2020-04-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag undrar om han verkligen är sån eller om det är ett medvetet spel. Att han spelar galen liksom genom att skratta hysteriskt.

Han är sån. Garanterat. Hade han velat twistat till det så hade han nog spelat över riktigt ordentligt.
Citera
2020-04-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tror snarare att han är "socialt handikappad" och inte förstår hur man ska bete sig vid allvarliga tillställningar som en mordrättegång. Tror inte att han skrattar för att det är roligt eller för att provocera utan han beter sig utefter vad han själv tror är passande utefter situationen, han är handikappad i den meningen att han failar totalt.

Han förstår säkert mycket bra, men det han visarär hans person. Men nu har han (tydligen) för första gången mött personer som har genomskådat honom. Som avfärdar hans uppblåsta ego. Såna som vill ha raka svar. Allt annat skärskådas. Åklagare och advokater har i allmänhet en mycket bra människokännedom nu för tiden.
Citera
2020-04-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag fattar det som att det är 2 åklagare med i rättegången?
Ja. Det stämmer.
Citera
2020-04-08, 00:15
Medlem
Citat:
Tror snarare att han är "socialt handikappad" och inte förstår hur man ska bete sig vid allvarliga tillställningar som en mordrättegång. Tror inte att han skrattar för att det är roligt eller för att provocera utan han beter sig utefter vad han själv tror är passande utefter situationen, han är handikappad i den meningen att han failar totalt.
Socialt tondöv, som Panzer uttryckte det.
Citera
2020-04-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så bilden på den blåslagna handen var från obduktionen då?
Såg den idag från NA s liverapportering.
Det såg ut som alla hennes fingrar var brutna så gärningsmannen måste ha kört på som ett vilddjur i sitt våld och raseri :-(

Ja :"(
Det står även att läsa i obduktionsprotokollet. Om Det står i protokollet som är från besiktningen direkt på mordplatsen eller ifrån labbet minns jag ej. Men jag minns texten.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-08 kl. 00:49.
Citera
2020-04-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det borde väl finnas i FUP:en att polisen gjort en topsning av blod i trädet med skadorna, men jag kommer inte ihåg just det, vet du?

Javisst, rätt säkert har de gjort det. Står också i protokollet. Teknikerna sågade ju ner det stackars trädet och tog det med sig. Gjorde bla avgjutningar.De bör också ha topsat blodet. Kan inte tänka mig annat.

Antar att du har sett stammen på bild.
Citera
2020-04-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst, rätt säkert har de gjort det. Står också i protokollet. Teknikerna sågade ju ner det stackars trädet och tog det med sig. Gjorde bla avgjutningar.De bör också ha topsat blodet. Kan inte tänka mig annat.

Antar att du har sett stammen på bild.

Jajust, tack för påminnelsen!! 👍

Min dag i tråden har mest bara varit obetänksamma kommentarer. Tar paus en dag och sover ikapp så jag kan bidra sen istället. Det blir mkt jobb i dessa coronatider.
Citera
2020-04-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vill minnas att det inte fanns blod i dessa märken. Men kan ha fel.

Du har fel. Förstora bilden lite så ser du strimmorna i barken
Citera
2020-04-08, 01:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja det gör det. Men bara tanken på att man kan lösa problem genom att mörda är ju absurd. Sjuk. Om nu SD verkligen bara ville ha bort Lena ur sitt och HDs liv så skulle han väl anmält henne för stalking och kanske också be om konfrontation hos polis, som kan hållas av terapeut, jurist eller psykolog på stationen. HD visste ju redan om förhållandet så vad skulle annars hindra det?

Men SD ville väl sköta det på sitt eget sätt - i den stefanska rättvisans tecken, där han bestämmer över liv och död.

De kanske borde ha diskuterat saken... Nu får man för sig att HD kanske inte fick chansen att låta det sjunka in, och säga – nej, hon får leva...
Citera
2020-04-08, 01:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det borde väl finnas i FUP:en att polisen gjort en topsning av blod i trädet med skadorna, men jag kommer inte ihåg just det, vet du?

Detta tänkte jag oxå på, är det ens fastställt att märkena i trädet hör ihop med mordet?
Citera
2020-04-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De kanske borde ha diskuterat saken... Nu får man för sig att HD kanske inte fick chansen att låta det sjunka in, och säga – nej, hon får leva...

Kan faktiskt vara att hon trodde han skämtade då och därför svarade honom så. Men när det sen visade sig vara allvarligt menat av SD så måste hon ha blivit rejält chockad.
Tyvärr valde hon att skydda honom med lögner och menlösa svar på polisens och åklagarna frågor, såsom att hon inte minns å liknande dravel.

Detta kan stå henne dyrt framöver, även JG ligger illa mycket illa till gällande trovärdigheten.

Om nu inte SD brandar dem båda, för att han inte vill falla själv, så kommer de ändå få en tuff tid framöver av rättvisan. Eller socialt och yrkesmässigt.
Citera
2020-04-08, 01:38
Medlem
Citat:
Detta tänkte jag oxå på, är det ens fastställt att märkena i trädet hör ihop med mordet?

Flikar in här: man konstaterade att så var fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in