2020-04-08, 10:13
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
– Något sämre ställe att ha sex på än brottsplatsen kan knappast finnas.

Jo Backman, det finns det.
I ett sovrum utanför Göteborg händer det inte mycket just nu. Frugan är inne i en down-period sexuellt sen 6 år.
Så vill man ha sex så finns det sämre platser än bakom ett bullerplank i Örebro.

Din rapportering är underbar, långt bättre än NA
Citera
2020-04-08, 10:14
Bannlyst
Backman håller med om att fyndplats och mordplats är samma plats.
Och han håller med om att mördaren tog mobilen efter mordet.
Citera
2020-04-08, 10:17
Bannlyst
Paus !!!
Citera
2020-04-08, 10:17
Medlem
Citat:
Backman håller med om att fyndplats och mordplats är samma plats.
Och han håller med om att mördaren tog mobilen efter mordet.
Det är ju synd om honom. Det är inte lätt att ha någonting att komma med, när det inte finns något, och när han förmodligen inte tror på sin klient.
Citera
2020-04-08, 10:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag har på sistone tänkt att det enklaste mordvapnet är någonting han alltid/normalt har med sig.
Nu har jag tänkt om. Jag satte på mig ”SD-glasögonen”. Jag tror han har använt någonting som tillhörde LW, som han sen har lagt tillbaka hemma hos henne. Det är ett perfekt ställe att gömma mordvapnet på. Risk att det hittas, men utan fingeravtryck. Precis som när han lämnade ljuset i sängen.

Citat:
” Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Riktar detta inlägg till både tråden och till Farbror Blå om de fortfarande läser i tråden.

Jag hoppas att utredarna inte gett upp hoppet om att hitta mordvapnet. Det kan vara en taktisk ficklampa, teleskopsbatong, uv-ficklampa etc etc.

Det jag vill säga är att jag tror att SD själv pekat vad och var i geologgar. Så nej jag tror inte att det ligger inte i nån brunn, flod, kanal, sjö eller har eldats upp. Jag tror att det är gömt nånstans. Som en del i hans egen inre geotävling, där motståndaren är polisen.

Polisen är duktiga på teknik, men jag vet inte hur mycket vikt de lagt vid hans ”lekfullhet” och förkärlek för gåtor och att vinna. De måste försöka tänka som SD.

Han använde sina geologgar till att kommunicera, med bl.a oss på fb. Han lade ut hintar, och gav inlindade ledtrådar. Han gav ledtrådar avsiktligt till sina vännner. Jag tror att det gav honom en kick att vara nära sanningen hela tiden. Liksom att han under sin frihet till flera berättat om att hon blivit brutalt dödad (bla cajjo) Han verkar vara tvångmässig när det gäller att ”klura till det”. Gåtor. Outsmarting. Han kan inte låta bli att skina. Det har de ju själva sett i rättsalen.

Polisen borde läsa om hans geoinlägg - med andra glasögon. SD-glasögon.
Jag tror att geologgarna är nyckeln, Ulannas teori är mkt intressant. Och lägger till Asynjans, mitt eget och Gil Grissoms tilägg: Inlägg 1
Inlägg 2
Inlägg 3

Precis! Det viktiga i det jag skrev var inte vad, dvs vem som har rätt om mordvapnet, utan VAR :-)

När man börjar läsa loggarna med SD-glasögon så ser man ju hur allt är tvetydigt, dubbelbottnat, fullt av små ledtrådar. Detta har @Honan6, @Reviews och letsdoit skrivit flera inlägg om.
Bl.a DETTA INLÄGG och ÄVEN DETTA

Hans förkärlek för gåtor hans sätt att gaslighta sina nära (HD o JG)
Han: FTF-kungen och mästaren Yoda, som han själv kallar sig.

Och man ser till hur han kommuniverar direkt till oss här på fb med döda möss, döda grodor, djurkranier...och inte minst den blodiga utsmetade bromsen...

Endast 2 månader efter mordet skrev han i en logg:

”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdW
Jag tror att det var precis ”skön hämnd” han kände bakom bullerplanket....den 14 maj kl 23.45

Jag tror att svaret finns i hans geologgar.
Hide in plain sight, som man säger på engelska
Citera
2020-04-08, 10:19
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
– Något sämre ställe att ha sex på än brottsplatsen kan knappast finnas.

