2020-04-08, 21:33
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Konto(n) har hon här varav ett framgår i FUP

Jag hittade det nu, det var inte många inlägg men det ska tydligen ha raderats en del enligt fup.
Citera
2020-04-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att hon inte "borde" vetat om försvinnandet/mordet kl 8.00 på morgonen, så är det ännu underligare.

Nja. Inte så konstigt egentligen. Noah Wesström ringde SD vid 7-tiden, sa att mamma Lena var försvunnen och frågade om SD visste nåt. Sen kan ju han ha ringt HD och berättat. Därför kan det iofs stämma i tid att HD berättade det för sin chef.

Rätt ska vara rätt.
Citera
2020-04-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag hittade det nu, det var inte många inlägg men det ska tydligen ha raderats en del enligt fup.
Man kan inte radera ett helt inlägg så att det försvinner helt. Man kan skriva felpost eller annat så själva innehållet försvinner, och då får man göra det inom en timme om jag inte har fel.Därefter så är det permanent. Men så fort du skrivit ett inlägg så är rutan kvar.
Citera
2020-04-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ja han verkade tala gott om SD iallafall, verkade umgås frekvent med honom oxå. Men han verkade vara god vän med Lena oxå fram tills att han fick reda på att dom hade en affär, då sa han upp kontakten.

Ja, så var det.
Men visst är det märkligt att han tog den otrognes dvs SDs parti?
Lena var inte otrogen mot någon men hon fick ta hela skiten.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-08 kl. 21:40.
Citera
2020-04-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nja. Inte så konstigt egentligen. Noah Wesström ringde SD vid 7-tiden, sa att mamma Lena var försvunnen och frågade om SD visste nåt. Sen kan ju han ha ringt HD och berättat. Därför kan det iofs stämma i tid att HD berättade det för sin chef.

Rätt ska vara rätt.
Men det gjorde han ju inte. Det finns inget alls att SD kontaktat HD före 11.06. Det är ju också därför HD har blivit ifrågasatt hur hon kunde veta detta.
Citera
2020-04-08, 21:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Man kan inte radera ett helt inlägg så att det försvinner helt. Man kan skriva felpost eller annat så själva innehållet försvinner, och då får man göra det inom en timme om jag inte har fel.Därefter så är det permanent. Men så fort du skrivit ett inlägg så är rutan kvar.

Menar att Hanna säger i fup att moderator raderat inlägg hon har gjort.
Citera
2020-04-08, 21:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Have it your way; jag dömer iaf ingen pga av religiösa påfund

SD var nog LW:s ”dödssynd”. Hon verkar inte i grunden ha förstått att eller varför eller hur det där egentligen hängde ihop. Hon kunde uttrycka djupa bekymmer över sina betydligt blygsammare försyndelser (”killar”) men tycks inte ha fattat den stora ”synden” för vad den var. Möjligen i stället rent av som ett sätt att komma tillrätta med de där obetydliga...

Att ha hängt efter SD i så många år ser ju i efterskott inte heller så värst bright ut...

#HSDKV!
Citera
2020-04-08, 21:40
Medlem
Citat:
Menar att Hanna säger i fup att moderator raderat inlägg hon har gjort.
Den enda gången de gör det är om hon brutit mot nån regel och mod i så fall plockat bort. Ok, så kan det ju vara. Trams, anonymitetsbrott etc etc leder till varning och då tas inlägget bort.
Citera
2020-04-08, 21:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja, så var det.
Men visst är det märkligt att han tog den otrognes dvs SDs parti?
Lena var inte otrogen mot någon.

Han säger att han tyckte att det Lena gjorde mot sin väninna var oacceptabelt och att han hade flera samtal samt chattar med henne och försökte få henne att avsluta relationen med SD, när det gick bet så valde han att säga upp vänskapen med henne.

Han verkar ha värderat sin vänskap med SD och HD högre än den med LW?
Citera
2020-04-08, 21:43
Medlem
Citat:
Men det gjorde han ju inte. Det finns inget alls att SD kontaktat HD före 11.06. Det är ju också därför HD har blivit ifrågasatt hur hon kunde veta detta.

Hmmm?
Det där måste jag kolla vidare, för jag hade en fundering kring det, men jag ska inte behöva göra det om du redan har kollat. Så jag litar på dig!

Citera
2020-04-08, 21:45
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Den enda gången de gör det är om hon brutit mot nån regel och mod i så fall plockat bort. Ok, så kan det ju vara. Trams, anonymitetsbrott etc etc leder till varning och då tas inlägget bort.

FL2: Minns du vad du skrev?
MT: Jag vet eh .. vad jag skrev som .. eh .. det inlägget som blev raderat.och som gjorde att
jag blev avstängd .. eh .. det var efter att Stefan hade blivit nedslagen eh .. när vi var på ett
event.. nedslagen .. nerplockad ska jag säga mer ..
Citera
2020-04-08, 21:45
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Rätt ska vara rätt.

När Noa*h vittnar i salen säger han att han ringde SD och då har jag för mig åklagaren frågar - "Varför ringde du SD", så svarade no*ah med att han ringde den som han kände var mest konstiga. Klart han haft konstiga aningar om SD.

Han minns också rätt bra och detaljrikt den dagen LW anmäldes som försvunnen.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-08 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in