2020-04-08, 18:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes

Jag tar betet och frågar varför löfven är bra? Har han gjort något som de andra partiledarna inte varit delaktig i? Varför jämföra med Italien när det finns andra länder närmare oss med mer liknande folkmängd och inte samma trångboddhet.
Citera
2020-04-08, 18:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Stefan Löfven försvarar sig mot Trump som tycker att Sverige gör fel och säger att många länder ser på Sverige med intresse, men han hoppar över att många fler ser på Sverige med rädsla, avsky och tycker att regeringen och Tegnell kör med rysk roulett, exprimenterar med människor och riskerar att bli ett skräckexempel.
Inget sådant.
Nu hoppas jag verkligen att exprimentet lyckas.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Och du, den RIKTIGA forskaren, tror att det han gör är att surfa in på c19.se kastar ett öga och drar sina slutsatser? Eller tror du han och hans team ev har underliggande material per kommun och sjukhus de tittar på, dvs fler än en datapunkt?

Till att börja med, Tegnell påstod att dödsfallen hade slutat växa i Stockholm, jag visade en graf som fått data från FHM, vilken visar att det ökningstakten av antalet döda ökar inte lika mycket DET SENASTE DYGNET.
Om du inte begriper problematiken i detta är du bortom all räddning.

Vidare antyder du att det finns mer statistik någon annanstans som endast FHM har tillgång till.
Eftersom jag motbevisade Tegnells påstående är det helt irrelevant huruvida
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
han (läs Tegnell och hans team ev har underliggande material per kommun och sjukhus de tittar på.
Du verkar således inte begripa vad Stockholm är, då inte spelar någon som helst roll vad som sker på subnivå om man talar om Stockholm som helhet.
Vidare verkar du inte begripit vad jag menade med datapunkt. Datapunkt i det här fallet är Antalet döda den 8:e April.

Eller menar du kanske Tegnell är synsk och därmed har datapunkter döda efter den 8:e April?

Om du istället skulle få för dig att c19:s data är förvanskade kan du istället gå in på
Johns Hopkins hemsida och få ungefär samma siffror
eller så kan du gå in på FHM egen hemsida och få fram samma siffror. (Notera att FHM sida är närmast kliniskt ren på statistik över döda utan koncentrerar sig på antalet smittade trots att de anser detta vara oväsentligt vilket är anledningen till att de inte testar (se https://tegnellcitat.se/).
Skulle inte detta duga kan du gå in på worldometer som sammanställer all tillgänglig data från alla länder (med referenser)

Då det nu står helt klart för mig att du, på ren svenska, är dum i huvudet, avslutar jag härmed vidare diskussioner med dig här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det var det jag försökte diskutera om tidigare. Det finns människor som återhämtat sig har sedan insjuknat igen pga coronavirus och det var den biten som asiatiska experter blev lite oroade över.

När folk skriker flockimmunitet så kanske man ska chill the fuck down och observera.

Den första amerikanska patienten i Seattle var på bättringsvägen och plötsligt försämrades han allvarligt. Då testade doktorerna remdesivir på honom och enligt rapporten så återhämtade han sig väldigt fort. Det stod inte så mycket mer vad annat de gav honom då. Men amerikanens berättelse är inte den enda om folk som blivit bättre och plötsligt försämrats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Exakt! Å snart är vi där!

Vi går i rätt riktning så att säga. Det har varit en hård prövning, men nu ser vi ljuset.
Hur ser vi ljuset? Grafen går upp i Sverige.
https://i.imgur.com/IiHfBSP.png
Citera
2020-04-08, 18:59
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Smittan på äldreboendena kommer sannolikt att leda till flera tusen dödsfall. Dessa äldre kommer inte att få sjukhusvård, kanske inte ens palliativ vård.

Det är tragiskt. Tänker även på alla idioter som säger att det bara är äldre som dör. Slog inte tanken att ingen vill kvävas långsamt till döds eller hatar de sina äldre släktingar?

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Bra för hjärtat i all fall.
Jag går en annan väg har motionerat mer regelbundet varannan dag och hårt sedan slutet av januari. Har höjt nivån väldigt mycket och då kommer mitt hjärta att orka med den belastning som kommer av att få syrebrist.

Folk strosat omkring i promenadtakt ute det räcker inte inte heller sätta i sig medikamenter. Man måste stärka kroppen.

Mycket smart. Alla människor ska ju motionera men det är lättare sagt än gjort. Har inte varit så bra på det själv senaste tiden men jag rör mig sällan ute bland folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Schweiz har inte 10 miljoner befolkning inte Belgien heller.

Satan vilken idiot du är. Så endast länder med exakt samma folkmängd finns med i din beräkning?
Håller du koll på födslar och dödsfall i realtid, så du vet när något land skall tas bort eller läggas till?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Boris Johnson sitter upp i sängen rapporteras det på twitter. På bättringsvägen. Bra. Men det här viruset är lömskt. Har sett berättelser att folk som varit bättre plötsligt blir sämre och t o m dör. Undrar vad BoJo fått för behandling? Antikroppar? Remdesivir? Någon som sett uppgifter om det.
Ja, detta att han plötsligt är bättre är ett oroande tecken, kan vara viruset som fintat immunförsvaret för att slå till stenhårt när det är offguard.
Citera
2020-04-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Satan vilken idiot du är. Så endast länder med exakt samma folkmängd finns med i din beräkning?
Håller du koll på födslar och dödsfall i realtid, så du vet när något land skall tas bort eller läggas till?
Ja jag kollade länder med samma befolkning som Sverige. Sverige är värst där.
Citera
2020-04-08, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
https://www.svt.se/ skriver de som rubrik att det är "nära 600 dödsfall i Sverige". Hur får de till det när det verkliga antalet döda i realtid är 698 personer?

Det ser ju bättre ut för Adolf Tegnell & co om det står "Nära 600" än 687.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
https://www.svt.se/ skriver de som rubrik att det är "nära 600 dödsfall i Sverige". Hur får de till det när det verkliga antalet döda i realtid är 698 personer?
Ja det är väl eftersläpning som det alltid är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
jälva klagande på sveriges regering

både norge å danmark har det mycekt värre per capita och också fler fall i absoluta tal!

Så nåt måste sveriges ledning gjort rätt.

Godafton och tack för mitt inlägg.
Inlägg av gamle hederliga Kalle81 när han spottade ut osanni gar.

Det var ju ett mindre intelligent inlägg. Håller med.

Men nu var det ju påståendet angående lombardiet kontra Sverige det gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in