2020-04-08, 18:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om vi objektivt kan säga att Sverige kom betydligt lindrigare undan Corona (betydligt färre dödsfall per capita) än jämförbara länder och våra grannländer, ja då lovar jag att erkänna att Anders Tegnell, FHM, är ett geni.
Isåfall är det trots FHM.
Vi ligger avsides och är ingen vidare turistmagnet samtidigt som vi låter andra göra jobbet åt oss ...
Men visst, det krävs ju lite utav genialitet att kunna åka snålskjuts på andra utan det märks.
Citera
2020-04-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes

Tack, behöver få lite positiv info.
Men varför just faktor 6?

Edit: Tänkte inte till. 6ggr så stor befolkning såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Stefan Löfven om den svenska modellen.
Ja, vi vet redan att de redan börjat skylla alla döda på svenska folket. Givetvis har regeringen inget ansvar alls. De ska bara importera skräp och ha höga löner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Menar du på fullt allvar att ett sånt kristet och bög-hatande land som Italien inte registrerar människor med fel läggning?

Ja det menar jag. Finns ingen anledning för en läkare att fråga efter en patients sexualitet och skulle något stolpskott mot förmodan göra det är det troligt att patienten skulle ljuga eller vägra svara.

Varför vill du veta?
Citera
2020-04-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vilket jävla skämt. Inte många rätt där. Tänker inte lyssna på ngn som hittar på siffror.

Vilka siffror är påhittade. Är det sant att han hittar på så det är så ju förjävligt, men då måste du berätta vilka siffror som är fabricerade.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om vi objektivt kan säga att Sverige kom betydligt lindrigare undan Corona (betydligt färre dödsfall per capita) än jämförbara länder och våra grannländer, ja då lovar jag att erkänna att Anders Tegnell, FHM, är ett geni.

Fast bara om det blir betydligt färre dödsfall? Inte om det blir likvärdigt antal dödsfall med mindre begränsningar för befolkningen och färre inhemska företag på fallrepet?
Citera
Bannlyst
Hejsan
Jag undrar om någon vet när intervjun med Adolf Tegnell kommer ut där de frågar honom:

"Varför minskar Italien mer och mer sin statistik på avlidna"?

och där han svarar:

"Vi vet inte säkert, vi ska ta kontakt med italienska kolleger för att se vad de har gjort"
Citera
2020-04-08, 18:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inte hundra ännu med det är fler än Tegnell säger.

Jag skulle faktiskt våga spela mitt hus på att det dör fler än 100 per dag i Corona, och det har varit så åtminstone ett par dagar. Jag sätter huset.
Citera
2020-04-08, 18:51
Medlem
Boris Johnson sitter upp i sängen rapporteras det på twitter. På bättringsvägen. Bra. Men det här viruset är lömskt. Har sett berättelser att folk som varit bättre plötsligt blir sämre och t o m dör. Undrar vad BoJo fått för behandling? Antikroppar? Remdesivir? Någon som sett uppgifter om det.
Citera
2020-04-08, 18:52
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Angående kosttillskott så är det många som säger att de får ett starkare immunförsvar men det är bara svammel. Immunförsvaret hos en person kan man säga är 100% men om man har brist på något så kan det vara sämre, säg 95% om man har brist på D-vitamin eller liknande. Men om man ligger på topp redan så kan man inte göra ett immunförsvar starkare, dvs man kan aldrig få 105% eller 110% för att man käkar mer zink, mer vitaminer. Lite OT men det är massa prat om förstärka eller förbättra ett immunförsvar.

Tacksam för svaret! Det låter helt rimligt men inte varit inne på dessa tankebanor. Jag gör ju regelbundna hälsoundersökningar eftersom jag har en annan typ av diet så jag känner mig lättad.

Motion är bra eftersom mikrocirkulationen i blodet påverkar återhämtning. Jag vågar fan inte styrketräna hemma av samma skäl som man inte ska motionerna när man är förkyld. Vet inte om jag har corona. Inga symptom so far.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag behöver seriöst svar på detta. Är han totalt dum i huvudet? Är han schizofren??

[b].Tegnell: Upp till nio av tio

Statsepidemiolog Anders Tegnell kommenterar nyheten i P1-morgon:

– Spridningen i samhället sker i väldigt stor utsträckning utan att vi ser den alls. Det har pratats om att upp till nio av tio kanske inte har så mycket symtom att de syns. Men exakt vet vi inte, eftersom det tyvärr inte har kunnat göras några riktade studier mot det. [./B]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Oxe3/avdelning-pa-sjukhus-testade-alla--halften-var-smittade

samtidigt säger han. ”Har man symtom – stanna hemma”

Har han inte fattat att man smittar även om man inte har symtom? Så om jag fick corona för 10 dagar sedan men har inte haft några symtom alls hur många har jag inte hunnit smitta då? När jag pussar min dotter innan dagis hon smittar andra barn som smittar sina föräldrar. Jag sätter mig på bussen smittar folk där osv osv ni fattar poängen.

Är jag dum i huvudet här? Eller är det han?

När han inte vet så gissar han, och även en del andra epidemiologer som hänvisar till magkänsla. Verkar vara en del av yrkesrollen. Och det verkar uppskattas av många som törstar efter trygghet i dessa tider.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
https://www.svt.se/ skriver de som rubrik att det är "nära 600 dödsfall i Sverige". Hur får de till det när det verkliga antalet döda i realtid är 698 personer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in