Citat:
Ursprungligen postat av
Hissen100
Vem fasen är du din jävla idiot. För fem dagar sen var de slut, för fyra dagar sen var de helt slut. De sista dagarna har över hundra patienter blivit hänvisade till sjukhusvård utan syrgas. Här råder det full panik.
Måste tillägga att det knappt finns nån personal!
Varför säger du så!
Kan du berätta hur många patienter per rum som man vårdar ? (Alltså Sam-vårdar?)
Och hur många personal per pat man avsätter ?
Är det enligt vanlig rättspraxis i Sverige så som det är under normala förhållanden ? 1 ssk per pat, 2 max 4 pat per läkare ?
För med den fina logiken och retoriken som man (klappar sig för bröstet) har i Sverige så förstår jag att man har brist på personal.
Man måste Sam-vårda och sänka standarden.
Ett rum med minst 10-15 pat innebär att det går år mindre personal.
Finns MASSOR med sjukvårdsutbildad personal som anmält sig frivilliga. Över 250 läkarstudenter i olika skeden i utbildningen. Men en strax blivande färdig läkarstudent måste kunna göra enorm skillnad.
Avskyr Sveriges eviga strävan efter kvalitet i varje aspekt alltid, till priset av att det blir skit i slutänden. Kvalitet är bra men inte till priset av allt och under dom här omständigheterna. Tänk utan för lådan snälla
Skicka vår svenska anestesipersonal till lombardiet och dom hade dött i chocktillstånd
Missförstå mig rätt. Vi har sjukt duktig anestesipersonal i Sverige, men dom är inte alls i närheten vana att arbeta under extra ordinära förhållanden som vid epidemier el krig, dom är van vid relativt lugna arbetsdagar kan jag LOVA