2020-04-08, 19:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte minst borde hon ha hon en moralisk skyldighet att inte försvara sin exman om hon vet eller misstänker att han är en mördare.

Men när han väl är dömd och sitter inom lås och bom och inte längre är en fara för henne själv - då är det läge att berätta, kan jag tycka.

Det kanske hon gör tids nog jag vet inte. Men hon har i dagsläget ingen skyldighet att vittna då hon är anhörig, det står till och med i lagen.
Citera
2020-04-08, 19:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag anser att hennes synnerligen mixade minnesbilder är extremt märkliga. Hur kan man t. ex. inte minnas om hon satt på platsen bredvid SD på flyget till USA? Men minnas som en gnu när det gäller blodigt sex som hon inte ens varit delaktig i?

Ja det låter underligt, har inte kommit så långt i förhören med henne.
Citera
2020-04-08, 19:43
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Varför får hennes barn betala för det?

Tjaa, med tanke på att hela Örebro och Sverige för den delen, har stenkoll på detta fall och det pratas och lär göras i åratal.
Internet i sig, som barnen naturligtvis rör sig på, är fyllt av detta. FUPen finns åtkomlig för alla att läsa...
De kommer aldrig att kunna värja sig och det står glasklart hur deras båda föräldrar hanterat denna tragedi.
För att inte tala om morföräkdrana och morfar i synnerhet.

Det är sorgligt, men tyvärr en hemsk realitet.
Citera
2020-04-08, 19:44
Medlem
Citat:
Jag håller på och läser bla hennes förhör. Att inte minnas nåt, inte veta betyder ju inte att man ljuger eller hur? Men det kanske hon gör jag vet inte och jag vill inte bestämma mig för att hon gör det pga att hon svarar så.

Hon hade kunnat vara lite mera neutral och svarat rakt igenom att hon inte minns någonting. Men hon går aktivt in och hjälper SD i hans uppenbara lögn om vart LWs blod kommer ifrån.
Citera
2020-04-08, 19:44
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ok jag trodde att det var samma sak.

Jag vet inte. Jag fick hela tråden emot mig nu märkte jag.
Närå det är nog ingen fara. Vi är nog lite trötta på tjöt om LWs brist på moral. I världens mest sekulära och ett tämligen jämstält land låter det fanstism om man tycker att en pastor ska vara mer moralisk än andra och en kvinna mindre promiskuös än en man. Man får vara omoralisk och småelak. Men man får inte göra vad som helst, t ex lösa problem genom 17 slag som krossar huvudet på den som är dum.
Citera
2020-04-08, 19:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Tjaa, med tanke på att hela Örebro och Sverige för den delen, har stenkoll på detta fall och det pratas och lär göras i åratal.
Internet i sig, som barnen naturligtvis rör sig på, är fyllt av detta. FUPen finns åtkomlig för alla att läsa...
De kommer aldrig att kunna värja sig och det står glasklart hur deras båda föräldrar hanterat denna tragedi.
För att inte tala om morföräkdrana och morfar i synnerhet.

Det är sorgligt, men tyvärr en hemsk realitet.

Jag tror knappast att barnen kommer fara illa av vad hennes föräldrar gjort.
Citera
2020-04-08, 19:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Hon hade kunnat vara lite mera neutral och svarat rakt igenom att hon inte minns någonting. Men hon går aktivt in och hjälper SD i hans uppenbara lögn om vart LWs blod kommer ifrån.

Ja och vi kan bara spekulera i varför.
Citera
2020-04-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Pastor. Och hur många av de 10 budorden bröt LW mot då, färre än SD som det verkar väl?

Hon bröt ganska säkert mot några.
Men hon slutade som pastor för många år sen. Var det 2011?

Men det bör knappast ge gärningsmannen några fördelar, kan jag tycka. Lena är död och det är vad det handlar om.

Dessutom har LWs "synder" diskuterats och dissekerats i 2 år nu av ett par postare här. 100-tals, kanske 1.000-tals hatinlägg om offret. (Jaja. Vi fattar nu vad de vill säga). Såna individer som inte alls verkar bry sig om den största skurken av dem alla: Han som var otrogen mot sin fru i 6 år och sen mördade sin älskarinna.

Tycker det är märkligt att man kan se fallet på det viset.
Citera
2020-04-08, 19:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon visste säkert, men vad har hon för skyldigheter gentemot Lena efter vad Lena gjorde mot henne?

Man har inte såna skyldigheter mot enskilda, eller inte, utan mot de som stiftar lagar och utmäter skulden, dvs mot oss alla.
Citera
2020-04-08, 19:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Närå det är nog ingen fara. Vi är nog lite trötta på tjöt om LWs brist på moral. I världens mest sekulära och ett tämligen jämstält land låter det fanstism om man tycker att en pastor ska vara mer moralisk än andra och en kvinna mindre promiskuös än en man. Man får vara omoralisk och småelak. Men man får inte göra vad som helst, t ex lösa problem genom 17 slag som krossar huvudet på den som är dum.

Jag håller med dig, och dåren kommer ju nu förhoppningsvis börja avtjäna sitt straff.
Citera
2020-04-08, 19:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon bröt ganska säkert mot några.
Men hon slutade som pastor för många år sen. Var det 2011?

Men det bör knappast ge gärningsmannen några fördelar, kan jag tycka. Lena är död och det är vad det handlar om.

Dessutom har LWs "synder" diskuterats och dissekerats i 2 år nu av ett par postare här. 100-tals, kanske 1.000-tals hatinlägg om offret. (Jaja. Vi fattar nu vad de vill säga). Såna individer som inte alls verkar bry sig om den största skurken av dem alla: Han som var otrogen mot sin fru i 6 år och sen mördade sin älskarinna.

Tycker det är märkligt att man kan se fallet på det viset.
Tja, men SD ligger plus på minst ett bud. Och det är definitivt inte så jag ser det men de religiösa i tråden borde kanske fundera över det...
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-08 kl. 19:51.
Citera
2020-04-08, 19:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det verkar som att om man inte pratar bra om Lena så står man på SDs sida här i tråden? Jag har läst tråden i ungefär en veckas tid och kommenterar efter det jag läser. Jag står inte på någons sida. Allt är inte svart och vitt. Objektivitet saknas tycker jag.

Läs hela tråden och återkom sen i frågan. Du kan inte döma oss för att vi har bildat oss en åsikt efter två aktiva år i tråden.

Jag kommer inte svara dig mer, om du inte precis som de flesta här försöker vara ödmjuk för det faktum att INGEN VET ALLT. De flesta försöker hjälpa dig med svar. Jag ser det dagligen. Och DU svarar med att idiotförklara folk.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in