2020-04-08, 10:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tvärtom, det är du som förvränger. Läs rubriken där det står »dödsvirus« exempelvis.

Vad jag skrev var att jag svarade på din fråga om »ljusningar« eller »mindre svarta saker«. En sådan är att det ju inte är ett »dödsvirus« som innebär att smittad är lika med död.

Ja läs gärna hela våra diskussion och svara på de frågor jag ställde.
Något svar om ljusning fick jag aldrig
Citera
2020-04-08, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kritiserade verkligen Trump Sverige? Han sa att de är hårt drabbade och sa, vad jag hörde, att varje land väljer sin väg.
Om jag inte missat något av talet var det ingen kritik.

När det gäller Trump rekommenderar jag att lyssna pa honom, det som media aterger vad gäller det han sagt stämmer väldigt sällan tyvär
Citera
2020-04-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Corona har botat säsongsinfluensan, stroke, hjärtattacker, etc. Så något positivt har ju kommit!

Vilken jävla charad detta är.

Visst kan det vara uppblåsta siffror. Men det är ett ofrånkomligt faktum att vården i princip kollapsat i norra Italien och Spanien, samt att man i new York har så många dödsfall att man ska gräva ner dem i parker.

Beror detta också på felaktig statistik?
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Alla ni som följer detta till 100%

Min far är över 75år och multisjuk med svåra lungsjukdomar osv. Han behöver hjälp flera ggr dagligen av familjen. Vi har ju följt Tegnells råd till varje punkt, och han har ju sagt att man måste ha symptom för att bära på smittan och nu idag läser jag 9 utav 10 kan bära på smittan utan visa ngn symptom eller väldigt liten symptom. Det har ju sagts av andra förut, men då har han sagt det är en väldigt liten del, och nu kovänder han och säger dom vet detta. Trodde vi hade ett säkert system att ta hand om pappa, men nu blev jag rädd när man ej kan lite på information från den som ska bestämma. Så vad ska vi som familj tro och göra, för visar man ej symptom är ju inget system säkert att ta hand om pappa?

Tråkigt. En möjlig lösning skulle kunna vara om någon av er sätter sig i karantän tillsammans med er far. Förutsatt att det är möjligt naturligtvis. Annars är nog det enda ni kan göra att minska risken genom att följa rekommendationerna.

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/covid-19-how-minimise-spread
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Tja du, en månsd senare nu. Och visst har det dött många fler än vad jag trodde i början på mars. Men inte så att det är dramatiskt ändå. Hittills drygt en halv procent av den mängd personer som dör varje år i landet ändå..

Och nej, är inte ett dugg paralyserad av ångest ännu. Byt ut sin spåkula , verkar knas
Det blev något mitt i mellan
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, vi lider ju så mycket värre än italienare, fransoser och amerikaner just nu. Hemskt.

Tja, USA kontra Sverige per capita...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Donald Trump kritiserade den svenska hanteringen av coronaviruset och sa att Sverige ”lider svårt” under natten.

Världen tycker synd om svenskar på grund av den flathet som den svenska regeringen uppvisar.

FHM uppträder som en bunt amatörer, de kör sin strategi utan att ta hänsyn till hur övriga världen agerar/agerat...

Nja, det är väl ingen popularitetstävling. Men det känns inte bra hur regering och FHM agerar.
Citera
2020-04-08, 10:18
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är inte så immunisering fungerar.
Berätta mer om hur vi framgångsrikt i urminnes tider hanterat pest, smittkoppor, gonorré, syfilis, spetälska, mässling,malaria, med mera med mera.
Eller hur vi skaffade oss flockimmunitet mot HIV och Ebola.
Ok, jag pudlar. Hur mänskligheten överlevt MÅNGA infektioner historiskt sett då. Det var slarvigt skrivet av mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, men Tegnell försvarar sig ju med att det är "värre i New York" och därmed är det bra i Sverige enligt hans logik.

Hur kan Tegnell få fortsätta. Han är på ett barns nivå. Samma nivå som Trump ungefär
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Dör 0 personer sen den 23e maj eller kommer det fortsätta accelerera tills vi är uppe i 10 miljoner?

Du kan räkna vidare om du tycker det är kul. Jag tröttnade.

Hur dödlig tror du viruset är före det att epidemin i Sverige har lagt sig?
Senast redigerad av Mertillen 2020-04-08 kl. 10:21.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Uppvärmd mat e ingen fara men godis kan nog ligga ett virus och vänta..
Men hur stor sannolikhet är det att någon nyst rakt in i godiset??

Det är ingen fara. Tegnell sa att magen dödar allt virus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jaså du tycker det? Bergamo och Madrid säger nåt annat. Hur lider vi värre än alla andra menar du?

Ska du inte ta upp NYC också?
Världens värsta platser för pandemin just nu.

Vad sägs om Helsingfors, Oslo, Belgrad, Budapest osv i all oändlighet.
Varför jämför vi oss inte med de istället?
Eller har vi verkligen sjunkit så lågt att vi jämför oss med världens värst drabbade platser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in