Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Tack! Jag vet inte vad jag ska fila på. Skriver från hjärtat och som jag pratar.
Tycker att det här är hemskt. Pratade nyligen med en kille som var i Frankrike när det började. Då hade det dött endast 38 stycken.
Man sa exakt som i Sverige. Det är ingen fara. Paris kommer inte att drabbas.
När den här killen kom till Sverige fick han torrhosta och sjukvården vägrade att testa honom. Sätt dig i karantän var det enda de sa åt honom.
Han är gift med en tjej som jobbar på ett äldreboende. Personalen får göra sina egna munskydd. Har enkla plastförkläden och handskar.Även idag trots att man vet att sjukdomen letat sig in på äldreboenden i Sverige.
De bor i Karlstad. Inte många som dött där ännu.
Grannen min är från Finland. Mycket hårda restrektioner. Hon förstår inte hur man kan vara så fruktansvärt slappa i Sverige. Man gör inget för att skydda dem man påstår att man vill skydda.
Vi får se hur allt slutar. Omvärlden glömmer inte om det går åt helvetet.
Det hoppas jag att svensken inte gör heller.
Skriv ofta och ”smaka” på formuleringarna, hitta en ”melodi” och en rytm. Läs mycket.
Öppningsmeningen var jäkligt stark, man ”såg” det du skrev framför sig.
Det du berättar ovan känns väldigt personligt, det går in direkt.
Svårt att säga hur det går för oss. Tegnell är luddig och medierna gör inte sitt jobb. Att folk får röra sig fritt ger ett sken av kontroll och ofarlighet. Det är också en käftsmäll på oss som är lite förnuftigt oroliga. Och som många varit inne på: ett sätt att vältra över ansvaret på medborgarna.
Klara vi oss förhållandevis bra beror det på att vi ligger avsides och att andra genom sina åtgärder gör jobbet åt oss.