2020-04-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Corona är vanligare på Lidingö än i Norsborg. Att Järva ligger längst fram i Sverige är bara otur.

Jävlar, denna eviga otur..
Citera
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Hur ser vi ljuset? Grafen går upp i Sverige.
https://i.imgur.com/IiHfBSP.png
Ska jag ännu en gång behöva förklara för dig hur en graf som visar ANTAL döda ALLTID kommer peka uppåt oavsett om det dör en eller femtusen om dagen.

Riktigt IQ-fiskmås
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Stefan Löfven försvarar sig mot Trump som tycker att Sverige gör fel och säger att många länder ser på Sverige med intresse, men han hoppar över att många fler ser på Sverige med rädsla, avsky och tycker att regeringen och Tegnell kör med rysk roulett, exprimenterar med människor och riskerar att bli ett skräckexempel.
Inget sådant.
Nu hoppas jag verkligen att exprimentet lyckas.

Norge släpper inte in en svensk (efter NRK's krogreportage från söder/gamla stan), finnarna står med stridsvagnar och pekar mot oss.

...och danskarna spränger väl bron snart.

Går bra nu
Citera
2020-04-08, 19:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Den första amerikanska patienten i Seattle var på bättringsvägen och plötsligt försämrades han allvarligt. Då testade doktorerna remdesivir på honom och enligt rapporten så återhämtade han sig väldigt fort. Det stod inte så mycket mer vad annat de gav honom då. Men amerikanens berättelse är inte den enda om folk som blivit bättre och plötsligt försämrats.

I Sydkorea handlade det om flera patienter.
Jag lyssnar på dem för det är tryggaste landet att leva i just nu. Imponerande. De använder t.o.m. appar. Det är en liten inskränkning för andras privatliv men vad är viktigare än att rädda människor från att dö?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är ett stort fan av Boris Johnson och blir orolig när rapporteringen känns falsk, förbjudet?
Inte förbjudet men onödigt.
Ingen i hans ställning informerar om sådana saker. Ryktesspridning är motståndarnas ambition.

Andra människor brukar inte heller vara förtjusta i att offentliggöra privata detaljer om sin hälsa, men för en kärnvapenmakts premiärminister spelar även statssäkerhetsskäl in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja jag kollade länder med samma befolkning som Sverige. Sverige är värst där.

Så t.ex Belgien men mindre än 10% skillnad i befolkning kvalar inte in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Detta är fel. I Norge har man stängt pubarna bland med mera. Hur dk gjort vet jag ej.
Det mesta har varit stängt i Danmark. Väldigt folktomt föutom folk som varit ute med hunden eller gående till mataffären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Ska jag ännu en gång behöva förklara för dig hur en graf som visar ANTAL döda ALLTID kommer peka uppåt oavsett om det dör en eller femtusen om dagen.

Riktigt IQ-fiskmås
Nej det stämmer inte grafen kommer ju gå ner om det dör färre.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tack! Jag vet inte vad jag ska fila på. Skriver från hjärtat och som jag pratar.

Tycker att det här är hemskt. Pratade nyligen med en kille som var i Frankrike när det började. Då hade det dött endast 38 stycken.
Man sa exakt som i Sverige. Det är ingen fara. Paris kommer inte att drabbas.
När den här killen kom till Sverige fick han torrhosta och sjukvården vägrade att testa honom. Sätt dig i karantän var det enda de sa åt honom.
Han är gift med en tjej som jobbar på ett äldreboende. Personalen får göra sina egna munskydd. Har enkla plastförkläden och handskar.Även idag trots att man vet att sjukdomen letat sig in på äldreboenden i Sverige.
De bor i Karlstad. Inte många som dött där ännu.

Grannen min är från Finland. Mycket hårda restrektioner. Hon förstår inte hur man kan vara så fruktansvärt slappa i Sverige. Man gör inget för att skydda dem man påstår att man vill skydda.

Vi får se hur allt slutar. Omvärlden glömmer inte om det går åt helvetet.
Det hoppas jag att svensken inte gör heller.
Skriv ofta och ”smaka” på formuleringarna, hitta en ”melodi” och en rytm. Läs mycket.
Öppningsmeningen var jäkligt stark, man ”såg” det du skrev framför sig.
Det du berättar ovan känns väldigt personligt, det går in direkt.

Svårt att säga hur det går för oss. Tegnell är luddig och medierna gör inte sitt jobb. Att folk får röra sig fritt ger ett sken av kontroll och ofarlighet. Det är också en käftsmäll på oss som är lite förnuftigt oroliga. Och som många varit inne på: ett sätt att vältra över ansvaret på medborgarna.

Klara vi oss förhållandevis bra beror det på att vi ligger avsides och att andra genom sina åtgärder gör jobbet åt oss.
Citera
2020-04-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så varför har Danmark, Norge, Finland, Tyskland lägre siffror än Sverige per capita?
De kanske inte har lika många män från mellanöstern som ägnat det mesta av sin vakna tid med att röka vattenpipa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det var ju ett mindre intelligent inlägg. Håller med.

Men nu var det ju påståendet angående lombardiet kontra Sverige det gällde.
Ja denna användare kan ej jämföra en region med 10x befolkningstätthet med oss.

Det inlägg jag citarade säger allt om den användaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så t.ex Belgien men mindre än 10% skillnad i befolkning kvalar inte in?
Nej jag kollade ju länder med 10 miljoner befolkning som Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in