Jo Backman, det finns det.
I ett sovrum utanför Göteborg händer det inte mycket just nu. Frugan är inne i en down-period sexuellt sen 6 år.
Så vill man ha sex så finns det sämre platser än bakom ett bullerplank i Örebro.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

Din rapportering är underbar, långt bättre än NA

Instämmer! Tack Krmkr för att du rapporterar!
Citera
2020-04-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nu kan jag vara ute på hal is - jag bläddrar febrilt i FUP. Men det är väl en bostadsrättsförening som UW, LW och HD bor i och de har Com Hem som leverantör och det går att spåra till föreningen som räknas som en abonnent men inte de enskillda husen?

När jag har försökt följa SD's IT-aktiviteter med master och övrig uppkoppling, så har jag för mig att jag sett att han har comhem…

Det står källa: comhem_E1C39D
Citera
Bannlyst
"Fnitter-Flickan" Stefan verkar hålla sig för skratt idag.

Hans framtida 20 år ligger just nu i Backmans händer.
Och just idag verkar Backman ha en formsvacka.

Känns inte riktigt som att argumenten är superbra från förvaret.

Jag tror inte att Backman kommer kunna övertyga rätten......
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tack!

Svårt att inte få en så stark misstanke om SD tidigt med tanke på hans historik och uppträdande. Jag tycker åklagaren var väldigt tydlig med att visa upp att man ändå tänkt och utrett brett. Dessutom finns det ju en stor slask som vi inte tagit del utav.

Du ska ha cred för att haft rätt i ditt tjat om hoten från SD.

Vad som talade mot det var att om hoten funnits att tillgå vid andra försöket att häkta SD på sannolika så hade det räckt. Det var en av grunderna till min misstro mot dina uppgifter.

Min tes är att hoten inte fanns med vid 1-2 häktningsförhandlingen utan tillkom från NFC vid senare tillfälle och att Åkl inte vågade chansa på att misslyckas en tredje gång och därför lät det bero.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-08 kl. 10:23.
Citera
2020-04-08, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
– Den här typen av mål med väldigt omfattande material vill jag påpeka att det inte är mängden på vittnesmål och utförda åtgärder som avgör skuldfrågan.

https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Nä samtidigt säger han:

"Ingvar Backman menar att man inte kontrollerat andra personer lika mycket som Lena också hade en nära relation med."

Försvaret har möjlighet att begära kompletterande utredning om de anser att det är nödvändigt.

Kan försvaret enbart säga om och om igen, vi anser inte att det är utrett, eller att det finns brister.

Som här:

"Försvaret tar upp att 45-åringen ska ha knäppt 930 bilder utanför polishuset, strax innan han skulle in på förhör.
– De har inte utrett det här med fotografierna. De påstår att han ska ha raderat information i telefonen, men vad skulle det vara för informationen? Vi anser att det finns brister i utredningen.
"

Kommer åklagaren ha möjlighet att besvara försvarets kritik?

För en del av kritiken anser inte jag är väl underbyggd på fakta. Man kan ju alltid klaga, men om det inte går att få fram bilderna för att de är raderade och överskrivna så är ju beviset inte bara vad bilderna består av, utan ATT det har raderats precis före förhöret.
Citera
2020-04-08, 10:23
Medlem
Liouvilles avatar
Varning från folkhälsoenheten:

Om du är alskarinna till en gift man som heter Stefan och bor i Örebro och du tänker avsluta
förhållandet för att mannen inte vill att det skall bli ni, då är du i riskzonen!

Ref: pågående fall samt (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden). Tillfällighet?
Citera
2020-04-08, 10:24
Medlem
Citat:
"Fnitter-Flickan" Stefan verkar hålla sig för skratt idag.

Hans framtida 20 år ligger just nu i Backmans händer.
Och just idag verkar Backman ha en formsvacka.

Känns inte riktigt som att argumenten är superbra från förvaret.

Jag tror inte att Backman kommer kunna övertyga rätten......
Det är synd om Backman. Det är svårt att försvara i det här målet då åklagaren sitter på essen och alla klädda kort. Han har bara halmstrån att klamra sig fast vid - inte lätt. Nästan patetiskt hur han försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in