Citat:
Ursprungligen postat av
argeneau
Länka till hans jävla kurva om flockimmunitet då. Sen vill jag att du gör en beräkning på vad som krävs för att svenskar ska uppnå flockimmunitet. Det basala reproduktionsvärdet uppskattas ligga mellan 2-3. Jag vill ha en redogörelse för hur många som behöver smittas, länkar till att immuntiteten håller HELA den tiden det tar att smitta den andel av befolkningen som behövs för immuntiet. Hur lång tid det kommer att ta att uppnå detta och till slut hur många begravningsurnor behöver Sverige skaka fram.
Före klockan 00:00 idag.
Väl rutet. Så fruktansvärt trött på detta tjat om flockimmunitet. Utan vaccin finns inget sätt att medvetet testa på det lite grann och se, och leka med befolkning som hamstrar i ett medicinlabb för att se hur det går, om man inte vill riskera tusentals människoliv. Om man är så het på flockimmunitet så kan man ju ta sig själv och resten av företrädarna för det, som försökskaniner.
Det tycks vara ett väldigt enkelt koncept för vissa, att gambla med andras liv. Vem kan ta sig den rätten egentligen. Jag tycker mig minnas nåt gammalt prat om FN och mänskliga rättigheter men jag är ju gammal så det kanske är ute, vad vet jag.