2020-04-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har krupit alldeles för långt in på mig. Jag har inte kunnat hålla ifrån. Det känns nästan som att man känt inte bara L*ena utan all hennes ångest och dåliga mående. Många gånger har jag önskat att jag kunnat krama om henne och bara ta henne därifrån". Jag har varit bakom planket med henne och känt (en liten del) av hennes smärta, dödsångest och rädsla.

Det beror på att L*ena (och alla andra involverade i mordet) har skrivit mängder av texter, loggat med bilder. L*enas enormt fina cacher och instagram. Sällan (eller aldrig) kommer man att komma så nära, men ändå vara så långt borta.

Jag vet inte om jag har orken att följa ett annat fall.
Det har tärt.

Nu hoppas jag att SD får sitt straff. Jag kan inte föreställa mig hur det blir för dom anhöriga om han går fri.
Det kan inte finnas i deras värld att det är någon annan.

Jag hoppas också att barnen och de andra anhöriga kan försonas med allt hemskt de har fått höra under denna rättegång. Det kommer att ta tid, och det kommer aldrig att gå att förstå riktigt. Kanske blir det lättare om de kan ta till sig att L*ena var inte bara ett offer för det dödliga våldet, utan hon var offer för en sjukt kontrollerande och störd man under många år.

Han förstörde det friska i L*ena så att hon blev "sjuk".
Precis som han gör med allt han kommer i kontakt med.
DET var inte L*enas fel.

Mycket fint skrivet och att det syftar på dem som är kvar efter detta.

Det jag fäste mig mycket vid var samtalen mellan Lena och hennes ungdomsvän Jenny, som bor utomlands. Det är hjärtskärande att läsa deras sms. Jenny visste precis hur dåligt Lena mådde sista året av sitt liv. Hur hon insåg att hon, liksom SD, var som besatta av varandra i en dödsdans.

Mot slutet kunde Lena inte längre bryta sig loss. Hon var helt knäckt som människa.

Inte bara Jenny visste om detta. Det var flera.

Kanske kände Lena ett slag hopp. Att nu efter 6 år och SDs skilsmässa från HD skulle det äntligen bli Lena och SD. Men såsom det blev då, det tror jag tog knäcken på Lena. Återigen behandlades hon som en sämre varelse som bara dög till sex.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-08 kl. 20:52.
Citera
2020-04-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Målet har pågått i två år nästan. Ett år har 52 veckor. Och du har läst tråden i en vecka. Du får ta fram kulramen.

Ja, det är svårt att bilda sig en uppfattning om de olika skribenterna och motiv till det hen skriver om man inte går långt bakåt och börjar läsa. Och att förstå hur sanslöst många timmar som lagts på att bakgrundskolla detaljer som geo-konton, bidrag (geoevent), diverse sociala medier aktiviteter m.m., m.m.
Den här tråden kan man bara inte komma in i och kommentera hur som helst. Den är för allomfattande för det.
Jag själv la nog två, tre månader, och ett skrivblock, för att förstå hur skribenter hade byggt stöd för sin/sina teorier, stött och blött och faktagranskat så små tårtbitar att det i förstone verkade löjligt. Sen förstod jag bättre och har lärt mig att det engagemanget som flera visat om detaljer har varit fullt förståeligt och lett framåt! När flera är med och ser på saker från sin horisont blir utkomsten helt enkelt bättre.
Citera
2020-04-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok jag trodde att det var samma sak.

Jag vet inte. Jag fick hela tråden emot mig nu märkte jag.

Skillnaden mellan präst och pastor.

http://www.goteborgsfria.se/artikel/117895
Citera
2020-04-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så är det även i min värld.

Så lycklig som hon ser ut på bilder efter mordet står knappt att finna bland de andra otaliga geologgbilderna :-)

” Det ska bli så bra nu”....
SDs lakejer. Bortdribblade. Ryggradslösa. T.o.m när de inser att blivit utnyttjade.

Ja precis.
Alla som deltar i en psykopats dödsdans faller snart själva däri. För psykopaten skaffar sig en massa hållhakar på såna personer - så de vågar i allmänhet inte gå emot och bli just precis dennes nyttiga idioter.
Citera
2020-04-08, 20:59
Medlem
Citat:
När jag läser denna Gerards förhör så beskriver han Lena som ett riktigt svin, utpressar och beter sig allmänt illa mot Hanna. Hon verkade ha riktigt låg moral denna Lena.

Är denna Gerard pålitlig eller är han på fam. Davidssons sida? Var det inte samma Gerard som tipsade polisen att dom skulle göra nerslag i Hannas lägenhet?

