2020-04-08, 09:48
Medlem
KTH har skickat 1000 antikroppstester till Stockholmare att testa sig hemma. Hoppas alla svarar också.

https://www.kth.se/aktuellt/nyheter/1-000-stockholmare-testas-for-corona-i-pask-1.973722
Citera
2020-04-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Anders Tegnell har sagt att du kan äta kontaminerad föda, viruset dör i magen...

Namnam 😃
Ny smak från Cloetta: ”Sura Tegnell-gubbar med coronasmak”
Citera
2020-04-08, 09:49
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Sweden. SWEDEN? What the heck it's like "Coronavirus: TARGET LOCKED.”
What the hell are they doing

Vi får se hur det går med ländernas olika strategier när det här är över. Just nu är det bara vilda spekulationer.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALotLessThanZero
Washington post beskriver att man ser en ojämn distribution mellan folkgrupper. Är det från förutsättningarna som kommer genetiskt är det svårhanterat.

Möjligt komponent i förklaringen till varför skillnaden mellan Sverige och Finlands dödstal är så stora.

https://www.washingtonpost.com/nation/2020/04/07/coronavirus-is-infecting-killing-black-americans-an-alarmingly-high-rate-post-analysis-shows/?arc404=true

Dr John gick igenom Brittiska siffror o drog slutsatsen att det inte var så stora skillnader mellan "raser". Kan dock vara skillnad i USA om tex afrikan americans är fattigare och därmed har sämre hälsostatus från början
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Svarta i USA är ofta helt massivt feta redan vid väldigt ung ålder och äter otroligt onyttigt. Det kan kanske spela in. Vita och asiater är nog lite mer hälsosamma generellt.

Många svarta undrar man ju på allvar hur dom lyckats bli så feta. Det borde liksom inte vara möjligt. Kanske är det en genetisk grej till viss del.

Artikeln var låst.

I London hade man väldigt liten korrelation mellan BMI och intensivvård, tvärtemot vad man trodde. Man hade också lite beroende mellan allvarliga sjukdomar (högt blodtryck räknas inte in som allvarlig sjukdom här) som patienterna hade och IVA för C19.

Detta tyder på att den generella hälsostatusen inte har så stor påverkan på utgången, utan det är specifika hälsotillstånd som har det (exempelvis hypertoni).
Citera
Medlem
Alla ni som följer detta till 100%

Min far är över 75år och multisjuk med svåra lungsjukdomar osv. Han behöver hjälp flera ggr dagligen av familjen. Vi har ju följt Tegnells råd till varje punkt, och han har ju sagt att man måste ha symptom för att bära på smittan och nu idag läser jag 9 utav 10 kan bära på smittan utan visa ngn symptom eller väldigt liten symptom. Det har ju sagts av andra förut, men då har han sagt det är en väldigt liten del, och nu kovänder han och säger dom vet detta. Trodde vi hade ett säkert system att ta hand om pappa, men nu blev jag rädd när man ej kan lite på information från den som ska bestämma. Så vad ska vi som familj tro och göra, för visar man ej symptom är ju inget system säkert att ta hand om pappa?
Senast redigerad av Frassekock 2020-04-08 kl. 09:52.
Citera
2020-04-08, 09:50
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Uppvärmd mat e ingen fara men godis kan nog ligga ett virus och vänta..
Men hur stor sannolikhet är det att någon nyst rakt in i godiset??

Någon som stoppat fingrar i mun/petat i näsan och sedan tagit i godiset? Någon som tagit i godiskeden med coronavirus på händerna? Möjligheterna är många. Så att köpa lösgodis just nu är fan inte värt det! Fattar inte att affärerna ens fortfarande får lov att sälja det.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, att hitta någon i Stockholm som inte är smittad är nog inte lätt.

Tegnell om smittan: ”Nio av tio kan ha den”
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7448349

Jag tror det snarare menas att av de som har Corona kan upp till nio av tio ha den utan symptom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jaså du. Du är så pass kaxig. Vi kan använda oss av andra källor också.

Enligt www.c19.se har antalet döda på det senaste dygnet ökat med 22% (från 506 till 618)
Dygnen dessförinnan: 18%, 9,4%, 9,2%, 16,6%, 18,5%

Procentuellt är detta enorma ökningar för varje dygn. I genomsnitt 15,6%.

Jag räknar lågt på 12% de kommande dygnen. Det ger:

972 döda per lördag.
2145 nästa lördag,
4740 döda den 18 april,
10480 döda den 25 april,
23167 den 2 maj,
51216 den 9 maj,
113224 den 16 maj

Ska man räkna med siffror måste man första det mest grundläggande.

Fortsätt räkna några veckor till så kommer antal döda vara några hundra miljoner, det är inte rimligt såklart i Sverige då befolkning är 10 milj.

Det jag försöker säga är att dina 12% kommer att sjunka med avsevärd hastighet snart.

De som kommer att smittas, och de som kommer att dö, har redan smittats.
Ge det en vecka sedan börjar allting att vända. Sanna mina ord, jag kommer tillbaka Och citerar detta inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Det stämmer men nuvarande regering har inte gjort ett dugg för att bygga upp våra beredskapslager, och tid har dom haft på sig utan att de vidtagit några åtgärder för att bygga upp våra beredskapslager.

Absolut kunde dom gjort något men blir svårt med en sådan lam regering speciellt utan majoritet i riksdagen.
Blir inte mycket som går igenom av förslagen då alla partier i Sverige röstar ner varandra istället för att lyssna på folket och bra förslag...
Citera
2020-04-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Alla ni som följer detta till 100%

Min far är över 75år och multisjuk med svåra lungsjukdomar osv. Han behöver hjälp flera ggr dagligen av familjen. Vi har ju följt Tegnells råd till varje punkt, och han har ju sagt att man måste ha symptom för att bära på smittan och nu idag läser jag 9 utav 10 kan bära på smittan utan visa ngn symptom eller väldigt liten symptom. Det har ju sagts av andra förut, men då har han sagt det är en väldigt liten del, och nu kovänder han och säger dom vet detta. Trodde vi hade ett säkert system att ta hand om pappa, men nu blev jag rädd när man ej kan lite på information från den som ska bestämma.

Vi som följt detta från början har inte litat på Tegnells uttalanden då de gått stick i stäv med en del av erfarenheterna från Asien.
Citera
2020-04-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Är du dum i huvudet på riktigt eller bara jävligt lågt iq. Kommer dö max 2000pers till följd av detta virus i sverige. Gå en kurs i matte.

Va? Vi är uppe i 600 döda nu.
Skulle detta vara helt över inom 2-3 veckor menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in