Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Japp klart det är för mycket. Man har väl viss förståelse sett till att brotten verkar öka i UK. Det blir ju så om du sitter i karantän med även någon du älskar kan det bli probs. Förr var ni åtskilda hade er egentid minst 10 timmar om dygnet. I karantän är det 24/7 tillsammans och det leda till att man störs på varann och ja i vissa fall fall våld. Sedan för den psykiska ohälsan av vad karantän innebär. Folk kommer bli deppade och i fler fall än vanligt ta livet av sig.
Det är ju vad den svenska modellen tänkt på. Dessa nackdelar med karantän. Sedan får vi se om de fördelar med att inte ha det uppväger nackdelarna.
Det är väl ändå inget som är värre än döden.
Jag tror absolut inte att den stora massan tar till våld, blir deprimerade, tar livet av sig och jag tror definitivt inte att det är orsaken till att man agerar som man gör.
Nästan som att säga. Vi vill inte att ni skall slåss, bli deprimerade, ta livet av er. Ge er ut i samhället i stället och chansa på att du inte dör eller någon i din familj dör av sjukdomen covid-19 som står där utanför din dörr. Det är bättre att du dör.
Alla stör sig på någon och något i en familj.
De flesta klarar av att leva ihop utan våld. De som tar till våld gör det även utan karantän. Det gäller inte bara män. Kvinnor tar också till våld.
Det är inte karantänen som skapar våldet.
Det är personligheten hos våldsmakaren.
Nej det handlar om pengar. Ju mindre människor som sitter i karantän desto bättre för ekonomin.
Det måste dö människor för att inte rucka på den balansen.
Inbilla dig inte att jag tror på någon godhet i denna karantänfråga.
Det syns klart och tydligt att det inte finns någon godhet i det här.
Omvärlden kommer att få se den skenhelige godheten i Sverige.