böckerna eller serien? Böckerna är sjukt bra, serien sådär.
Jag kan inte säga mer än att viruset har utvecklats vilket visst är ganska normalt för såna här virus (finns säkert experter som hajjar allt det där) och det är i fas 2 just nu på en del platser i Kina.
Ok, i see. Trailern och första episoden var filmiska, resten var fan guilty pleasure jag har en säsong till av att inmundiga.
Aj fan...bara att hoppas man motar Olle i grind denna gång då, nu när man vet lite mer. Eller om vi har ett vaccin på plats till hösten, men känns inte särskilt troligt.
Märkligt dock att man släpper på restriktionerna i Wuhan om det nu är så att viruset utvecklats. Låter som hål i huvudet enligt mig.
Enligt experterna så dröjer ett vaccin ca 1-1½ år. Det är inte bara i Wuhan utan även en bit om Wuhan som de pratade om i förra veckan.
Fifa: Förläng alla spelarkontrakt
Spelarkontrakt och transferfönster ska
flyttas fram om det behövs. Ligorna ska
spelas klart om det går. Detta enligt
nya riktlinjer från Internationella
fotbollsförbundet (Fifa).
Spelarkontrakt som egentligen går ut
den 30 juni i år förlängas tills
säsongen i fråga har avslutats. Den
nuvarande klubben ska också kunna
behålla en spelare, trots att spelaren
redan skrivit kontrakt med en annan
klubb inför nästa säsong.
Om klubbar och spelare inte kommer
överens kan fallen avgöras av Fifa.
Undrar om det ens blir någon Allsvenska den här säsongen. Fotbollsabstinensen är stor men ja vi får se vad som händer i Juni
Allsvenskan kommer nog kicka igång som planerat i juni men den stora fråga är nog när man kommer kunna spela inför publik. Klubbarna klarar sig inte utan publik/tv intäkter speciellt länge så får man iallafall in tvpengar lär man klara sig tills publiken tillåts.
Allsvenskan kommer nog kicka igång som planerat i juni men den stora fråga är nog när man kommer kunna spela inför publik. Klubbarna klarar sig inte utan publik/tv intäkter speciellt länge så får man iallafall in tvpengar lär man klara sig tills publiken tillåts.
Precis. Skulle inte förvåna mig om Discovery skulle börja hålla inne på pengar om inte matcherna spelas.
Vi kommer att få se en allsvensk start någon gång för klubbars överlevnad.
Sanningen att säga så tror jag också att Allsvenskan kommer att spelas utan publik och de klubbar som har stora supporterskaror kommer att sälja "biljetter". Andra kommer bara dö.
Enligt experterna så dröjer ett vaccin ca 1-1½ år. Det är inte bara i Wuhan utan även en bit om Wuhan som de pratade om i förra veckan.
Fifa: Förläng alla spelarkontrakt
Spelarkontrakt och transferfönster ska
flyttas fram om det behövs. Ligorna ska
spelas klart om det går. Detta enligt
nya riktlinjer från Internationella
fotbollsförbundet (Fifa).
Spelarkontrakt som egentligen går ut
den 30 juni i år förlängas tills
säsongen i fråga har avslutats. Den
nuvarande klubben ska också kunna
behålla en spelare, trots att spelaren
redan skrivit kontrakt med en annan
klubb inför nästa säsong.
Om klubbar och spelare inte kommer
överens kan fallen avgöras av Fifa.
Kan man göra detta enligt EU-reglerna?
En ”bugg” med kontrakten är ju hur Tankovic kontrakt bedöms i och med att Sverige kör vår-höst. Om det förlängs tills den Allsvenska säsongen är över får vi ju automatiskt ett halvår extra än vad vi annars hade beräknat för. I så fall det exakt ENDA som skulle vara positivt med det här jävla äckelviruset...
Det troligaste är i så fall att serien startar utan publik fast med biljettförsäljning + tv pengar
Jag är väl pessimist men jag har ställt in mig på att denna säsong ställs in för publik. Jag undrar om man kommer att kunna spela 30 omg. under året.
Jag skulle kunna tänka mig matcher med begränsad kapacitet och utan bortasupportrar. Det är ju spridning pga resande man vill motverka.
Lite tveksamt dock om SvFF vågar. Det är som när de nu stoppar lokala ungdomsmatcher. 10-20 barn som springer runt utomhus på en fotbollsplan är tydligen en större risk än 30 barn i ett klassrum och som har pardans på idrotten?
Sedan kanske större internationella eller nationella cuper bör ställas in.