2020-04-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TradingPlaces
Var rädd om pengarna. Det är ja i dessa knepiga tidevarv. Några andra råd kan man ej ge. Börsen går alltid upp på sikt. MEN i dessa tider är det EXTRA mycket RISK. Detta är min PERSONLIGA uppfattning.

"God Jakt Lycka"!

Kan dock vara bra att ha med sig skillnaden på faktisk och upplevd risk. När börsen gått upp en massa och det känns som skönast är den faktiska risken som högst och tvärtom.
Citera
2020-04-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Qlife känns fortfarande som ett bra val:

När det går ut officiellt med detta....

https://imgur.com/a/OBsDMdu

Aja lägger in 3000 där då . Du har ju vart träffsäker hittills
Citera
2020-04-08, 17:15
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321

Har själv en bra summa där som är några nivåer större. Det kommer gå fint det där.
Citera
2020-04-08, 17:30
Medlem
Citat:
Har själv en bra summa där som är några nivåer större. Det kommer gå fint det där.

Najs . Dock antar jag att det är ett sånt företag om deras test inte funkar så går aktiens värde ner till noll? Därför jag bara la 3 k

Majoriteten sitter i Stillfront. Spela kommer man alltid göra 👌
Citera
2020-04-08, 17:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Najs . Dock antar jag att det är ett sånt företag om deras test inte funkar så går aktiens värde ner till noll? Därför jag bara la 3 k

Majoriteten sitter i Stillfront. Spela kommer man alltid göra 👌

Förstår, de var ju väldigt hajpade i vissa kretsar redan innan Corona dock. Leif GW köpte på IPOn bland annat.

Han köpte för 7.6 mille på IPO-kursen 12.3 kronor per aktie... Den blev övertecknad med 933%.

Så att det skulle vara en tillfällig corona-aktie, skulle jag inte påstå.
Citera
2020-04-08, 17:40
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Var inne och köpte lite FANG aktier för sista delen av min likvid. Så nu blir frågan om man ska hävstånga upp.
Citera
2020-04-08, 18:32
Medlem
- Om staten går in och stöttar börsbolagen, borde staten också i gengäld få lika stor andel i aktieägandet som statens kapitala insats motsvarar vid transaktionsdatumet... - För att skydda skattebetalarnas intressen. - Allt annat är helt moraliskt förkastligt. - Privata ägare kan inte förvänt sig att ta hem vinster i goda tider och lämna förlusterna till skattebetalarna...

Och:

För det andra: - Trump är en idiot.

- Som pratar utan att ha någon som helst kunskap. - Det dog 2.000 personer i New York bara igår, diagnosticerade "Corona-fall" medan Sverige sedan utbrottet har totalt drygt 600 döda. - New York har 8 miljoner invånare, Sverige drygt tio... - But Sweden is "suffering much" and talk about "Herds"....

Det andra:

- Är det någon som har en uppgift om varför dubbeldussintalet rejält stora fraktflygplan idag har flugit från Novosibirsk & Krasnoyarsk, mitt i Sibirien till Europa. - Bara under den tiden jag beaktaktat. - Har världens största fraktflygplan flugit från Sibirien till London, Paris, Amsterdam, Liege, Milano, Frankfurt, Leipzig, Luxemburg: - Boeing 747:0r, Antonov AN-124 i skytteltrafik från världens obygd för att frakta något mellan Sibirien och Europa.

- Vad kan det vara?

/XE
Senast redigerad av KarolyXX 2020-04-08 kl. 18:41.
Citera
2020-04-08, 18:39
Medlem
En majoritet av amerikanska analytiker tror på ännu ett börsfall.
Håll i hatten.
Räkna med -20% inom en snar framtid.
Citera
2020-04-08, 18:44
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Citat:
Qlife känns fortfarande som ett bra val:

När det går ut officiellt med detta....

https://imgur.com/a/OBsDMdu

Såg den där idag! Mycket fint. Lär dyka upp som PM inom kort. Tror på en positiv öppning imorgon.
Citera
2020-04-08, 18:58
Medlem
Jag tror att den mortala konsekvensen av denna epedemi är överskattad och att de åtgärder man har infört är överdrivna.

- Jag tror att det totala antalet smittade, enbart i Sverige närmar sig miljonen. - Forskingsrön från Kina och Island tyder på att antalet smittade är 30-80 gånger fler än diagnostiserat smittade...

- Speciellt kinesisk statististisk analys litar jag på. - Vilket innebär en dödlighet på 0,5 promille av befolkningen (Gamla & Sjuka)...

- Och isåfall kommer det att bli ett "Börsrally" som aldrig heller skådats...

- Ha det bra!

/XE
Senast redigerad av KarolyXX 2020-04-08 kl. 19:01.
Citera
2020-04-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarolyXX
Jag tror att den mortala konsekvensen av denna epedemi är överskattad och att de åtgärder man har infört är överdrivna.

- Jag tror att det totala antalet smittade, enbart i Sverige närmar sig miljonen. - Forskingsrön från Kina och Island tyder på att antalet smittade är 30-80 gånger fler än diagnostiserat smittade...

- Speciellt kinesisk statististisk analys litar jag på. - Vilket innebär en dödlighet på 0,5 promille av befolkningen (Gamla & Sjuka)...

- Ha det bra!

/XE

Det är inte dödstalen börsen hakar upp sig på. Det är konsekvenserna av karantänen.
Citera
2020-04-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarolyXX

- Ha det bra!

/XE

Exakt! Det är när fåren är som mest rädda vargarna vädrar blod. Just nu kissar Svensson på sig i skräck och håller sig undan börsen. Själv köpte jag som sagt Carnival Cruises häromdagen och blev idiotförklarad på jobbet. Upp drygt 30% redan. Det är inte ofta ett bolag går ner 82% på en månad. Det om något är ett köpläge i mina ögon. Corona kommer vara bortglömt inom två år och granny kommer ge sig ut på kryssning igen, var så säkra. Iofs kommer de nog få döpa om Diamond Princess till något annat men det är inte hela världen. Mitt förslag på nytt namn: Easy Dollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in