2020-04-08, 18:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nädå. Men det är lite skillnad på att påpeka det och på att svartmåla och vältra sig i. Jag tror att alla som följer denna tråden har insett att det är många i denna soppan som agerat omoraliskt och gjort många saker som varit dumma. Men ingen förtjänar slås ihjäl pga det. Så tycker jag i allafall.

Jag håller med dig och jag har inte svartmålat nån heller.
Citera
2020-04-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykopatisk ångest existerar inte. För en sån individ handlar det om vrede = IRA. En av de 7 dödssynderna.

Jo säkert som bara den, en psykopat känner nog ingen normal ångest, nej ...
Men OJ, datorn skrev "SALIV", hahaha.
Det skulle -förstås- stått: SEX!

Ja du, vrede IRL handla nog detta mycket om ..
Rå vrede ...
Senast redigerad av Moschata 2020-04-08 kl. 19:02.
Citera
2020-04-08, 19:00
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, Lena var inte världens bästa människa. Hon hade behövt hjälp men fakta i saken är att hon uppträdde elakt och mycket dumt, trots att hon var medveten om det. Och att hon fick dödsstraff.

Ja ingen förtjänar att bli ihjälslagen.
Citera
2020-04-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag har som sagt inte läst hela tråden så dessa påhopp är jag inte bekant med, men jag kan väl förstå om någon haft synpunkter. Känslan jag fått hittills är att hon verkar ha haft en sexuell relation med många män i sitt umgänge.
Men det jag tycker är förjävligt är att Hanna vad jag förstår var hennes vän innan hon inledde en relation med SD.

Och nu när jag läser denna Gerards förhör så verkar hon betett sig mycket illa emot Hanna med hot, utpressning och liknande. Tycker det är förjävligt att svika en väninna som hon gjort genom att ligga med hennes man.
Stefan är ju ett ännu större svin men det kommer han få börja betala så snabbt han gör entre på Riksmottagningen, han kommer inte få det lätt på anstalt med sin feminima uppsyn.
Håller helt med dig. Man gör inte så mot en medsyster. Absolut inte. Men hon fick ju sitt straff. Hon avlivades helt rått. Jag tror ärligt talat LW hellre suttit i finkan och vara levande och få träffa barnen, än att vara död. Men hon blev inte direkt tillfrågad om man säger så. Nej, det VAR inte snyggt. Verkligen inte. Man GÖR inte så. Från det till att få plikta med sitt liv är det långt dock.

Hela detta geocaching-gäng verkar vara totalt utanför verkligheten överlag.
Citera
2020-04-08, 19:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Litar du på HD:s och SD:s utsagor?

Nej jag är rätt övertygad om att SD är mördaren, HD anser jag inte har några skyldigheter till någon i detta fall.
Citera
2020-04-08, 19:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Artikel öppen till 17:56

https://www.na.se/artikel/advokaten-efter-rattegangen-jag-skulle-bli-forvanad-om-bevisen-racker-for-fallande-dom
Funderar på påföljden. Nog är väl mordet tillräckligt rått och hänsynslöst för att ge livstid?
Det som går att tveka om är om det finns orsak till rimligt tvivel. Då kan i så fall knappast bli tal om lindrigare straff.
Antingen är SD skyldig till det synnerligen råa våldet eller så måste han frias. Man kan ju inte ge strafflindring för att han kanske är oskyldig. Och ser man att han är skyldig, utan rimligt tvivel, så bör det bli livstid. Jag ser ingen rimlig anledning till mindre än livstid.
Eller vad tror ni?
Citera
2020-04-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man lyssnar noggrant så kan man höra hur det står till med advokaternas personliga tankar om den åtalade....det är svårt att undvika om man är minsta lyhörd.

Återigen tar jag arbogakvinnan Johanna Möllers advokat Amanda Hikes som ett talande exempel.

I sina möten med klienten borde advokaten, om någon, lägga märke till nyanser och höra när det klingar falskt. Leif Silbersky säger att om en klient säger typ: "Visst jag är skyldig, men nu räknar jag med att du får loss mig" - då avsäger sig LS omedelbart målet.

De klarar inte att engagera sig för SD. Så kan det gå ...?
Citera
2020-04-08, 19:06
Medlem
Citat:
Nej jag är rätt övertygad om att SD är mördaren, HD anser jag inte har några skyldigheter till någon i detta fall.

Vad grundar du i så fall din uppfattning angående LW:s moral på?
Citera
2020-04-08, 19:08
Medlem
Citat:
Skyldigheter och skyldigheter. Varför skydda en mördare? Varför ljuga i polisförhör och i tingsrätten? För att man kan? Var är ens moral? Rättvisetänk? Att berätta vad man vet och låta andra döma är väl ett mål som de flesta borde ha när man sitter i förhör eller i rätten. Eller åtminstone tala sanning om man får frågan, om man nu inte vill börja babbla om allt.

Dessa människor är ingen jag skulle vilja träffa IRL - de är falska, ljuger, döljer, smiter. Allt för att de är manipulerade av en iskall mördare som kör härskarteknik mot alla i sin närhet. Usch.
Citera
2020-04-08, 19:09
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Man gör inte så mot en medsyster. Absolut inte. Men hon fick ju sitt straff. Hon avlivades helt rått. Jag tror ärligt talat LW hellre suttit i finkan och vara levande och få träffa barnen, än att vara död. Men hon blev inte direkt tillfrågad om man säger så. Nej, det VAR inte snyggt. Verkligen inte. Man GÖR inte så. Från det till att få plikta med sitt liv är det långt dock.

Hela detta geocaching-gäng verkar vara totalt utanför verkligheten överlag.

Jag tycker inte att Lena skulle straffats på nåt sätt, hon har ju inte begått mer än moraliska synder. Jag förstår inte varför detta gäng ens bodde så nära varandra när det bara var en massa drama hela jävla tiden. Sadister kanske?
Citera
2020-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Det kanske det är om man känner att man vill det, men efter det Lena utsatte Hanna för så känner jag att hon iaf inte har några som helst skyldigheter att försöka "upprätta hennes heder" så att säga.

Håller med dig i princip. Nog är det som hänt omtumlande och otäckt även för HD, men varför skulle hon
jobba för arr ge LW ära och all heder, om hon, HD är helt oskyldig?
Är hon däremot delaktig i planerna, bör hon kanske tiga så mycket som möjligt ..vilket hon gör ...!!
Hoppas - i så fall - samvetet når henne ...
Men hon är inte skyldig att känna empati för HD.
Citera
2020-04-08, 19:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Hon visste säkert, men vad har hon för skyldigheter gentemot Lena efter vad Lena gjorde mot henne?
Det är inte frågan om vilka skyldigheter har mot Lena, längre. (Annat så länge Lena var i livet) Var och en som känner till att ett grovt brott begåtts, eller är på väg att begås, har skyldighet mot samhället att berätta för polisen. Att förtiga kännedom om brott är i sig ett brott: skyddande av brottsling. Förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in