2020-04-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Inget kan väcka Sveavägen 68 mer än Trump på teve som säger tjabbiga saker om Sverige.

De kommer ju absolut inte att ändra strategi efter att Trump har klagat, snarare tvärt om. I stället blir det att trixa lite med statistiken. Det är ju mycket enklare.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han har helt rätt. Sverige ligger väldigt illa till och WHO är till stor del skyldiga till det som har skett. De lät medvetet detta bli en pandemi. Man drog i bromsen när det redan var för sent. Men våra idiotpolitiker har i stället belönat WHO med extra pengar.

Ok. Ska folk byta ställning nu? Man har många gånger i denna tråd påpekat att Sverige gör fel för att de INTE följer WHO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Trump har bra koll, han får rapporter dagligen. Det är det svenska folket som blir förda bakom ljuset av sin egen regering. Sanningen kommer inte gå att dölja, men regeringen kommer göra allt i sin makt för att upprätthålla "Sverigebilden". Resten av världen skrattar åt vår "strategi" som UK övergav efter att beräkningarna visade en prognos på hundratusentals fler dödsfall med den strategin. MEN VI KÖR VIDARE. SUPER SVERIGE!
Sverige är glesbefolkat. Du behöver inte ha samma strategi i London och Emmaboda. Vad är det ni inte förstår?
Citera
2020-04-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
De som är den mest utsatta riskgruppen är de äldre som inte kan klara sig själva, de som får hemhjälp eller som bor på äldreboenden, där hjälper det inte med några extra pengar om de inte går till de som ska vårda dessa med rätt skyddsutrustning och utbildning.

Med den pågående privatiseringen så har vinsten hos de företag som ofta ägs av riskkapitalbolag inte insett att vinst är samma sak som bra vård utan det ska sparas in, personal flyttas som schack-pjäser i den ständiga vinsten på ökat aktieuttag och här ser vi resultatet.
Jag tror att de som har allvarliga lungsjukdomar kan ha väldigt svårt att överleva om de smittas. Visst är det flest 80+ som dör enligt statistiken. Spelar lungsjukas liv ingen roll längre?
Citera
2020-04-08, 00:54
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jo de håller på med sitt skitsnack.
Man måste vara en total idiot om man fortfarande tror på de där jävla trollen.
Sista idioten är tyvärr inte född ännu...
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Anatl döda idag korrelerar inte med spridningen idag.
Ok men då stämmer de säkert som han sagt. Vi säger att kurvan planar ut nu. Eller va de förra veckan redan han sa de. Ja har nog tappat räkningen på hur många gånger hans kurva planat ut.
Citera
2020-04-08, 00:54
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Ja, precis så är det. Fattar du din tröga idiot, IVA ÄR FULLT.

Bårhusen är fulla också, tror inte att du förstår hur ansträngt det är.

DU ÄR EN BETALD SKIT!

Fan heller det får alltid plats fler när läget förvärras! Hur klarar sig Italien & Spanien, Belgien & Nederländerna som har mycket fler fall (även mångdubbelt fler fall per miljon invånare)?? Påstå inte massa skit tack!

Är du dum i huvudet eller en nollakanske?, fattar du inte att det INTE(!) är HELT FULLT och ingen mer får plats på IVA så är det din vanföreställning.. OJ bårhusen är fulla nu får vi dumpa kropparna i havet, hör du själv hur dumt det låter? Dessutom Personer dör kontinuerligt och då frigörs platser men det är en annan fråga..
Citera
2020-04-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Sverige är glesbefolkat. Du behöver inte ha samma strategi i London och Emmaboda. Vad är det ni inte förstår?
Är du dum eller? Alla länder har ju landsbyggd även UK. Vi pratar om städerna så klart. Förstår du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vi har ett antal vapen som är enligt Genèvekonventionen förbjudna att använda i krig, som gas, vapen som gör onödig skada. Kärnvapen är ett massförstörelsevapen och jag vet inte om det är enligt Genèvekonventionen förbjudet att använda i krig.

Smitta kan definitivt användas som ett massförstörelsevapen och även där vet jag inte hur Genèvekonventionen ställer si inför det.

Det intressanta här är att biologisk krigföring är väldigt möjlig, vi kanske kan framställa ett virus som bara angriper vissa folkgrupper.

Att det forskas på biologiska vapen är ingen nyhet egentligen. Men det är ett ganska långt och radikalt steg att gå, enligt min mening då, att experimentera med sådant och riskera att man dör själv.

Initialt trodde man att asiatiska folkgrupper var mer receptiva för viruset pga förekomsten av olika receptorer. (Den kan ha påverkat FHM-gurun i hans tidiga uttalanden att eländet inte kommer hit).

Olycksteorin kan jag köpa, teoretiskt. Som hyfsat rimlig spekulation.

Övrigt, jag har ingen jävla aning om eländets ursprung.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vem fasen är du din jävla idiot. För fem dagar sen var de slut, för fyra dagar sen var de helt slut. De sista dagarna har över hundra patienter blivit hänvisade till sjukhusvård utan syrgas. Här råder det full panik.

Måste tillägga att det knappt finns nån personal!

Varför säger du så!

Kan du berätta hur många patienter per rum som man vårdar ? (Alltså Sam-vårdar?)

Och hur många personal per pat man avsätter ?

Är det enligt vanlig rättspraxis i Sverige så som det är under normala förhållanden ? 1 ssk per pat, 2 max 4 pat per läkare ?

För med den fina logiken och retoriken som man (klappar sig för bröstet) har i Sverige så förstår jag att man har brist på personal.

Man måste Sam-vårda och sänka standarden.

Ett rum med minst 10-15 pat innebär att det går år mindre personal.

Finns MASSOR med sjukvårdsutbildad personal som anmält sig frivilliga. Över 250 läkarstudenter i olika skeden i utbildningen. Men en strax blivande färdig läkarstudent måste kunna göra enorm skillnad.

Avskyr Sveriges eviga strävan efter kvalitet i varje aspekt alltid, till priset av att det blir skit i slutänden. Kvalitet är bra men inte till priset av allt och under dom här omständigheterna. Tänk utan för lådan snälla

Skicka vår svenska anestesipersonal till lombardiet och dom hade dött i chocktillstånd

Missförstå mig rätt. Vi har sjukt duktig anestesipersonal i Sverige, men dom är inte alls i närheten vana att arbeta under extra ordinära förhållanden som vid epidemier el krig, dom är van vid relativt lugna arbetsdagar kan jag LOVA
Citera
2020-04-08, 00:56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Allt som sker här.
Kan du ge en godtagbar förklaring?
Citera
2020-04-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Är du dum eller? Alla länder har ju landsbyggd även UK. Vi pratar om städerna så klart. Förstår du?
Det är en hel del folk i småstäder som skriker efter lockdown. Har du missat det? Och vad är en storstad i Sverige? Typ bara Sthlm som kvalar in
Citera
2020-04-08, 00:57
Medlem
Haloumis avatar
Hur långt in i presskonferensen kommer det där när Trump pratar om Sverige?

Måste se den i efterhand nu. Har följt hans presskonferenser nästan varje natt (som ni kanske märkt) och så den dagen jag inte kan se live så trashar han Sverige så klart. Typiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in