2020-04-08, 21:46
Medlem
Varför placera kravallpolis utanför sjukhusen i Stockholm om nu kurvan planar ut och Tegnell ger sken av att det ska bli bättre i huvudstaden?
(Källa AB)
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nu sker det sista och grundligaste sveket mot de gamla, pga Covid19.

Vi kan inte skydda dom på deras boenden och nu är de inte välkomna till sjukhus heller.

Fy fan.

Dubbelsvek.
Och vältrar över det på dem.
Ja, fy fan.

Kan ”förstå” att det blir sista utvägen, och att man innan har gjort allt i sin makt för att inte hamna i den situationen - och då inte vältrat över det på dem.
Men här har man inte brytt sig mer än att pliktskyldigast säga: ”Skydda dem i riskgrupperna.”
Ord, ord, ord.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-04-08 kl. 21:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Pajas-professorn Cecilia Söderberg Naucler, mediakåt som vanligt. Har redan sågat Sveriges kritik hos internationell media och Twitter på ett riktigt barnsligt sätt och väntar sig mötas med respekt tillbaka.

Får hoppas hon går ut i media sen och medger sina misstag, men hon lär väl ligga lågt ett par år.

Respekt till Danmarks Mette som är kvinna nog att medge sitt misstag och inte låta prestige gå ut över sitt folks hälsa, hade jag faktiskt inte väntat mig.
Annat än Kinas desinformation.

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-08/vad-trump-inte-vet-men-frederiksen-kanske-anar

Citat.Respekt till Danmarks Mette som är kvinna nog att medge sitt misstag och inte låta prestige gå ut över sitt folks hälsa, hade jag faktiskt inte väntat mig.

Misstag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Länka till hans jävla kurva om flockimmunitet då. Sen vill jag att du gör en beräkning på vad som krävs för att svenskar ska uppnå flockimmunitet. Det basala reproduktionsvärdet uppskattas ligga mellan 2-3. Jag vill ha en redogörelse för hur många som behöver smittas, länkar till att immuntiteten håller HELA den tiden det tar att smitta den andel av befolkningen som behövs för immuntiet. Hur lång tid det kommer att ta att uppnå detta och till slut hur många begravningsurnor behöver Sverige skaka fram.

Före klockan 00:00 idag.

Väl rutet. Så fruktansvärt trött på detta tjat om flockimmunitet. Utan vaccin finns inget sätt att medvetet testa på det lite grann och se, och leka med befolkning som hamstrar i ett medicinlabb för att se hur det går, om man inte vill riskera tusentals människoliv. Om man är så het på flockimmunitet så kan man ju ta sig själv och resten av företrädarna för det, som försökskaniner.

Det tycks vara ett väldigt enkelt koncept för vissa, att gambla med andras liv. Vem kan ta sig den rätten egentligen. Jag tycker mig minnas nåt gammalt prat om FN och mänskliga rättigheter men jag är ju gammal så det kanske är ute, vad vet jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Va är det så illa nu? Aldrig sett över 530 tidigare.

Vårt land håller på krossas Stefan Löfven.

Vad gör du?

Vi måste ha en total LOCKDOWN imorgon fram till löning.

NU!

+705 nya fall idag som är en ökning med ca 40% jämfört med näst högsta dagen (igår). Enbart i Stockholm så +298 nya fall vilket är en ökning med ca 250% jämfört med näst högsta dagen (igår). Flat kurva my ass!

https://c19.se/Sweden/Stockholm
Citera
2020-04-08, 21:47
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Varför placera kravallpolis utanför sjukhusen i Stockholm om nu kurvan planar ut och Tegnell ger sken av att det ska bli bättre i huvudstaden?
(Källa AB)
Undrar också det..
Citera
2020-04-08, 21:48
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Rykten säger att det kan röra sig om ett test med ganska dålig kvalitet.

Sen när har du lyssnat på rykten? Du brukar ju vilja ha vetenskapliga studier på allt annars. Men när det gäller saker som passar din agenda(som i det här fallet att säkra att FHM ska ha fortsatt monopol på testandet/smutskasta Kina), då passar alltså rykten?
Citera
2020-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siiickan
+705 nya fall idag som är en ökning med ca 40% jämfört med näst högsta dagen (igår). Enbart i Stockholm så +298 nya fall vilket är en ökning med ca 250% jämfört med näst högsta dagen (igår). Flat kurva my ass!

https://c19.se/Sweden/Stockholm
Förklara de för Kalle81. Omöjlig uppgift. Han gör sina egna beräkningar och anser att Sverige har klarat av sjukdomen.
Citera
2020-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Då har du inte sett många intervjuer, Giesecke är ännu värre än Tegnell, och vill inte ha någon åtgärder alls?

Giesecke är numera konsult på FHM, så det han säger är godkänt av statsapparaten.
Citera
2020-04-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ja jag kollade nu, ser likadant ut som på c19. Det är en fortsatt ökning. Sen att kurvan ligger relativt stabilt cirka en vecka åt gången, så har det ju varit från början.

Antalet nya fall, 7 dagars medelvärde är helt stabilt sen den 3e mars.
Stockholm alltså.
Hoppas bara det inte är platån som de flesta länder upplevt innan det helt brakat åt helvete..
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Om du tror alla skall dö så är det fel att hänvisa till Spanska sjukan. Malmö hade 110 000 invånare, 20 000 registrerades som sjuka och 753 dog.

Inte alla naturligtvis.. men

Mellan 50 och 100 miljoner människor dog,[4] vilket gör spanska sjukan till den pandemi som skördat flest liv i mänsklighetens historia på så kort tid. Antalet döda motsvarar 3–6 procent av världsbefolkningen, som då bestod av 1,6 miljarder människor.

Nu är vi 7,8 miljarder...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Det börjar tunnas ut i tråden. Mitt intryck är att många flashbackare dött de senaste dagarna.
Det får vi verkligen inte hoppas på, även jag ser att många "saknas", men de kan ju jobba inom vård eller annat viktigt jobb eller blivit sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in