Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Fast när han åkte till Somalien (och vid några andra tillfällen) har ju Vice statsepidemiolog*Anders Wallensten ersatt honom i media. Men då fick Tegnell kritik för att han ”flydde landet” när han bäst behövdes här och att han inte tog sitt ansvar utan lät en underhuggare ta smällen.. blablabla.. Det blir liksom aldrig rätt hur han än sen gör.
Skavlans inbjudan att medverka i hans show gäller nog bara personligt. Det är inte så att Tegnell blir inbjuden – men skickar Giesecke eller Wallenstens istället.
Tegnells chef har försvarat honom i media när han ansåg att mobbandet gick över styr. Det är inte tal om att Tegnell skulle få sparken. Tvärtom. Han ska få en medalj ansåg chefen.
.
Det var du som pratade om att det var mkt fokus på honom, du kanske inte menade det så men det lät nästan som att det var lite synd om honom. Okej det kanske är mkt fokus på honom, men om han nu tycker det är jobbigt, så kunde han ju avstå t.ex. Skavlan. Finns ingen skyldighet att vara med i Skavlan och han behöver inte skicka ngn dit, det är bara tacka nej om man vill.
Jag tror faktiskt att han i rätt hög grad njuter av uppmärksamheten, förutom när han blir ifrågasatt, tycker mig skönja att han har en viss personlighetstyp.
Jo jag vet att hans chef gick ut med det där, det var dock ett tag sen nu, sist jag såg chefen så verkade han väldigt nervös i tv. Stämningen hade förändrats liksom. Nu verkar han hålla sig undan, som ngn annan också sa här i tråden.
Återigen, jag menar inte att AT medvetet menar illa, tror bara inte han funkar för just detta jobb, och tror det kan leda till ganska allvarliga felbedömningar. Men, verkar som vi får agree to disagree, helt enkelt.
Kan hända att jag har fel och Sverige får lägst dödstal i relation till befolkning i hela Norden av Corona , då får jag väl tänka om men just nu ser det inte bra ut iaf, i mina ögon.