Måste ju inte betyda så mycket, rätten är nog ganska härdad ... Han försökte väl se saker klart?
Men jag tror också att han väljer vad han meddelar om dem.
Citera
2020-04-08, 21:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har krupit alldeles för långt in på mig. Jag har inte kunnat hålla ifrån. Det känns nästan som att man känt inte bara L*ena utan all hennes ångest och dåliga mående. Många gånger har jag önskat att jag kunnat krama om henne och bara ta henne därifrån". Jag har varit bakom planket med henne och känt (en liten del) av hennes smärta, dödsångest och rädsla.

Det beror på att L*ena (och alla andra involverade i mordet) har skrivit mängder av texter, loggat med bilder. L*enas enormt fina cacher och instagram. Sällan (eller aldrig) kommer man att komma så nära, men ändå vara så långt borta.

Jag vet inte om jag har orken att följa ett annat fall.
Det har tärt.

Nu hoppas jag att SD får sitt straff. Jag kan inte föreställa mig hur det blir för dom anhöriga om han går fri.
Det kan inte finnas i deras värld att det är någon annan.

Jag hoppas också att barnen och de andra anhöriga kan försonas med allt hemskt de har fått höra under denna rättegång. Det kommer att ta tid, och det kommer aldrig att gå att förstå riktigt. Kanske blir det lättare om de kan ta till sig att L*ena var inte bara ett offer för det dödliga våldet, utan hon var offer för en sjukt kontrollerande och störd man under många år.

Han förstörde det friska i L*ena så att hon blev "sjuk".
Precis som han gör med allt han kommer i kontakt med.
DET var inte L*enas fel.

Kan bara instämma! Detta fallet är något speciellt. Drömmer till och med om delar av detta ibland.

Jag lider med LW´s familj. Med UW. Med SD´s och HD´s döttrar. Med grannar, GC-polare och kollegor.

Den mannen ska inte vara ute bland folk! Inte heller de som eventuellt möjliggjort och dolt viktiga saker, ska gå helt fria.

Tackar dock #TeamÅsaHiding (åklagarna, poliserna, teknikerna och andra) som aldrig gett sig, utan jobbat dygnet runt för att LW ska få upprättelse.

Nötis: Pentagon-Porten är stängd igen. Veckans Påsktips: Skaffa dig en krypterad och trygg Protonmail.

Alla i #TeamÅsaHiding och alla i tråden (ALLA!) önskas en riktigt Glad Påsk! Hoppas ni slipper Corona!

Och i HD´s och JG´s påskägg hoppas jag det ligger en lapp: TALA SANNING!
Citera
2020-04-08, 21:01
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Skillnaden mellan präst och pastor.

http://www.goteborgsfria.se/artikel/117895

Det var som fan, tack för upplysningen.
Citera
2020-04-08, 21:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Måste ju inte betyda så mycket, rätten är nog ganska härdad ... Han försökte väl se saker klart?
Men jag tror också att han väljer vad han meddelar om dem.

Ja han verkade tala gott om SD iallafall, verkade umgås frekvent med honom oxå. Men han verkade vara god vän med Lena oxå fram tills att han fick reda på att dom hade en affär, då sa han upp kontakten.
Citera
2020-04-08, 21:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så är det även i min värld.

Så lycklig som hon ser ut på bilder efter mordet står knappt att finna bland de andra otaliga geologgbilderna :-)

” Det ska bli så bra nu”....
SDs lakejer. Bortdribblade. Ryggradslösa. T.o.m när de inser att blivit utnyttjade.

Exakt! Golvbrunns-Hannas "Hoppas hon är död"-kommentar, till sin chef visade att hon redan hade fått den energin (och informationen) hon behövde för att förvandlas till ett leende energiknippe. Det borde vem som helst tycka är underligt?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Golvbrunns-Hannas "Hoppas hon är död"-kommentar, till sin chef visade att hon redan hade fått den energin (och informationen) hon behövde för att förvandlas till ett leende energiknippe. Det borde vem som helst tycka är underligt?

#TeamÅsaHiding
Med tanke på att hon inte "borde" vetat om försvinnandet/mordet kl 8.00 på morgonen, så är det ännu underligare.
Citera
2020-04-08, 21:23
Medlem
Flaskbackares avatar
HD hade ju konto här på Flashback och verkar röka cannabis oxå för den delen....

Nej det vsr inte hon
Senast redigerad av Flaskbackare 2020-04-08 kl. 21:27.
Citera
2020-04-08, 21:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
HD hade ju konto här på Flashback och verkar röka cannabis oxå för den delen....

Nej det vsr inte hon
Konto(n) har hon här varav ett framgår i FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in