2020-04-08, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skall studera siffrorna senare ikväll men tydligen har Sverige 96 nya döda i corona med Danmark, Norge och Finland tillsammans har 25 nya döda. Det kommer att dö mer än DUBBELT så många i Sverige om denna trend fortsätter. Och dessa tre länder har 15 miljoner invånare medan Sverige har drygt 10 miljoner.

Studera du gärna siffrorna nu, men jag hoppas att du inser att det är först när krisen är över och den andra, tredje och kanske fjärde vågen är klar som du kan börja räkna på hur det slutade.
Som det är just nu är vi i Sverige sannolikt betydligt närmare en folkimmunitet än vad de länder som låst in sig är. Vad tror du händer när dessa nu börjar öppna upp?
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Zn Inhibits Coronavirus and Arterivirus RNA Polymerase Activity In Vitro and Zinc Ionophores Block the Replication of These Viruses in Cell Culture

Intressant, han bara skumma igenom. Utmaningen med studien är att det är en molekylärbiologisk studie (In vitro), inte en klinisk medicinsk studie. Dvs det är långt från ett farmakologiskt tillämpat stadium (här snackar vi inte om att knapra Zinktabletter). Man har isolerat en verkansmekanism, vilket är en bra början - men vi talar betydligt längre bort i ett behandlingsperspektiv än tex ett vaccin.
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
KARANTÄN/LOCKDOWN NU!

Det går brant uppåt nu. Har för mig att Italien införde karantän vid ca 600 döda. Nu är Sverige förbi 600 döda, det signalerar om kraftfulla åtgärder för att undvika katastrofal eskalering i smittspridning och antalet döda.

Edit.
687 döda enligt aftonbladet
Du kan omöjligt ha lyssnat på vad som sades på pressträffen...
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
För mig ser det ut som det fortfarande ökar https://c19.se/Sweden/Stockholm

Ja i landet har de ju knappt börjat.

Tegnell menar nog att grafens derivata verkar sjunka, dvs att kurvan inte växer lika snabbt som innan.
Som fd RIKTIGT forskare kan jag säga att ingen RIKTIG forskare skulle slänga ur sig något så satans urbota dumt efter en (1) datapunkt.
Tegnell's uttalande bör därför betraktas som rent bedrägligt, om vi ett ögonblick tillskriver Tegnell ett visst minimum av kunskap samt en IQ aningens högre än en fiskmås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hörde jag rätt så har man Covid-19 på varannat ålderdomshem i Stockholm.

Stämmer det så är det ett totalfiasko med att skydda de äldre. En så katastrofal siffra att det med fog kan misstänkas vara planerat mord på en kostsam grupp i samhället.

Jag går i liknande tankar. Man låter äldre dö helt enkelt. Jag börjar se sprickor i argumenten från institutioner. I Storbritannien så går man till äldre och får dom att skriva på papper där dom går med på att bli lämnade att dö ifall man skulle misstänka viruset osv...även om det inte började så så tror jag att man ser det som en möjlighet att bli av med en massa "useless eaters".
Citera
2020-04-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja vi får se om 2 - 4 veckor, de som behöver sin nödvändiga resa och sen blir smittade av asymptomatiska sjuka (som inte är någon stor grupp enligt Anders Tegnell). Hoppas inte alla lyssnar på honom nu i påsk, och tänker själva.

Hur menar du nu? Tegnell uppmanade folk att inte resa i påsk. Men uppmaningar räcker inte långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Karln har inte fått någon "ny information" som rättfärdigar att han ska ändra åsikt så radikalt. Gång, på gång, på gång. När en människa har fel i 99 fall av 100 är det inte "ny information" som är förklaringen. I synnerhet inte när hans kollegor i grannländerna lyckats göra bättre och mer föredömliga bedömningar än Tegnell själv.
Återigen, jag är med på nyhetsläget. Du verkar dock inte helt insatt på hur turerna gått i våra grannländer, men det hör inte hit. Vad menade du med att han var just ”unik” utifrån detta?
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja, fast tänk hur ekonomin hade sett ut i Sverige med lockdown. Typ 50000 personer hade sparkats i mars. Och det håller inte!
Nej så kan vi inte ha det, det är mycket bättre att smittan sprids och att folk dör!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Att jämföra med USA bli lite konstigt då hela nationen egentligen är som en kontinent, där delstaterna är olika länder.

Jämför Sverige med New York istället.

Nej. Urdum jämförelse.

Befolkningstätheten i NY är nästan 5 ggr så hög.
Citera
2020-04-08, 14:56
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Fega jävla kräk till regimjournalister.
INGEN vågar ställa kritiska frågor till psykopaten och lögnaren Tegnelle.

Eller till tjejerna från socialstyrelsen som från dag 1 bara stått och svamlat utan att egentligen ha koll på någonting. De som räddat region Stockholm så lång är Scanias inköps och logistik personal samt FMV.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Sverige ligger på 14 plats över antal döda, av 184 länder.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Och har bland de lägsta restriktionerna, är inte det ganska smickrande siffror utifrån förutsättningarna?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dalarna = Borlänge = Tjärna Ängar = Somalier.

Typ all ökning verkar vara i somalitäta-regioner.
Ja brukar inte blanda in etnicitet men i de här fallet stämmer det ganska bra.
Sen behöver de inte va just Somalier utan invandrare totalt.
Borlänge är den stad i Dalarna där smittan är som värst (enligt DT) och områden som Tjärna ängar är säkert en stor del av orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in