Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Det är din teori, men den förefaller inte trolig när man tittar närmare på omständigheterna.
De hade redan varit sjuka, och efter att ha blivit friska var de isolerade i 14 dagar extra. Därefter testade de negativt på samtliga test. Två gånger.
Sedan släpptes de ut, och efter ett par veckor hade de blivit smittade igen och återinsjuknat.
Den mer troliga teorin av forskarna var att deras antikroppar var väldigt svaga och försvann fort.
Nej det var inte vad jag läste. Vad jag läste var att virus fortfarande låg kvar i kroppen, som återaktiverades och väckte en ny infektion.
Det är inte min teori utan jag återberättar bara vad jag läst. Vad som är rätt eller fel kan jag inte svara på (och det kan nog ingen nu).
Men mitt sunda förnuft säger att det borde vara så, annars skulle du i teorin kunna återinfektera dig själv i en oändlighet. Säg att du ligger hemma sjuk och sprider virus i hela ditt hem, som du kontinuerligt sedan kommer få i dig då vissa studier visat på att virus klarade sig i många dagar på hårda ytor.