Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Inte jag heller, men i det här läget vore det ju bara löjligt att stå med hatten i hand och säga ”jo, vi har gjort många fel, Trump har rätt att Sverige lider svårt”. Varför? Jag frågar igen, tycker du vi lider såpass mycket mer än andra att vi är värda att pekas ut av den anledningen? Det gör vi inte, vi pekas ut för att vi inte stängt ner, och det har USA, vilket det finns kritik emot, och då måste han såklart motivera för sitt folk varför, då säger han att Sverige lider oerhört. Visst, men han rycker det ju ur sitt sammanhang. ALLA västländer i princip lider oerhört, vi sticker inte ut.
Jag tror absolut att Sveriges linje/tillvägagångssätt leder till ett ökat lidande och ökade dödstal för vår befolkning, ja det tror jag. Så jag tror inte Trump är helt ute och cyklar i det avseendet. Jag tror inte han är superinsatt, utan att ngn har briefat honom.
Även om jag inte gillar att jämföra lidande i sig, så kan man ju iaf se ang. dödstal, att vi hittills har oerhört många fler döda, än våra grannländer Norge och Finland, som jag ser som mest jämförbara att kika på.
Du nämnde sydeuropa, dock hade de mkt kortare tid på sig att förbereda sig då de drabbades, de är väldigt stora länder med generationsboenden osv. Så det känns inte riktigt jämförbart med Sveriges situation. Sen måste de ha lidit enormt, självklart. Vet inte om Trump har bara pekat ut oss dock, tror han även har nämnt andra länder, sydeuropa vet jag inte, men som UK ibland och så, vill jag minnas.
Trump är en väldigt speciell karaktär och nu slängde han ur sig det här, jag brukar tycka han är rätt knasig annars. Men blev förvånad att jag tänkte: vad bra att han sa så, han är ändå USA:s ledare, det kanske rör om i grytan, nu kanske äntligen Sveriges ledning vaknar till lite...
Aja, tror inte vi kommer så mkt längre i detta men men. Intressant och tack för synpunkten, jag ville inte provocera utan bara höra lite från andra och delge mina tankar.