2020-04-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Är det unikt att ändra uppfattning baserat på ny information? Bara så att jag förstår hur du menar?

Det är ingen ny information. Det handlar om att se orsak och samband. Logik!

Totalt besöksförbud i äldreomsorgen tex. Något andra länder satte in direkt. Medan Tegnell yrade runt om att det är "onödigt" och "för drastiskt". Cirka 5 veckor senare erkände Tegnell att han hade haft fel, men nu är skadan redan skedd.
Citera
Medlem
Sverige nu 695 döda
  • Finland 40
  • Norge 93
  • Danmark 218
  • Island 6
  • Estland 24
  • Litauen 15
  • Lettland 2
  • Slovakien 2
  • Montenegro 2
  • Vitryssland 13
  • Ukraina 52
  • Polen 136
  • Cypern 9
  • Moldavien 24
  • Ungern 58
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Enligt Tegnell dör det 40 människor per dag i snitt (PK nyss)... Och det gör det om vi tar snittet sedan början av Mars.

Karln far med direkt vilseledande information.
Ja han ljuger bra med statistiken

Men hur det än är, så måste vi ta oss igenom detta, och samhället kan inte vara stängt hur länge som hellst
Så det verkar som att staten har bestämt sig för att vi ska ta detta den hårda vägen, och dom har krattat manegen för att kunna skylla allt på Anders
Senast redigerad av makaronen6767 2020-04-08 kl. 14:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcassonne
Hur kommer det sig att Tegnell får stå där och ljuga utan att bli ifrågasatt?
Vågar inte media granska makten eller vill de inte för att det är en av dera som har makt nu?

Svensk media lallar med och har helt tappat bort sig i denna kris.

Att det var illa förut med att skriva och driva vissa ämnen i MSM har varit tydligt. Men deras hantering av Corona är helt bortom vad deras roll i en fungerande demokrati är.
Nu står våra "nyttiga idiot" och snackar mest skit och duckar bort det ena efter det andra och inte en enda media säger emot och eller ifrågasätter vad som sägs. Dessutom när det är så uppenbart att Corona Bog Tegnell står och byter fot hela tiden, ofta ett par gånger under en och samma presskonferens.
Beklämmande och på sikt en mycket skadlig utveckling för Sverige - Nord Korea och Kina light.

Synd att "tysken" inte är med på de dagliga presskonferenserna längre. Blev han portad eftersom de inte kunde hota honom på samma sätt. Ingen från Norge heller. Bara svenska nickedockor som är där.

Per Karlsson syns inte alls till mer och i samband med det så flyttade enskilda intervjuer utanför.
Citera
2020-04-08, 14:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Borde inte samtliga eller i alla fall absolut flertalet som dör göra det under vård i respirator för det är väl syresättningen som är den direkta dödsorsaken men statistiken säger ju något annat. Varför ??
Det tyder ju på att sjuka i behov av respirator inte får det !?
Har någon här på FB sett någon information om detta ?

Kan väl vara infektion också. Om vi ser till äldre. Många av de som dör gör ju det på äldreboenden där de är för svårt sjuka att ens transporteras till sjukhus och att sätta i respirator. Det är ju en väldig påfrestning att sättas i respirator. Många äldre kommer inte palla att ens sättas under respiratorvård.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du lät långt ifrån någon som inte nojar dock då du spritar händerna så fort du rör en dörr och tvättar matvarorna...Det finns till min vetskap ingen indikation att det smittar genom matvägarna då det inte är en sådan sjukdom.

Så då ska man inte tvätta händerna då eller använda handsprit? Regimens råd numbero uno?
Det finns ingen indikation?

Återigen, jag spritar händerna när jag tar i korgar och kyldörrar på Ica.
Jag går inte hem och tvättar matvarorna och steriliserar huset.

Ha det fint.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
KARANTÄN/LOCKDOWN NU!

Det går brant uppåt nu. Har för mig att Italien införde karantän vid ca 600 döda. Nu är Sverige förbi 600 döda, det signalerar om kraftfulla åtgärder för att undvika katastrofal eskalering i smittspridning och antalet döda.

Edit.
687 döda enligt aftonbladet

Italien hade totalt 61 döda (61 gånger 6 = 366) när man införde lockdown.
I Sverige har man 10 gånger mer döda men man fortsätter gå till fjällen.
Sverige är sämsta landet i världen. Troll som finns i denna tråd är världens avskum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ja, Sverige ligger topp 8-11 i världen just nu, på antal dödsfall per million . Vi ligger högre än tex USA.

Att jämföra med USA bli lite konstigt då hela nationen egentligen är som en kontinent, där delstaterna är olika länder.

Jämför Sverige med New York istället.
Citera
2020-04-08, 14:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hörde jag rätt så har man Covid-19 på varannat ålderdomshem i Stockholm.

Stämmer det så är det ett totalfiasko med att skydda de äldre. En så katastrofal siffra att det med fog kan misstänkas vara planerat mord på en kostsam grupp i samhället.
Citera
Medlem
Tänk på att påsk är på intåg. Folksamlingar kommer att öka, risken likaså. April 2020 kommer bli en mörk månad för detta land.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Tycker verkligen synd om de som dövtolkar Tegnell - måste ju vara hemskt att framföra dessa märkligheter som journalisterna har hur svårt som helst att hålla sig för skratt inför-
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skall studera siffrorna senare ikväll men tydligen har Sverige 96 nya döda i corona med Danmark, Norge och Finland tillsammans har 25 nya döda. Det kommer att dö mer än DUBBELT så många i Sverige om denna trend fortsätter. Och dessa tre länder har 15 miljoner invånare medan Sverige har drygt 10 miljoner.

Ja det här inlägget är värt att spara.

Ska hålla utkik ikväll när du ska återkomma om siffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in