Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Du kan ju inte jämföra idag när några länder kör karantän och Sverige inte.
Jämförelsen blir ju efter karantän är höjd och detta är över.
Eller utser du maratonvinnare efter vem som leder efter 3 km också?
Ok, så nu när du är motbevisad om dina tidigare vanföreställningar, väljer du glatt en ny variant: karantän.
Anledningen till karantänen är att fördröja spridningen så att:
- Sjukvården inte blir överbelastad
- Vaccin hinner utvecklas
Du kan läsa vilka
begåvade uttalanden som Tegnell gjort och jämföra med hur det faktiskt gick. Tegnell fick för sig att det var bäst om vi såg till att vi uppnådde flockimmunitet så snabbt som möjligt för att snabbt komma tillbaka till normaltillståndet och på så sätt inte skada svensk ekonomi.
SAMTLIGA alla andra länder och experter insåg mycket snabbt att en sådan strategi skulle leda to oerhört många döda.
Här kan du läsa vad en av Sveriges ledande forskare inom pandemi menar.
Endast Sverige håller med en dåres envishet fast på inslagen kurs mot avgrunden.
De andra har länderna har insett att det är bättre att fördröja förloppet så man antingen har
- Har tillräckligt med vårdplatser och fått fram skyddskläder till alla vårdanställda
Alternativt läkemedelsindustrin har funnit ett eller flera motmedel. - Det finns verksamma motmedel i form av vaccin eller läkemedel som trycker ner symptomen
Om och när man motmedel finns kommer dödligheten sjunka dramatiskt.
Just DÄRFÖR försöker alla andra länder fördröja förloppet.
När väl motmedel finns kommer dödligheten sannolikt mycket snabbt gå mot noll, vilket innebär att man skall jämföra var länderna befinner sig just nu.
Jag är dock rädd att du lik förbaskat inte kommer begripa varför.
Jag kan krasst konstatera att högst sannolikt för lågutbildad och/eller ideologiskt rigid för att begripa vad jag sa och applicera detta på vad som rimligtvis vid det här laget borde vara allmän kännedom, varför alla vidare försök att banka in vett i skallen på dig härmed avslutas.