Citat:
Ursprungligen postat av
guldkorn
Och du, den RIKTIGA forskaren, tror att det han gör är att surfa in på c19.se kastar ett öga och drar sina slutsatser? Eller tror du han och hans team ev har underliggande material per kommun och sjukhus de tittar på, dvs fler än en datapunkt?
Till att börja med, Tegnell påstod att dödsfallen hade slutat växa i Stockholm, jag visade en graf som fått data från FHM, vilken visar att det ökningstakten av antalet döda ökar inte lika mycket
DET SENASTE DYGNET.
Om du inte begriper problematiken i detta är du bortom all räddning.
Vidare antyder du att det finns mer statistik någon annanstans som endast FHM har tillgång till.
Eftersom jag motbevisade Tegnells påstående är det helt irrelevant huruvida
Citat:
Ursprungligen postat av
guldkorn
han (läs Tegnell och hans team ev har underliggande material per kommun och sjukhus de tittar på.
Du verkar således inte begripa vad Stockholm är, då inte spelar någon som helst roll vad som sker på subnivå om man talar om Stockholm som helhet.
Vidare verkar du inte begripit vad jag menade med datapunkt. Datapunkt i det här fallet är Antalet döda den 8:e April.
Eller menar du kanske Tegnell är synsk och därmed har datapunkter döda efter den 8:e April?
Om du istället skulle få för dig att c19:s data är förvanskade kan du istället gå in på
Johns Hopkins hemsida och få ungefär samma siffror
eller så kan du gå in på
FHM egen hemsida och få fram samma siffror. (Notera att FHM sida är närmast kliniskt ren på statistik över döda utan koncentrerar sig på antalet smittade trots att de anser detta vara oväsentligt vilket är anledningen till att de inte testar (se
https://tegnellcitat.se/).
Skulle inte detta duga kan du
gå in på worldometer som sammanställer all tillgänglig data från alla länder (med referenser)
Då det nu står helt klart för mig att du, på ren svenska, är dum i huvudet, avslutar jag härmed vidare diskussioner med dig här.