det som det var en bra sak.

Men jag kan inte se det på något annat sätt än att det betyder att de totalt misslyckats kontrollera någon smittspridning, det hela verkar precis som kalle ankas julafton när långben och musse ska campa och husvagnen hoppar av dragkroken. Om allt går bra i Sverige så kan det ju inte bero på något annat än att det är en jäklas flyt.
Citera
2020-04-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Tror du att alla dagens siffror har redovisats eller är det även idag samma eftersläpning som det alltid har varit tro?

Det vet jag inte. Det skulle ju bli bättre, men tvekar att de någonsin kommer bli helt perfekta.
Citera
2020-04-08, 22:10
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jo, men vi som bor i Sverige bör, om det nu är relevant att jämföra med spanskan, beakta att ca 40 000 utan 6 miljoner invånare dog, dvs ca 0,7%. Dödligheten varierade stort över landet. En orsak var att olika delar av landet drabbades olika hårt av de tre vågorna, där den andra hade högst dödlighet.

Okej isf runt 700000 hyfsat hög siffra...

Nu tror jag icke på en repris av spanskan, men man ska aldrig säga aldrig
Citera
2020-04-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vill du inte bli smittad så vidta åtgärder.
Denna smitta kan komma i omgångar och i värsta fall bli värre i framtiden.

Bli inte smittad, det är det bästa råd att ge.
Månen kan dessutom trilla ner, så ha foliehatten på dygnet runt. Även när du sover.

Allvarligt: när alarmisterna börjar förstå - för första gången verkligen på riktigt förstå - så börjar det: hoppet om en mutation. Jösses...
Citera
2020-04-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ett sätt att skydda sig skulle kunna vara att undvika kött från giftfria miljöer.

Ett djur som har en lite större mängd gifter från besprutat betesgräs är förmodligen säkrat mot många virus som inte överlever i en sådan djurkropp.
Jag tror att problemet är att man har en massa levande djur på liten yta, tillsammans med människor. Särskilt om man blandar in infångade vilda djur. Huruvida man äter djuren är nog inte avgörande (rätta mig om jag har fel).

Om man nu ska ha djurhållning tills vidare så räcker det nog med västerländsk djurhållning. Dvs. lite mer modernt och kontrollerat, och djur som är uppfödda i en ganska konstant virusmiljö.
Citera
2020-04-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Tack för ett väldigt välkomponerat och genomtänkt svar. Mycket imponerande. Bara en liten detalj - Anders Tegnell sa aldrig på pressträffen att antalet DÖDA i Stockholm hade planat ut. Han visade ett diagram över antalet FALL och sa ”här ser man väldigt tydligt att vi har en avplaning i Stockholm som har blivit väldigt tydlig nu. Och i Stockholm ligger kanske r under ett vid det här laget. I alla fall något under.”

Om du känner för att dubbelkolla så ligger pressträffen i sin helhet uppe på SVT play. Börja titta ungefär sju minuter in.

Så innan du - den RIKTIGA forskaren sitter och idiotförklara andra borde du kanske åtminstone kolla grundläggande fakta. Men det kanske finns goda skäl varför du är en före detta forskare.

Med det avslutar även jag diskussionen och överlåter till andra att göra bedömningen av vem som är dum i huvudet.

Om du har varit i Stockholm de senaste dagarna så förstår du att kurvan inte kan vara på väg ner. Det är hysteriskt mycket folk ute på stan. Inga bär munskydd, inga håller avstånd. Ser man hur Svenskarna beter sig så skulle man aldrig kunna föreställa sig att det pågår en pandemi och att sjukhusen är fulla av döende människor.
Inte ens Tengele verkar gilla att se knökfulla krogar. Jag är övertygad om att vi kommer att se en stadigt uppåtgående kurva för Stockholm i flera veckor framåt.
Citera
2020-04-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
En grej som du inte fattat är att det är fler och fler som inser att det pågår ett folkmord. Ju mer det pågår, ju värre det blir, desto mer folk blir förbannade. Det kommer bli väldigt många som kommer förlora nära vänner och anhöriga. Sveriges strategi kommer leda till en enorm förlust av människoliv och som konsekvens totalt kaos i landet. När man nått den punkten så kommer man leta efter ansvariga till folkmordet. Och alla mördare som du kommer råka väldigt illa, folk kommer hämta dej i ditt hem och stena dej till döds.

Så Italien, Spanien, England, Belgien, Holland, Frankrike, Schweiz, USA m fl "mördar" sina medborgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in